این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می‌کند تا با شرایط و نحوه استخدام بانک آینده بیشتر آشنا شوید.

بانک آینده با اخذ مجوز بانک مرکزی از سال ۱۳۹۱ رسما فعالیت خود را در سطح کشور شروع کرد. این بانک از ادغام بانک تات، موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی به وجود آمده است و با حدود ۳۹۰۰ کارمند و ۲۷۵ شعبه در سراسر کشور از جمله بانک‌های فعال به شمار می‌رود.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در بانک آینده مشغول به کار شوند، این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می کند تا با شرایط و نحوه استخدام بانک آینده در این این بیشتر آشنا شوید.

فراخوان دعوت به همکاری

اشتغال در بانک، رویایی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان جویای کار به دنبال آن هستند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد دوست دارند در بانک آینده استخدام شوند، مزایای شغلی خوب و درآمد ثابت آن است. معمولا همه افراد جویای کار در بانک آینده به دنبال راهی برای استخدام در این بانک هستند. برای استخدام در بانک آینده باید شرایط مورد نیاز این بانک را دارا باشید.

بیشتر بانک‌ها از طریق برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه، نیروی انسانی مورد نظر خود را استخدام می‌کنند. اینگونه بانک‌ها در زمان مقرر، نحوه ثبت نام و زمان برگزاری آزمون را در سایت بانک یا رسانه‌های ملی و روزنامه های کثیر الانتشار اطلاع رسانی می‌کنند. این بانک آینده برخلاف دیگر بانک‌ها با قرار دادن فرم دعوت به همکاری در سایت رسمی خود نیروی مورد نیاز خود را جذب و استخدام می‌کند.

آن دسته از افرادی که شرایط مورد نیاز بانک را دارند، می توانند در زمان مقرر به سایت بانک آینده مراجعه نموده و با تکمیل فرم تقاضا نامه برای استخدام در بانک آینده اقدام کنند. البته علاوه بر تکمیل فرم همکاری در بانک باید رزومه خود را هم از طریق سایت به بانک ارسال کنند.

بانک آینده چه زمان نیروی جدید استخدام می کند

آن طور که از شواهد پیداست گویا با توجه به کامل بودن کادر بانک آینده، این بانک از سال ۱۳۹۷ تا همین چند وقت پیش برای جذب نیروی جدید فراخوانی منتشر نکرده بود. این بانک اخیرا در چند رده شغلی فراخوان جذب نیرو داد که مهلت آن تا اواخر مهر ماه سال ۱۴۰۰ بود.

اگر موفق به ثبت نام در سایت بانک آینده نشده‌اید با داشتن پل های ارتباطی می‌توانید مدارک خود را به شرکت مورد نظر ارسال کنید. البته نگران استخدام در بانک آینده نباشید، چراکه با بازنشسته شدن برخی نیروهای سابق این بانک، بانک آینده برای جذب نیروی جدید فراخوان می‌دهد. توجه داشته باشید برای اطلاع از زمان استخدام و چگونگی آشنایی با مراحل استخدام در بانک آینده باید به سایت اختصاصی این بانک به نشانی: Ba24.ir مراجعه کنید.

بهتر است بدانید افرادی که علاقمند به استخدام در بانک آینده هستند، باید دارای شرایط اعلام شده از سوی بانک باشند، چرا که اگر حتی یک مورد از شرایط اعلام شده از سوی بانک آینده نداشته باشید نمی توانید اقدامی برای ثبت نام انجام دهید و در صورتی که اطلاعات ثبت شده توسط داوطلب صحت نداشته باشد، ادامه فرآیند استخدام منتفی می شود. پس توجه داشته باشید تا زمانی که از داشتن همه شرایط مطمئن نشده اید نسبت به ثبت نام اقدام نکنید.

 شرایط استخدام در بانک آینده

این بانک هم مانند همه بانک‌ها و موسسات شرایط خاصی را برای جذب و استخدام نیروی جدید در نظر گرفته است که این شرایط شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می‌شود. این را هم بدانید در دوره های مختلف جذب نیرو از سوی بانک آینده شرایط اختصاصی مورد نیاز برای استخدام داوطلبین شایسته متفاوت است.

داوطلبین استخدام بانک آینده باید قبل از ثبت نام در سایت این بانک برای استخدام شرایط عمومی را که شامل موارد زیر می باشد دارا باشند:

  • کسی که می‌خواهد در بانک آینده استخدام شود باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته و به نظام جمهوری اسلامی متعهد باشد.
  • داوطلبین باید به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور که در قانون اساسی ذکر شده است، اعتقاد داشته باشند.
  • سوء پیشینه و عدم محکومیت به فساد اخلاقی نداشته باشد.
  • عدم سابقه وابستگی یا عضویت در گروه های سیاسی مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر شرایط داوطلبین است
  • داوطلبین نباید به مواد مخدر یا دخانیات اعتیاد داشته باشند.

