چنین ویژگی‌های فیزیکی لزوماً به این معنی نیست که حتماً دچار بیماری قلبی خواهید شد، بلکه اگر این ویژگی‌ها را دارید باید تغییرات لازم برای کاهش احتمال بیماری‌های قلبی را اعمال کنید. در زیر با ۵ علائم بسیار مهمی که نشان دهنده بیماری قلبی عروقی است شما را آشنا خواهیم کرد.
 
۱- زیاد بودن سایز دور کمر
بالا بودن سایز دور کمر نشان دهنده این است که شما چربی داخلی زیادی دارید و این نوع چربی با افزایش احتمال بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط دارد. سایز دور کمر بیشتر از ۸۸ سانتیمتر برای خانم‌ها و بیشتر از ۱۰۱ سانتیمتر برای آقایان شاخصی است که نشان می‌دهد فرد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارد. یکی دیگر از راه های ارزیابی احتمال بیماری‌های قلبی مقایسه سایز دور کمر با قد است. سایز دور کمر نباید بیشتر از نصف قدتان باشد.
 
۲- طاسی سر
هر چند طاسی سر مسئله ای است که بیشتر جنبه زیبایی دارد اما می تواند علامت جدی بیماری قلبی باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده آن‌هایی که در بالای سر خود موی کمتری داشتند، ۴۴ تا ۸۴ درصد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند. به نظر می‌رسد این عامل احتمالا به تستوسترون ربط داشته باشد. مردانی که میزان بیشتری تستوسترون دارند، دی هیدروتستوسترون بیشتری تولید می‌کنند که همین باعث می‌شود فولیکول‌های موهایشان از بین برود. با وجود اینکه این عامل ثابت نشده اما محققان به ارتباط میان بالاتر بودن میزان تستوسترون و بیماری‌های قلبی مشکوک هستند.
 
۳- حلقه سفید یا خاکستری دور قرنیه چشم
در صورتی که متوجه حلقه ای سفید یا خاکستری رنگ در اطراف عنبیه شدید این عارضه می تواند نشان دهنده قوس قرنیه باشد. یک قوس از تجمع کلسترول درست شده که روی پوشش شفاف به نام قرنیه که سطح چشم‌ها را می‌پوشاند جمع می‌شود. اگر متوجه چنین حلقه‌ سفیدی در اطراف عنبیه‌تان شدید این مسئله را با پزشک مطرح کنید.
 
۴- خطی در نرمه‌ی گوش
خط یا چروکی عمیق در نرمی گوش هم یکی از نشان های بیماری عروق کرونری است. این خط معمولاً زمانی بیشتر به چشم می‌آید که صبح بعد از چند ساعت در رختخواب ماندن بیدار می‌شوید. این خط می‌تواند نشان‌دهنده‌ی باریک شدن رگ‌های ریز خونی ناحیه‌ی گوش یا تجمع پلاک در آن‌ها باشد.
 
۵- پیرتر از سن واقعی به نظر رسیدن
طبق تحقیقات به عمل آمده میان پیرتر به نظر رسیدن و بالاتر بودن ریسک بیماری‌های قلبی ارتباط مستقیمی وجود دارد. پیرتر از سن واقعی به نظر رسیدن ممکن است علامت عجیبی از پیری زودرس باشد که بر عضلات قلب و رگ‌های خونی آن اثر می‌گذارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code