به منظور استخدام بانک خاورمیانه در سال ۱۴۰۰ باید نسبت به شرایط و ضوابط بانک فوق اطلاعات لازم را بدست آوردید.

تاریخچه بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه را می‌توان یک بانک خصوصی و با تمرکز بر مشتریان بزرگ و ارائه تسهیلات خاص معرفی کرد. این بانک در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد که کمتر از ده سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد. سهام بانک خاورمیانه از اواخر سال ۹۳ با عنوان “وخاور” وارد بازار بورس تهران شد که همان زمان مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت.

تعداد شعب فعال بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه در حال حاضر ۱۶ شعبه در سطح کشور دارد که ۱۰ شعبه آن در تهران و ۶ شعبه بقیه در شهرهای مشهد، تبریز، کرمان، اصفهان، کرج و شیراز قرار دارد.

چرا استخدام بانک خاورمیانه؟

از مزایای اشتغال در بانک خاورمیانه می‌توان به نداشتن مشتری خرد است. این امر باعث می‌شود تا کارمندان این بانک سختی‌های کار، کارمندان دیگر بانک‌ها را نداشته باشند و توجه ویژه به رفاه حال کارکنان از سوی شعبه همچنین حقوق و مزایای بهتر نسبت به دیگر بانک‌ها اشاره کرد. این مزایا شاید دلیل علاقمندی بسیاری از داوطلبین جویای کار به استخدام در بانک خاورمیانه است. اگر به دنبال استخدام در بانک خاورمیانه هستید این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می‌کند تا با نحوه و شرایط استخدام در این بانک آشنا شوید.

آزمون استخدام بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه هم مانند بسیاری از بانک‌های کشور، نیروی مورد نیاز خود را از طریق فراخوان و بررسی رزومه و مدارک داوطلبین و در نهایت موفقیت در آزمون مصاحبه جذب می‌کند. این بانک آخرین بار در سال ۱۳۹۸ فراخوان جذب نیرو صادر کرد و تا کنون هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر جذب نیرو در سال ۱۴۰۰ منتشر نکرده است.

راهنمای ثبت نام آزمون استخدام بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز اطلاعیه خود را به صورت “دعوت به همکاری با بانک” در سایت بانک خاورمیانه Middleeastbank.ir منتشر می‌کند. پس از فراخوان این امکان فراهم می‌شود تا علاقمندان به اشتغال در این بانک برای استخدام بانک خاورمیانه اقدام کنند. در صورتی که داوطلب، شرایط مورد نظر بانک را دارد، می‌تواند در زمان مشخص شده به سایت بانک مراجعه نماید. سپس با تکمیل فرم استخدامی و ارسال مدارک به صورت غیر حضوری در آزمون استخدامی بانک خاورمیانه ثبت نام کند. قبل از ثبت نام، داوطلب باید هزینه ثبت نام را که از سوی بانک مشخص شده به صورت اینترنتی پرداخت کند. در صورتی که داوطلب تحت هر شرایطی از استخدام منصرف شود، هزینه پرداختی بابت ثبت نام در بانک به وی مسترد نمی‌شود.

شرایط ورود به مرحله دوم آزمون استخدام بانک خاورمیانه

در صورت برگزاری آزمون کتبی، پس از ثبت نام، مدارک داوطلبان از سوی بانک بررسی و در صورت تایید کارت آزمون برایشان صادر می‌شود. تنها کسانی به مرحله بعد یا آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند که نمره حدنصاب در آزمون کتبی را کسب کرده باشند. در صورتی که بانک آزمون کتبی نداشته باشد افرادی که مدارک‌شان توسط مدیریت سرمایه انسانی مورد قبول واقع شده است برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. هنگام تکمیل فرم ثبت نام شماره تلفنی را ثبت کنید که در صورت تماس از سوی بانک پاسخگو باشید. بانک خاورمیانه به هیچ وجه از طریق پیامک یا ایمیل با پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی ارتباط نمی‌گیرد.

شرط اول ورود به بانک خاورمیانه

اگر داوطلب استخدام در بانک خاورمیانه هستید، بهتر است بدانید بیشتر فعالیت‌های این بانک الکترونیکی است و مشتریان بانک با نصب اپلیکیشن‌های بانکی می‌توانند از خدمات بانک خاورمیانه استفاده کنند. به همین دلیل تعداد آگهی‌های استخدام در بانک خاورمیانه چندان زیاد نیست. اگر چه بانک خاورمیانه مانند دیگر بانک‌های کشور از آئین نامه استخدامی نظام بانکی کشور پیروی می‌کند، اما شایستگی و تحصیلات داوطلبان از شروط اصلی این بانک برای استخدام به شمار می‌رود. حداقل مدرک تحصیلی برای استخدام در بانک خاورمیانه، داشتن مدرک کارشناسی در یکی از این رشته‌های اقتصاد، مدیریت بخصوص گرایش بانکداری، حسابداری، آمار، ریاضی، حقوق، IT، مهندسی سخت افزار و نرم افزار و … است.

