به دلیل اهمیت و حساسیت استخدام در بانک سپه، سال‌هاست که این بانک برای جذب نیروی جدید از دو روش برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش و مصاحبه استفاده می‌کند.

بانک سپه از قدیمی‌ترین بانک‌های دولتی کشور است که نزدیک به یک قرن از تاسیس آن می‌گذرد. این بانک را باید اولین بانک دولتی کشور نامید که به دلیل شرایط خاص و خدمات متنوع مشتریان بسیاری دارد. با توجه به قدمت بسیار بانک سپه و مزایا وحقوق ثابت و مناسب کارکنان این بانک بسیاری از افراد جویای کار، به دنبال استخدام در بانک سپه هستند. اگر به دنبال استخدام در بانک سپه هستید، در این مقاله به راههای اشتغال در بانک سپه پرداختیم.

شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی

اگر متقاضی استخدام بانک سپه هستید باید بدانید، پذیرش برای استخدام بانک سپه از دو طریق آزمون کتبی و مصاحبه صورت می‌گیرد. افرادی که موفق به کسب نمره حدنصاب در هر دو آزمون شوند، می‌توانند به استخدام در بانک سپه امیدوار باشند.

پس از موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، مسئولین جذب نیروی انسانی به بررسی مدارک ارسالی داوطلبین می‌پردازند و در صورتی که مدارک کامل بوده و صحت داشته باشد به استخدام بانک سپه در می‌آیند.

آزمون استخدامی بانک سپه برخلاف برخی بانک‌ها که خود مجری برگزاری آزمون استخدامی هستند، توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. مراحل انجام همه امور مربوط به استخدام بانک سپه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org اعلام می‌شود و داوطلبین علاقمند به استخدام در بانک سپه در زمان مقرر با مراجعه به بانک می‌توانند جهت شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

بهتر است بدانید بانک سپه آخرین بار در سال ۱۳۹۶ از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، اقدام به ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی کرد و پس از آن آزمونی برگزار نکرده است. اگر شیوه برگزاری آزمون استخدامی بانک سپه تغییر نکرده باشد، در دوره جدید هم از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام داوطلبین علاقمند به استخدام در بانک سپه صورت می گیرد.

مراحل ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی بانک سپه

اگر چه تا کنون اطلاعیه‌ای مبنی بر استخدام بانک سپه اعلام نشده است، اما برای اینکه با چگونگی مراحل ثبت نام در سایت سنجش، برای شرکت در آزمون استخدامی بانک سپه آشنا شوید در این قسمت، گام به گام مراحل ثبت نام آزمون را توضیح می‌دهیم.

_ در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی: Sanjesh.org شوید و در منوی سمت راست گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی” را انتخاب کنید. صفحه ای مقابلتان باز می شود، از گزینه‌های این صفحه، روی لینک فعال”سیستم ثبت نام امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور” کلیک کنید.

_ فراموش نکنید قبل از هر کار برای ثبت نام باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. پس برای این کار از سمت راست صفحه روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک کنید. در این مرحله باید هزینه آزمون را به شکل اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید. پس از واریز وجه مورد نظر، سامانه، کدی را به عنوان شماره سریال کارت اعتباری برایتان صادر می‌کند.

_ در این مرحله، مجددا روی لینک ثبت نام کلیک کنید و برای ورود به فرآیند ثبت نام، شماره سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی روی صفحه را در قسمت‌های مورد نظر وارد کنید و در آخر کلید “ورود به سیستم” را فشار دهید.

_ پس از ورود به این بخش باید عکس پرسنلی خود را طبق مشخصات خواسته شده در سامانه بارگذاری کنید.

_ بانوان توجه داشته باشند رعایت حجاب کامل اسلامی در عکس ضروری است.

_ بعد از اینکه عکس را ارسال کردید، باید فرم تقاضانامه اینترنتی را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعاتی مانند: نام، نام خانوادگی، شماره ملی و، شماره شناسنامه، مدرک تحصیلی، شغل مورد تقاضا و … است.

_ وقتی ثبت نام با موفقیت انجام شد، سامانه یک کد به عنوان کد رهگیری به شما می‌‎دهد که باید آن را نزد خود نگه دارید، تا پس از آزمون بتوانید از نتیجه آزمون مطلع شوید.

