خرید یک موتورسیکلت دسته دوم در صورتی که با دقت لازم و بدون تحقیق صورت بگیرد ممکن است خطرات زیادی را متوجه خریدار کند. ما در این مطلب به شما موارد بسیار مهمی را مطرح می کنیم که با رعایت تمامی آنها می توان مطمئن تر سراغ خرید این وسیله نقلیه دسته دوم رفت.
انتخاب مدل های خاصی از موتورسیکلت دسته دوم
ارزان بودن قیمت یک موتور سیکلت به این معنا نیست که این وسیله نقلیه برای شما مناسب است. شما باید پس از نحوه رانندگی و اهداف تان موتورسیکلت مورد نظر را برای خرید انتخاب کنید.
خریداری از یک مکان مناسب
قبل از خرید حتما مرجع مورد نظر انتخاب موتورسیکلت مورد را به خوبی بررسی کنید. سایت های زیادی در حوزه خدمات خرید فروش موتورسیکلت در حال فعالیت هستند اما باید قبل از مراجعه به این سایت ها به اطمینان، اعتبار و احراز هویت آنها مطلع شوید. راهنمای همشهری علاوه بر نسخه چاپی، در نسخه آنلاین خود شرایط لازم را برای خریداران و فروشندگان این نوع وسیله نقلیه فراهم کرده است.
تحقیقات لازم در مورد قیمت موتورسیکلت
قبل از معامله حتما از چندین مرجع معتبر، قیمت موتورسیکلت مورد نظر را بررسی کرده و مقایسه کنید. بخاطر داشته باشید که قیمت‌های فروشندگان خصوصی از دلالان منصفانه‌تر است. ولی در عین حال ضمانتی نیز به شما ارائه نمی‌کنند.
انجام دور آزمایشی پیش از خرید
یکی از توصیه های جدی به خریداران موتورسیکلت این است که قبل از خرید حتما جهت تست دوری با این وسیله نقلیه بزنید تا مطمئن شوید مشکل و نقصی در آن دیده نمی شود.
بررسی خلافی موتور سیکلت
مهمترین فاکتور در خرید موتورسیکلت، بررسی خلافی آن است. توجه داشته باشید که پیش از انتقال سند، به سامنه پلیس راهور مراجعه کرده و از میزان خلاقی آن اطلاع کسب کنید.
بررسی سوابق بیمه
پیش از انجام معامله خرید، حتما از سوابق بیمه ای آن مطلع شوید. این نکته را یادآور می شویم که  قیمت موتورسیکلتی بدون سوابق بیمه، قیمتی همتراز سایر موارد نخواهد داشت و لازم است که مبلغی را به عنوان حق بیمه آن کم کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code