  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم برای داوطلبین آقا الزامی است، افرادی که کارت یا برگه معافیت موقت تحت هر شرایطی دارند واجد شرایط استخدام در بانک آینده نیستند. (آن دسته از داوطلبینی که کارت معافیت پزشکی دارند در صورت قبولی در ازمون طبق تایید پزشک معتمد بانک در مورد توانایی انجام کار می توانند به استخدام بانک آینده درآیند.)
  • داوطلبین باید از سلامت روحی و جسمی برخوردار باشند.
  • نداشتن منع استخدامی به موجب حکم مراجع قضایی ذی صلاح برای داوطلبین ضروری است.
  • داوطلبین نباید در دستگاه‌های دولتی، خصوصی و مراکز آموزشی یا نهادهای انقلاب اسلامی به صورت رسمی یا پیمانی مشغول به کار باشند یا بازنشسته دستگاه های دولتی باشند.
  • همه متقاضیان استخدام در بانک اینده باید بومی باشند( بومی بودن ملزم به محل تولد متقاضی یکی از شهرستان‌های استان باشد یا حداقل در دو سال گذشته در یکی از شهرستان‌های استان مورد تقاضا سکونت داشته باشد.)

در مورد شرایط اختصاصی متقاضیان، بهتر است بدانید شرایط اختصاصی جذب نیرو در بانک آینده هیچ وقت ثابت نبوده و در طول دوران جذب و استخدام نیروی جدید معمولا تغییراتی در گزینش نیروهای جدید صورت گرفته است.

این شرایط معمولا شامل مدرک تحصیلی لازم برای استخدام یا حداقل معدل بوده است. پس با توجه به تغییرات احتمالی در گزینش نمی توانیم به طور دقیق درباره شرایط اختصاصی استخدام در بانک آینده بیان کنیم.

استخدام بانک آینده در سال ۱۴۰۰

بانک آینده در سال جاری به منظور تکمیل نیروی انسانی در سطوح شغلی مختلف تخصصی اقدام به جذب نیروی جدید نمود. افراد واجد شرایط برای استخدام در بانک آینده در تخصص های مورد نیاز بانک توانستند به سایت اختصاصی بانک اینده مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

تخصص های مورد نیاز بانک برای سال ۱۴۰۰ به این شرح است:

  • طراحی و توسعه / تجاری سازی خدمات و محصولات نوین بانکی
  • تعالی سازمانی/ بهبود فرآیندها و سیستم ها
  • تحقیقات و مطالعات بازاریابی/ اقتصادی
  • مدیریت/ برنامه ریزی استراتژیک
  • مدیریت و ارتقای بهره وری سازمانی

هر یک از داوطلبین استخدام در بانک آینده که فارغ التحصیل رشته‌های مدیریت (گرایش‌های مرتبط)، بانکداری، اقتصاد و مالی و اقصاد در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی هستند، مجاز به ثبت نام در سایت بانک آینده بودند.

البته متقاضیانی که تجربه کار در محیط های عملیاتی مبتنی بر اصل ارزش آفرینی برای مشتریان، به ویژه شبکه بانکی کشور را دارند در الویت استخدام هستند. همچنین داوطلبین باید سابقه سه سال کار مرتبط با تخصص های مورد نظر را داشته باشند:

  • توانایی تحلیل مسائل، گزارش نویسی و مکاتبات اداری
  • تسلط کافی بر زبان انگلیسی
  • تسلط کاربردی حرفه‌ای بر رایانه و نرم افزارهای مرتبط با تدوین و ارائه طرح، تحلیل آماری و کنترل پروژه
  • آشنایی با اصول و فنون مذاکره و داشتن انگیزه و روحیه تحول گرا و نوآوری همچنین مهارت های ارتباطی و رفتاری و توان انجام کار تیمی از دیگر شرایط برای استخدام افراد در سال جاری است. البته زمان ثبت نام جهت استخدام در مشاغل ذکر شده تا پایان مهرماه است.

 مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام برای استخدام بانک آینده عبارت‌اند از:

  • عکس به روز سه در چهار
  • صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات (در صورت داشتن توضیح)
  • کارت ملی
  • آخرین مدرک تحصیلی و آخرین حکم انتصاب
  • خلاصه سوابق شغلی از اداره کارگزینی سازمان متبوع
  • ارائه خلاصه‌ای از سوابق شغلی و توانایی‌های ویژه فرد

 نحوه ثبت نام: ثبت نام برای استخدام در بانک آینده از طریق سایت بانک انجام می‌شود. داوطلبین واجد شرایط با ورود به سایت بانک آینده باید مشخصات خود و مدارک مورد نیاز را در سایت ثبت کنند. ارسال هر نوع مدارک به بانک مورد قبول واقع نمی‌شود. دقت نمایید درج شماره تلفن داوطلب در فرم درخواست همکاری ضروری است

داوطلبین پس از ثبت نام باید شماره پرونده الکترونیکی خود را نگهداری کنند. اسامی پذیرفته شدگان توسط سایت بانک اطلاع رسانی می‌شود و هیچ نوع پاسخی به صورت تلفنی یا حضوری به فرد داده نمی‌شود. افراد پذیرفته شده بر اساس تحصیلات و تجربه و مهارت برای مصاحبه دعوت می شوند.