انتظار برای استخدام بانک سپه

بانک سپه از بانک های دولتی کشور به شمار می رود که در طول سالها فعالیت خود، در هر دوره بر اساس نیاز به نیروی انسانی کارآمد و متخصص اقدام به تکمیل کادر خود در ردیف‌های شغلی مختلف کرده است. افراد بسیاری هستند که به دلیل درآمد ثابت و خوب و مزایای مناسب علاقمند به استخدام در این بانک هستند. جهت اطلاع علاقمندان به استخدام در بانک سپه باید بگوییم، آن طور که از شواهد پیداست، این بانک ۴ سالی می‌شود که آزمون استخدامی برگزار نکرده است.

آخرین دوره فراخوان جهت شرکت علاقمندان به استخدام در بانک سپه به سال ۱۳۹۶ باز می‌گردد. البته نمی‌توان گفت بانک سپه امسال استخدام دارد یا نه؟ اما آن طور که مشخص است اگر استخدامی داشته باشد، مانند استخدام در سال‌های گذشته زمان ثبت نام برای استخدام در بانک سپه از اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه به مدت یک هفته خواهد بود.

شرایط عمومی برای استخدام بانک سپه

هر ارگان یا نهادی برای استخدام نیروی جدید، قوانین و شرایط خاصی دارد که معمولا به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تبدیل می‌شود. شرایط عمومی معمولا برای همه ارگان‌ها و سازمان‌ها یکسان است، اما شرایط اختصاصی کمی متفاوت‌تر است.

اگر چه ۴ سال از آخرین دوره استخدام نیروی انسانی در بانک سپه می‌گذرد، اما بهتر است با شرایط استخدام در این بانک آشنا شوید تا در صورت اعلام ثبت نام جهت شرکت در آزمون استخدامی از سوی بانک سپه، آمادگی لازم را داشته باشید.

معمولا پس از برگزاری آزمون استخدامی بانک سپه از آن گروه افرادی که در آزمون کتبی پذیرفته شده‌اند، در مرحله مصاحبه دعوت به عمل می‌آید. آن دسته از افرادی که آزمون شفاهی یا مصاحبه را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، پس از انجام آزمایشات و معاینات پزشکی برای دوره آموزشی انتخاب می‌شوند.

شرایط عمومی استخدام بانک سپه برای داوطلبین عبارت است از:

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • به قانون اساسی کشور پایبند باشد.
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
  • متقاضی استخدام باید از نظر جسمی و روانی سالم باشد.
  • به مواد مخدر اعتیاد نداشته و سابقه جزایی موثر نداشته باشد.
  • انجام خدمت سربازی یا معافیت قانونی برای آقایان و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قبل از زمان برگزاری آزمون الزامی است.
  • داوطلب باید هیچگونه ممنوعیت استخدام از سوی دستگاه‌های اجرایی و مراجع قضایی نداشته باشد، همچنین در زمان ثبت نام نباید در استخدام رسمی، ثابت یا پیمانی دستگاه های اجرایی باشد.
  • مدرک تحصیلی متقاضی ثبت نام باید مطابق با رشته، گرایش و مقطع مورد درخواست وی باشد.
  • شرط سنی برای داوطلبین با مدرک دیپلم حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۰ سال تمام و برای مدرک فوق دیپلم و لیسانس ۳۵ سال، همچنین برای مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری ۴۰ سال است.
  • سن افراد از اولین روز ثبت نام محاسبه می‌شود و در مراحل ثبت نام، مدت خدمت سربازی داوطلبان آقا به شرط حداکثر سن تعیین شده اضافه می‌شود.
  • داوطلبان استخدام، نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت یا بازنشسته دستگاه‌های اجرایی باشند.
  • در صورتی که توانایی داوطلبان استخدام در مرحله مصاحبه استخدامی یا معاینه پزشکی تایید نشود، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی، علوم پزشکی استان محل خدمت داوطلب است.
  • زمان برگزاری آزمون، ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت است.
  • آن دسته از داوطلبانی که رشته تحصیلی، گرایش و مقطع تحصیلی‌شان با عنوان رشته، گرایش و دوره تحصیل مندرج در شرایط احراز مشاغل می‌توانند در آزمون ثبت نام کنند.
  • عنوان رشته تحصیلی و گرایش باید در متن گواهینامه موقت یا دانش نامه درج شده باشد.

