اینکه چطور بعد از مصاحبه استخدامی پیگیری کنید نیز به همان میزان مهم است. چگونگی مدیریت فرآیند بعد از مصاحبه شغلی درست به اندازه‌ی نحوه‌ی عملکردتان در طول خود مصاحبه حائز اهمیت است. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با ۱۰ کاری که باید پس از مصاحبه کاری انجام دهید آشنا خواهید شد.
۱-  پرس و جو درباره پیگیری وضعیت استخدام
پس از پایان مصاحبه شغلی و پیش از خروج از در بیرون، حتما ۲ سوال را از مصاحبه‌کننده یا مسئول استخدام بپرسید:
*جدول زمانی مدیر استخدام برای تصمیم گیری از چه قرار است
*از طریق چه کسی و چه زمانی پیگیر وضعیت استخدام شوم
بعد از مصاحبه کاری چه کارهایی باید دهیم؟
۲- کسب اطلاعات تماسی مصاحبه‌کنندگان‌
بعد از مصاحبه شغلی و قبل از آن که ساختمان را ترک کنید، باید مطمئن شوید کارت ویزیت مصاحبه‌کنند‌ را گرفته باشید. اگر موفق به انجام این کار نشدید از منشی یا مسئول ثبت تماس‌ها، اسم، شماره تماس مستقیم و یا نشانی ایمیل فرد مصاحبه کننده را دریافت کنید.
۳- تحلیل عملکرد مصاحبه
بعد از مصاحبه شغلی تمام جزییات مصاحبه را مورد بررسی قرار دهید. از خودتان بپرسید، چه چیزی را خوب گفتم و واکنش مصاحبه‌کننده چطور بود. آیا چیزی بود که احتیاج به شفاف‌سازی داشته باشد و من پاسخ محکمی به آن نداده باشم
۴- یادداشت برداری از تمامی صحبت های مصاحبه
از هر چیزی که مصاحبه‌کننده گفته یا انجام داده و ممکن است شما را آشفته کرده باشد یادداشت بردارید. این کار می‌تواند به شما کمک کند مشخص کنید که آیا آن فرصت شغلی یا شرکت کاملا مناسب شما هست یا خیر. با انجام چنین کاری در صورتی که در مصاحبه دوم دعوت شدید، می توانید صحبت ها و عملکردتان را بهبود ببخشید.
۵- یادداشت تمامی افکار
تمام افکارتان را روی یک برگه یادداشت کنید، به خصوص اگر در هنگام مصاحبهT یادداشت بر نداشته اید. وقتی به جست‌وجوی شغلی خود ادامه می‌دهید، داشتن این یادداشت‌ها و مرور آنها مهم است.
۶- پیگیری وضعیت از طریق کاریاب
اگر برای تصدی یک شغل از طریق یک کاریاب اقدام کرده اید، از آنها بخواهید همان روز برای بازخورد گرفتن از طریق مصاحبه‌کنندگان، کارتان را پیگیری کنند.
۷- ارسال ایمیل تشکر آمیز
شما باید از طریق ایمیل در همان روز (اگر در صبح مصاحبه داشتید) و صبح روز بعد (اگر بعدازظهر مصاحبه داشتید) یک یادداشت تشکر بفرستید. در کنار متن تشکر آمیز می توانید به نکات مهمی که فرصت نکرده اید در زمان مصاحبه مطرح کنید بصورت خلاصه به آن اشاره کنید. توصیه می شود در صورتی که قصد دارید به تمامی افراد مصاحبه کننده ایمیل ارسال کنید، بصورت جداگانه این کار را انجام دهید و بصورت شخصی برای هر یک از افراد مورد ایمیل بفرستید. پیام شخصی شما باید ۳۰۰ حرف یا کمتر باشد، بنابراین می‌بایست به صورت مختصر بیان کننده قدردانی شما از وقتی که مصاحبه‌کننده صرف کرده است و علاقمندی‌تان به آن شغل باشد.
۸- ادامه جست و جو کار
بعد از مصاحبه شغلی حتی اگر در مصاحبه گل کاشتید، دست از جست‌وجوی شغل بر ندارید. هیچ چیز در یک مصاحبه تضمین شده نیست مگر آنکه همان لحظه به شما پیشنهاد کار بدهند. اگر مصاحبه خوب پیش رفت، و شما فکر کردید که به خوبی با آن شرکت بخصوص سازگار خواهید بود، به رقبای آنها در آن ناحیه هم نگاهی بیندازید و ببینید که آیا در پی استخدام نیرو هستند.
۹- انجام پیگیری‌های قدم به قدم
شما باید پیگیری‌های‌تان را با جدول زمانی که بعد از مصاحبه شغلی درخواست آن را کرده‌اید هماهنگ کنید. اگر کارفرمای بالقوه‌ شما هرگز درباره‌ نحوی پیگیری‌تان اطلاعاتی به شما نداد، تقریبا یک هفته بعد از ارسال یادداشت تشکرتان اقدام به پیگیری کنید. اگر صراحتا به شما گفته شد که پیگیری فرآیند استخدام‌تان مستقیما و از طریق مدیر استخدام بلامانع است، این کار را به مدت پنج هفته و به صورت یک بار در هفته انجام دهید، اما نه بیشتر.
۱۰- تشکر از مصاحبه کنندگان حتی در صورت بدست نیاوردن شغل مورد نظر
بعد از آن که می‌شنوید شغل را به‌دست نیاورده‌اید کار را با فرستادن یک ایمیل به هر حال سپاسگزارم صمیمانه پیگیری کنید. این کار را با تشکر کردن از مصاحبه کنندگان‌تان برای وقت و رسیدگی‌شان شروع کنید. بعد می‌توانید از آنها بپرسید که آیا هیچ بازخوردی به شما خواهند داد یا شما را برای موقعیت‌های شغلی آتی که مناسب حال شما باشد در نظر خواهند گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code