جزئیات دریافت وام ۴۸۰ میلیونی خرید خانه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۴ دقیقه

با افزایش دو برابری سقف تسهیلات بانک مسکن، متقاضیان خرید خانه در تهران می‌توانند تا ۴۸۰ میلیون تومان از این بانک وام دریافت کنند.

با افزایش قیمت مسکن طی چند سال اخیر در تهران و سایر شهرهای کشور و کاهش قدرت خرید خانه، در آخرین تصمیم شورای پول و اعتبار شرایط دریافت وام مسکن با تغییراتی همراه شد. مطابق با تصمیم جدید شورای پول و اعتبار، سقف دریافت تسهیلات برای متقاضیان خرید خانه در تهران، مراکز استان‌ها و سایر مناطق شهری ۲ برابر افزایش پیدا کرد. در این بین متقاضیان دریافت وام مسکن بر خلاف گذشته، باید ۲ برابر بیشتر از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار هزینه کنند تا امکان بهره‌مندی از تسهیلات برای آنها فراهم شود. به منظور آشنایی بیشتر با شرایط جدید دریافت تسهیلات خرید مسکن این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را تا پایان مطالعه کنید.

قیمت روز اوراق مسکن در بازار فرابورس

آخرین قیمت لحظه ای اوراق مسکن در بازار فرابورس در روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای هر ورق تسه، ۱۴۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت وام مسکن در تهران

زوجین تهرانی به منظور خرید ملک در این شهر بر اساس تصمیم جدید اخذ شده می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. این وام شامل تسهیلات خرید مسکن و وام جعاله است. بر همین اساس از ۴۸۰ میلیون در نظر گرفته شده، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید خانه برای هر یک از نفرات زوجین و ۸۰  میلیون تومان نیز به عنوان وام جعاله در نظر گرفته شده است.

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۸۰۰ فقره اوراق خریداری می‌کردند که هم‌اکنون با تخفیف در نظر گرفته شده تنها با خرید و ارائه ۴۰۰  فقره اوراق می‌توانند تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند. هزینه این تعداد اوراق (بر اساس آخرین قیمت در روز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) ۵۷ میلیون و ۶۸۰  هزار تومان می‌باشد. با احتساب ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت خرید آن باید ۸۰ برگ تسه خریداری شود، ۱۱ میلیون و ۵۳۵  هزار تومان اضافه می‌شود. بنابراین زوجین در مجموع باید برای دریافت وام ۴۸۰  میلیون تومانی مسکن، حدود ۶۹ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان هزینه کنند.

مطابق با آخرین اطلاعیه بانک مرکزی، مجردان تهرانی می‌توانند تا سقف ۲۸۰ میلیون تسهیلات دریافت کنند. ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به تسهیلات خواهد بود و ۸۰  میلیون تومان دیگر مربوط به وام جعاله است. بدین منظور متقاضیان برای دریافت ۲۰۰ میلیون باید  ۴۰۰ برگه با مبلغ ۵۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و برای دریافت ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیز باید  ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۱ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان هزینه کنند.

شرایط دریافت وام مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت

در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز سقف تسهیلات دریافت وام مسکن افزایش پیدا کرد. بر همین اساس متاهلین در مراکز استان ها می‌توانند حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. برای این وام، ۶۴۰ برگه تسهیلات با تخفیف در نظر گرفته شده با مبلغ ۴۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان باید پرداخت شود. همچنین مجردها نیز برای دریافت این تسهیلت باید ۳۲۰ برگه خریداری کنند.

شرایط دریافت وام مسکن در سایر مناطق شهری

سقف ارائه تسهیلات در سایر مناطق شهری کشور شامل شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و کمتر، برای مجردها ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجین نیز ۲۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

اقساط وام مسکن و جعاله

حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام بانک مسکن ۱۲ سال و با سود ۱۷.۵ درصد در نظر گرفته شد است. زوجین تهرانی برای ۴۰۰ میلون تومان تسهیلات خرید مسکن باید ۶.۶۶۱.۰۰۰ تومان ماهانه قسط پرداخت کنند. همچین مجردهای تهرانی نیز برای ۲۰۰ میلون تومان وام خرید خانه باید ماهانه ۳.۳۳۰.۰۰۰ تومان پرداخت کنند. زوجین و مجردهای مراکز استان‌ها برای وام های ۳۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان باید به صورت ماهانه به ترتیب ۵.۳۳۰.۰۰ و ۲.۶۶۵.۰۰۰ قسط پرداخت کنند. همچنین اقساط تسهیلات خرید مسکن برای زوجین و مجردهای شهرهای کوچک ماهانه به ترتیب ۴ و ۲ میلیون تومان خواهد بود. همچنین قسط وام جعاله ۸۰ میلیون تومانی ماهانه ۲ میلیون تومان اعلام شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code