بهترین سفر یک روزه به اطراف تهران

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۵ دقیقه

سفر یک روزه در یکی از اماکن دیدنی در اطراف تهران و تجربه لحظات شیرین در هوای گرم تابستانی، شما را برای داشتن یک هفته پرتلاش آماده می‌کند.

افزایش جمعیت شهر تهران و وضعیت آلودگی هوای آن باعث شده تا بسیاری از مردم شهر با دردسرهای مختلفی مواجه شوند. در این شهر پر جنب و جوش بسیاری از مردم قصد دارند آخر هفته ای متفاوت‌تری داشته باشند و از این دغدغه‌های ناتمامش دوری کنند. سفرهای یک به روزه به مناطق خنک اطراف تهران گزینه بسیار مناسبی برای فاصله گرفتن از مشغله‍های روزمه است. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری تعدادی از معروف ترین و دیدنی‌ترین اماکن دیدنی اطراف تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا سفری خاطره انگیز را در این تابستان داغ تجربه کنید.

روستای برغان

این روستا به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناطق دیدنی و زیبای استان البرز و مهم‌ترین جاذبه گردشگری اطراف تهران، بهترین پیشنهاد برای گذراندن یک روز بسیار خوب در آخر هفته است. یکی از عوامل اصلی در زیبایی این روستا، عبور آب رودخانه‌های شاهرود و سنج است که طبیعت این منطقه را دو چندان کرده است.


برای رفتن به این روستای دیدنی می‌توانید دو مسیر زیر را انتخاب کنید:
مسیر ۱: تهران، کرج، رجائی شهر (گوهردشت)، آتشگاه و بعد از دوراهی به سمت روستای برغان
مسیر ۲: تهران، ساوجبلاغ، جاده کردان، روستای برغان

طالقان

طالقان که از بهم پیوستن محله‌های شهرک، گلینک، کولج و پردسر تشکیل شده است، در ۱۲ کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است. حضور چشمه‌های متعدد، آبشارها، کوه‌های، یخچال‌های طبیعی و آثار مذهبی و تاریخی در این شهرستان باعث شده تا در ایام سال به خصوص فصول بهار و تابستان گردشگران زیادی برای تماشای آن به طالقان سفر کنند. در صورتی که قصد دارید در فصل تابستان یک روز خنکی را پشت سر بگذارید پیشنهاد سفر یک روزه به این شهرستان را فراموش نکنید.


مسیر دسترسی به طالقان: برای رسیدن به شهرستان طالقان بهترین مسیر عبور از آزادراه تهران کرج و سپس کرج به قزوین است. ۵۰ کیلومتر بعد از کرج، وارد جاده اختصاصی طالقان شوید و پس از عبور از منطقه زیاران به مقصد خواهید رسید.

دریاچه شورمست

یکی دیگر از سفرهای یک روزه و خاطره انگیز برای ساکنان تهران، سفر به دریاچه شورمست سواد کوه است. آب و هوای مناسب و مطبوع این منطقه از شمال کشور باعث شده تا بسیاری از گردشگران برای تماشایی طبیعت زیبا از این دریاچه دیدن کنند. دریاچه شورمست در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست واقع شده است.


مسیر دسترسی به شورمست: ابتدا از جاده فیروزکوه به سمت قائم شهر حرکت کنید و بعد از ۶۵ کیلومتر و گذشتن از کنار پل ورسک وارد شهر پل سفید شوید. پس از آن وارد مسیر آسفالتی به سمت روستای شورمست شوید. در فاصله ۵ کیلومتری مسیر سمت چپ را برای رسیدن به این دریاچه زیبا انتخاب کنید.

دشت هویج

دشت هویج در روستای افجه یکی از جمله جاذبه‌های گردشری و دیدنی استان تهران یکی دیگر از پیشنهادهای جذاب مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری برای گذراندن یک روزه بسیار جذاب است. از جمله جاذبه‌های طبیعی و دیدنی دشت هویج می‌توان به دره‌شمالی افجه، آبشار پسچوبک، دشت سبوستان، حمام صفوی، قلعه ساکا و غار موزه دکتر وزیری اشاره کرد.


مسیر دسترسی به دشت هویج: برای رسیدن به دشت زیبای دشت هویج کافیست وارد جاده لشگرک شوید و پس از آن با عبور از جاده سوهانک و گذر از گردنه قوچک به این منطقه دیدنی خواهید رسید.

تنگه واشی

تنگه واشی از جمله معروف ترین تفرجگاه‌های دیدنی است که سفری دلچسب و یک روزه را برای گردشگران فراهم می‌کنند. این تنگه که به “بهشت فیروزکوه” معروف است، با قرار گرفتن در منطقه کوهستانی در بیشتر فصول سال از آب و هوایی بسیار سرد برخوردار است. گردشگران معمولا فصل تابستان را برای حضور در این منطقه انتخاب می‌کنند.


مسیر دسترسی به تنگه واشی: بهترین راه برای رسیدن به تنگه واشی، عبور از مسیر جاده دماوند به اتوبان تهران – پردیس است. پس از آن با عبور از شهرهای بومهن و رودهن وارد جاده فیروزکوه شوید و تا قبل از شهر فیروزکوه، خود را به جاده فرعی تنگه واشی برسانید و بعد از آن حدود ۱۰ کیلومتر به روستای جلیزجند خواهید رسید. ورودی مسیر پیاده‌روی تنگه در انتهای این روستا قرار دارد.

آبشار هریجان

این آبشار به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و بکر با آب و هوای بسیار معتدل و مناسب، یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر یک روزه به شمار می‌آید. از جمله ویژگی‌های آبشار هریجان می‌توان به وجود دشت‌های گل و علفزارهای بی‌نظیر، آبشار باریک اما مرتفع با تاج‌های متعدد و گونه‌های جانوری بسیار زیبا اشاره کرد.


مسیر دسترسی به آبشار هریجان: در صورتی که قصد دارید با خودروی شخصی خود را به آبشار هریجان برسانید و یک روز بسیار خوبی را سپری کنید، ۴ کیلومتر بعد از سیاه بیشه در جاده چالوس، وارد فرعی شوید و پس از حدود ۵ کیلومتر خود را به روستان هریجان برسانید. پس از پارک خودرو، در کنار پرچین‌های سنگی در سمت چپ این روستا، مسیر پیاده روی را برای رسیدن به آبشار هریجان آغاز کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code