تحصیلات لازم برای استخدام بانک خاورمیانه

این بانک نیروی برنامه نویس مورد نیاز خود را از میان فارغ التحصیلان با حداقل مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر یا رشته‌های مرتبط استخدام می‌کند. شغل کارشناسی مالی از مشاغل مورد نیاز در بانک خاورمیانه به شمار می‌رود که داوطلبان استخدام در این شغل باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد یکی از رشته‌های مدیریت، بازرگانی، کسب و کار یا مالی و حسابداری را داشته باشند. البته معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل داوطلب هم از دیگر مواردی است که بانک خاورمیانه هنگام استخدام نیروی خود به آن اهمیت می‌دهد. تاکید این بانک به تحصیلات و شایستگی نیروی انسانی مورد نیاز بانک به گونه‌ای است که حتی برای پست‌های معاونت یا مدیریت شعبه هم گاهی اوقات آگهی استخدام منتشر می‌کند.

شرایط استخدام بانک خاورمیانه

داوطلبان استخدام در بانک خاورمیانه هم باید مانند همه بانک‌های کشور شرایط مورد نیاز برای استخدام را داشته باشند. شرایط استخدام در این بانک به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌شود.

شرایط عمومی استخدام بانک خاورمیانه

  • داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته و به نظام جمهوری اسلامی متعهد باشد.
  • متدین بودن به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مطرح شده در قانون اساسی
  • تایید سلامت جسمی و روانی داوطلب توسط پزشک معتمد بانک
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی (آن دسته از داوطلبانی که کارت معافیت پزشکی دارند، نمی‌توانند در آزمون استخدام بانک خاورمیانه شرکت کنند.)
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان‌ها و دخانیات
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم منع استخدام به موجب آراء مراجع قضایی ذی صلاح
  • عدم محکومیت و عدم فساد اخلاقی
  • عدم اشتغال همزمان به صورت رسمی، پیمانی در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی و آموزشی یا نهادهای انقلاب اسلامی همچنین عدم بازنشستگی از ارگان‌های دولتی
  • شرط سنی حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۴۵ سال برای فارغ التحصیلان با مدرک دکترا (فرزندان و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان از شرط سنی معاف هستند.)
  • بومی بودن متقاضی (ملاک بومی بودن حداقل سکونت متقاضی به مدت دو سال در شهرستان یا استان مورد تقاضا است.)

شرایط اختصاصی استخدام بانک خاورمیانه

داوطلبین استخدام در بانک خاورمیانه علاوه بر شرایط عمومی باید شرایط اختصاصی که بانک تعیین کرده است را هم دارا باشند. شرایط اختصاصی عبارتند از:

  • تحصیلات مورد نظر بانک
  • تسلط بر زبان انگلیسی (تاکید به تسلط افراد در زبان انگلیسی، از دیگر معیارهای بانک خاورمیانه هنگام استخدام نیروی جدید است. به عنوان مثال: کارشناس مالی یا کارشناس تامین مالی بانک باید زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته بداند.)
  • تاکید بر سابقه کار (برای استخدام در این بانک داوطلبان هر یک از مشاغل مورد نیاز بانک حداقل باید دو سال سابقه کار داشته باشند. البته برای جایگاه‌های شغلی مهم در بانک خاورمیانه مانند مدیریت یا معاونت شعبه متقاضی استخدام باید حداقل پنج سال سابقه کار در یکی از شعب بانکی را داشته باشد.)
  • دارا بودن مهارت‌های مورد نیاز در بانک (بانک خاورمیانه یک بانک خرده فروش نیست پس به دنبال کارمند برای پشت باجه نمی‌گردد. بیشتر کارمندان این بانک کارشناسان مالی هستند که با شرکت‌های بزرگ برای فروش تسهیلات و خدمات بانک مذاکره می‌کنند. به همین دلیل مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام در این بانک کمی متفاوت‌تر از بانک‌های دیگر است. مهم‌ترین مهارت‌هایی که کارمند بانک خاورمیانه باید داشته باشد عبارت است از مهارت در مذاکره، مهارت ارتباطی مانند مهارت گفتاری و نوشتاری، مهارت‌های IT مانند تسلط به مجموعه مایکروسافت آفیس بخصوص مایکروسافت اکسل، مهارت ریاضی و بانکی و …