شرایط اختصاصی برای ثبت نام در ازمون استخدام بانک سپه

شرایط اختصاصی استخدام در بانک سپه تا سال ۹۶ که آخرین آزمون استخدامی را برگزار شد به این صورت بود:

  • حداقل معدل برای داوطلبان استخدام با مدرک دیپلم ۱۴ و برای آن دسته از افرادی که مدرک لیسانس و فوق لیسانس دارند ۱۵ است. متقاضیان استان‌های کم برخوردار با معدل ۱۳ هم می‌توانند در آزمون استخدامی بانک سپه شرکت کنند.
  • ارائه تعهد خدمتی به صورت محضری توسط داوطلب مبنی بر عدم درخواست جابه جایی به مدت ۱۰ سال
  • آن دسته از ایثارگران ۲۵ درصد که کارت معافیت دارند، داشتن کارت بسیج علاوه بر کارت معافیت، کفایت می‌کند.
  • محل خدمت پذیرفته شدگان شعبه‌ای است که بانک مشخص می‌کند.
  • فقط داوطلبان مرد می توانند برای شغل انتظامات یا نگهبانی ثبت نام کنند. داشتن حداقل ۱۷۵ سانتی متر قد و کارت پایان خدمت برای این دسته از داوطلبان الزامی است. چنانچه داوطلبی کارت معافیت به هر عنوان پزشکی یا غیرپزشکی داشته باشد پذیرفته نمی‌شود. از پذیرفته شدگان متصدی امور انتظامی و نگهبانی، تعهد خدمتی به صورت محضری مبنی بر حداقل ۱۵ سال خدمت در شغل مذکور دریافت می‌شود. برای این افراد با ارائه مدرک تحصیلی بالاتر هم امکان تغییر شغل فراهم نیست.

شرط سن برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان

ضوابط شرط افزایش سن برای متقاضیان استخدام در بانک سپه خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان به این شرح است:

  • هر یک از اعضای خانواده شهدا (پدر، مادر، برادر و خواهر) تا ۵ سال افزایش سن دارند.
  • رزمندگانی که کمتر از شش ماه در جبهه داوطلبانه حضور داشتند، به میزان مدت حضورشان در جبهه بر شرط سنی جهت استخدام افزوده می‌شود.
  • جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگانی از شرط حداکثر سن معاف هستند.

مشتری مداری یک اصل در بانکداری

فراموش نکنید مشتریان مهم ترین و تنها وسیله رشد و توسعه هر بانک به شمار می روند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بانک ها از برنامه‌های کاربردی در بانکداری نوین استفاده می‌کنند، حفظ بلند مدت مشتری و ارزش گذاری به آنها است. یک کارمند بانک باید در کنار توانایی و مهارت در امور بانکداری نحوه برخورد و حفظ مشتری را هم بلد باشد. امروزه همه بانک‌ها و نهادها به دنبال راهی برای توسعه، حفظ و نگهداری مشتریان و خدمات خود هستند. برای رضایت مشتری دو اصل مهم باید رعایت شود: اول نوع خدمات ارائه شده و دوم نحوه ارتباط با مشتری است.

نقش بانک سپه در اجرای پروژه‌های کلان کشور

بانک سپه نخستین بانک کشور است که بیش از ۹۶ سال از تاسیس آن می گذرد. این بانک قدیمی ترین بانک دولتی ایران به شمار می رود که سهام آن به طور کامل در اختیار دولت قرار دارد. این بانک ۱۸۰۰ شعبه  و ۳ هزار و ۷۷ دستگاه خودپرداز در سراسر کشور دارد که به دلیل خدمات بانکی بسیار از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است

بانک سپه در سال‌های گذشته با حمایت های مالی از پروژه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه سیمان، فولاد، کشاورزی و صنایع غذایی، بهداشت و درمان سهم مهمی در ایجاد درآمدهای ارزی کشور داشته است.

این بانک همچنین با مشارکت و تامین مالی پروژه کلان اقتصادی توانسته برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

حضور و حمایت بانک سپه در پیشرفت صنایع فولاد و قطار شهری همچنین نیروگاه‌های برقی کشور را هم نباید نادیده گرفت.

پیشرفت ۹۹ درصدی شرکت حفاری دانا کیش و دو پروژه میدان مشترک گازی ایران و قطر در پارس جنوبی و تسهیلات سندیکایی برای اجرای پروژه های شرکت توسعه نفت و گاز از اقدامات بانک سپه است.

بانک سپه با حمایت از شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر، توانسته به تولید زود هنگام ۳۵ هزار بشکه نفت در روز برسد. در صورت فراهم شدن زمینه‌های جذب تسهیلات به ظرفیت نهایی ۶۵ هزار بشکه در روز هم خواهد رسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code