انتخاب قالیشویی یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها برای شست و شوی فرش ها بخصوص در ماه پایانی سال می باشد. اینکه قالیشویی انتخابی آنها مجاز باشد، معتبر باشد، دارای کارخانه ای اختصاصی باشد و شستشوی فرش ها را به صورت درست و با کمترین آسیب رسانی به فرش انجام دهد، اینکه قالیشویی انتخابی آنها دارای آدرس دقیق دفتر و کارخانه باشد و … صدها دلیل دیگری است که ذهن خانوار را برای انتخاب قالیشویی معتبر مشغول خواهد کرد.
با افزایش قیمت فرش ها نسبت به گذشته اهمیت نگهداری و مراقبت از آنها بیشتر از گذشته شده است. شست و شوی منظم و مرتب فرش ها یکی از مهم ترین نکات نگهداری و مراقب از فرش می باشد. شست وشوی فرش نیز باید با اصول و روش های تخصصی خود انجام شود. فرش های دست بافت و ماشینی نوع شستشوی مجزایی دارند و همین موضوع اهمیت شست و شوی تخصصی آن ها را نشان می دهد.
دسترسی به لیست قالیشویان در سایت های معتبر
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از تلفن های همراه و اینترنت، ساده ترین راه جستجو برای قالیشویی در تلفن همراه یا رایانه شخصی شماست! به سادگی می توانید به یک جستجوی ساده تعداد زیادی از قالیشویانی که در نزدیکی شما هستند و خدمات شستشوی فرش ارائه می دهند دسترسی داشته باشید.
در این زمینه وبسایت های متعددی وجود دارند شرکت های های ارائه دهنده خدمات قالیشویی را معرفی می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت و اپلیکیشن نیازمندیهای همشهری به لیستی از برترین و معتبرترین ارائه کنندگان خدمات قالیشویی دسترسی پیدا کنید و با خیال آسوده خانه تکانی پیش از شروع سال جدید را آغاز کنید.
عواملی که باید در انتخاب قالیشویی توجه کنیم:
معتبر باشد
مجهز بودن یک قالیشویی نکته بسیار مهمی است. در نظر داشته باشید که شستشوی فرش و قالی با ارزش شما به صورت کاملا اصولی در کارخانه‌ای که بر طبق قواعد این کار بنا شده است می‌تواند چقدر قابل اعتمادتر باشد. ضمن اینکه وقتی محل این کارخانه از سوی مسئولین قالیشویی مشخص و اعلام شده است اعتماد شما می‌تواند چند برابر شود. چرا که برای پیگیری موارد مد نظرتان می‌توانید به این کارخانه مراجعه کرد و از رعایت آن‌ها مطمئن شوید.
مجهز باشد
یکی دیگر از مهم ترین شرایط یک قالیشویی معتبر، استفاده از روش ‌های اصولی، مجاز و با کمترین احتمال آسیب در خدماتی که ارائه می‌کند است. به این ترتیب که از دستگاه‌ های مجاز و مدرن برای انجام فعالیت‌ های خود استفاده کنند و البته از آخرین روش‌ های ابداعی در این زمینه. شستشوی قالی و فرش با برخی از روش‌های قدیمی می‌تواند ضرر های جبران ناپذیری به فرش یا قالی ارزشمند شما وارد کند. کما اینکه در گذشته شاهد به وفور شاهد چنین آسیب ‌هایی در روش ‌های سنتی بودیم. در ضمن روش‌ های حمل و نقل، کارگران مشغول در قالیشویی مورد نظر و عملکرد و رفتار آن‌ ها نیز اهمیت بالایی دارد. در صورتی که کارگران مشغول در یک قالیشویی از مهارت لازم برخوردار نباشند و یا افرادی که به کار حمل و نقل فرش‌ ها در فاصله منزل و کارخانه مشغول هستند از تبحر ، دقت و توجه لازم برخوردار نباشند نیز آسیب به فرش یا قالی محتمل است.
مجوز داشته باشد
یکی از مهم‌ ترین موارد در انتخاب قالیشویی داشتن مجوز از سوی اتحادیه و مراکز مربوطه است. بدون شک دریافت مجوز از سوی این مراکز نیاز به داشتن استاندارد های لازم دارد. به این ترتیب که در صورت رعایت نشدن استانداردهای لازم، استفاده نکردن از دستگاه‌ ها و مواد مجاز و نبود شرایط ضروری در یک قالیشویی می‌تواند به عدم صدور مجوز برای آن شود. در این صورت، هرگونه آسیبی به فرش و قالی‌های با ارزش شما محتمل است. نکته مهم دیگر، امکان اعلام شکایت از مراکز دارای مجوز است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code