آزمون شفاهی بانک خاورمیانه

آزمون شفاهی یا مصاحبه یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت نام در بانک خارمیانه است. چرا که با موفقیت در این بخش می‌توان گفت تقریبا به استخدام در این بانک نزدیک شده‌اید. پیش از حضور در جلسه مصاحبه سعی کنید اطلاعاتی درباره بانک خاورمیانه و سیاست‌های آن کسب کنید. سعی کنید با پرس و جو از کارمندانی که در حال حاضر در بانک خاورمیانه مشغول به کار هستند با نوع سئوالات و پاسخ‌هایشان آشنا شوید. اگر می‌دانید مصاحبه کننده از شما، چه کسی است سعی کنید درباره ویژگی‌های رفتاری‌اش اطلاعاتی به دست آورید. در جلسه مصاحبه ممکن است سئوالاتی درباره مهارت شما در IT یا زبان انگلیسی یا نقات قوت و ضعف‌تان پرسیده شود. دقت کنید یکی از هدف‌های برگزاری این مصاحبه شخصیت شناسی است. ممکن است مصاحبه کننده سعی کند مهارت ارتباطی، حل مسئله، مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری و … شما را با سئوالاتی بسنجد.

چطور در آزمون شفاهی بانک خاورمیانه موفق شویم؟

ظاهر شما هنگام حضور در جلسه مصاحبه هم خیلی مهم است. سعی کنید با پوششی مناسب و رسمی در جلسه حضور پیدا کنید. با خوشرویی وارد اتاق جلسه شده و با دقت و به آرامی به سئوالات پاسخ دهید. در صورت هر نوع برخوردی از سوی مصاحبه کننده دقت کنید به هیچ وجه حالت تهاجمی به خود نگیرید، خیلی آرام و راحت پاسخ سئوال‌ها را بدهید. سعی کنید خودتان باشید و مهارت‌هایی را که ندارید بیان نکنید. نوع رفتار شما در این جلسه می‌تواند باعث موفقیت‌تان در آزمون و در نهایت استخدام شما در بانک خاورمیانه شود.

مزایا و معایب کار در بانک خاورمیانه

اشتغال در بانک خاورمیانه هم مانند بسیاری از بانک‌‎ها مزیت‌ها و معایبی دارد. از جمله مزایای این بانک می‌توان به درآمد و مزایای بهتر این بانک نسبت به دیگر بانک‌ها و عدم حضور مداوم در پشت باجه اشاره کرد. در کنار همه جذابیت‌های کار در بانک خاورمیانه، اشتغال در این بانک هم معایب و سختی‌هایی مانند مسئولیت‌های مالی بسیار سنگینی دارد که بر دوش کارمندان این بانک است.

درباره بانک خاورمیانه بیشتر بدانید

بانک خاورمیانه توسط گروهی از بانکداران، مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع بر اساس تحلیل‌های جامع کارشناسی از وضعیت نظام بانکی کشور و فرصت‌های آن با دریافت مجوز از بانک مرکزی از ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک یک بانک عمده فروش با تمرکز بر مشتریان بزرگ و تسهیلات خاص است. به همین دلیل در استراتژی خود تمرکز بر شبکه محدود شعب، انتقال شعب بانک به محل کار شرکت‌ها و توسعه خدمات غیرحضوری را در دستور کار خود قرار داده است. بانک خاورمیانه به جای توسعه جغرافیایی شعب، بر استفاده از ابزارهای تخصصی و ارتباط سازمان یافته با مشتریان تاکید دارد. این بانک همچنین در چهارچوب قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور، به ویژه قانون عملیات بانکی بدون ربا و آیین‌امه‌های مرتبط با آن، محصولات و خدمات بانکی را بر اساس نیاز بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور طراحی و عرضه می‌کند.

بررسی خدمات قابل ارائه از سوی بانک خاورمیانه

ارائه خدمات بانکی و اعتباری مبتنی بر خواسته‌های شرکت‌های صنعتی، خدماتی و تجاری در الویت برنامه بانک خاورمیانه قرار دارد. بانک خاورمیانه با ارائه خدمات بانکداری بین الملل با صدور انواع گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص و اوراق مشارکت، گشایش خطوط اعتباری، تسهیلات و ارائه محصولات سفارشی، امکانات مناسبی را برای مشتریان فراهم آورده است. این بانک در حال حاضر ۱۶ شعبه در ایران دارد. محدود بودن تعداد شعب بانک خاورمیانه باعث شده تا این بانک اکثر کارهای خود را الکترونیکی کند. بانک خاورمیانه در تاریخ ۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا تحریم شد و در فهرست سیاه این وزارتخانه قرار گرفت.

خدمات بازار سرمایه بانک خاورمیانه

این بانک همچنین سایر خدمات حوزه بازار پول و سرمایه را به صورت مستقیم یا از طریق ایجاد شرکت‌‎های زیر مجموعه یا وابسته فراهم نموده است. در این راستا اقدامات موثری از جمله کسب مجوزهای اولیه از مراجع قانونی صورت گرفته است. این مجموعه‌ها عبارتند از:

  • _ کارگزاری بانک خاورمیانه
  • خدمات ارزی و صرافی خاورمیانه
  • بیمه زندگی خاورمیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code