آماده‌سازی برای قبولی در استخدام بانک آینده

بانک آینده برای استخدام، برخلاف برخی بانک ها آزمونی برگزار نمی‌کند و فقط با ثبت نام در سایت بانک و ارائه مدارک مورد نیاز آن هم در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی بانک و پذیرش در مصاحبه بانک می‌توانید در بانک آینده استخدام شوید. برای قبولی و استخدام در بانک آینده علاوه بر ارسال کامل مدارک مورد نیاز بهتر است اطلاعاتی درباره مصاحبه بانک به دست آورید و سعی کنید با سوالات احتمالی مصاحبه آشنا شوید. برای این کار می توانید از مشاوران در این امر مشورت بگیرید.

 نگاهی به اهداف بانک آینده

مهم‌ترین اهداف بانک آینده را می‌توان در این موارد دانست:

  • شناخته شدن به عنوان یک بانک متمایز و ارزش آفرین برای مشتری
  • تبدیل شدن به بانکی جامع با داشتن معیارها و استانداردهای جهانی در شبکه بانک‌‎های خصوصی کشور در جهت تامین منافع ذی نفعان
  • کسب جایگاه رقابتی استراتژیک برتر، در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا در بین بانک های خصوصی کشور
  • تعامل مستمر و نزدیک و جلب رضایت و وفاداری مشتری، ارائه بسته‌های خدماتی و راهکارهای جامع و تشخیص نیازهای مالی مشتریان و پاسخگویی به آنها
  • فراهم کردن فضایی سازمانی و احترام و ارزش گذاشتن به همه کارکنان خود از طریق ایجاد سازمانی یادگیرنده و فراهم نمودن زمینه‌ای برای توانمند سازی سرمایه‌های انسانی و تغییر در نگرش و رفتار آنها
  • ایجاد اطمینان برای سهامداران و بازار با توجه به ثبات و کیفیت سودآوری بانک
  • نفوذ و کسب سهم از مشتریان و بازار به دنبال خلق مزیت رقابتی پایدار از طریق ایجاد و توسعه شایستگی‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف خدمات بانکداری (خرد، شرکتی، سرمایه گذاری و اختصاصی)
  • فعالیت‌های چند منظوره به منظور: متنوع سازی خدمات، ارزش افزایی، مدیریت ریسک بانک و کسب جایگاه مناسب در بازارهای پولی در سطح ملی و تراز جهانی
  • همسان سازی عملکرد و شاخص‌های بانک با استانداردهای بین المللی صنعت بانکداری
  • سرعت و بهینه سازی خدمات و عرضه به موقع به مشتریان، همزمان با نوآوری و اجرای طرح‌های ابتکاری در تولید خدمات نوین مورد نیاز به مشتری در سطح جهانی
  • تلاش جهت ارتقاء ارزش و اعتبار نام تجاری و تصویر اجتماعی بانک به عنوان یک برند برتر در نظام بانکی کشور

بانک آینده به عنوان بانک برتر در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان، از جمله اقدامات بانک آینده بود که تا از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مورد تقدیر قرار بگیرد. این اقدام بانک آینده که از طریق اعطای تسهیلات و صدور انواع ظمانت نامه در سال‌های اخیر صورت گرفت، باعث شد تا زمینه اشتغال جدید برای ۱۶۲ نفر و حفظ و تثبیت اشتغال برای ۸ هزار ۲۴۰ نفر فراهم شود.

بانک آینده علاوه بر کمک در جهت تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان موجب صرفه جویی ارزی یکصد و یازده میلیون دلاری و کمک به فروش ۱۶.۵۸۹ میلیارد ریالی محصولات دانش بنیان صنایع کشور هم شد.

بانک آینده همچنین برای رونق تولید، ۷۵ درصد از کل تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در استان تهران را پرداخت کرده است. با این اقدام رتبه نخست را از جهت تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی استان تهران را به خود اختصاص داده است.

بانک آینده تلاش می‌کند به عنوان یک بانک تجاری با پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای و تخصصی بانکداری در داخل کشور و سطح جهانی، در چهارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و یک دوره برنامه ریزی، در جمع بانک های تراز اول کشور قرار بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code