نکات مهم مدیریت زمان در دورکاری

۱۰ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

در این بین یکی از موضوعات بسیار مهمی که در زمان دور کاری مطرح است مدیریت زمان می باشد. چنین مدیریتی مانند تمام مهارت‌ها نیاز به تمرین دارد. تسلط کافی در آن ممکن است دشوار باشد؛ به‌ویژه وقتی در خانه، میان آشفتگی‌های زندگی خانوادگی کار می‌کنیم. در این مطلب از مجله اینترنتی راهنمای همشهری روش‌هایی برای مدیریت زمان در دورکاری مورد بررسی قرار داده ایم تا قبل از اینکه کارها از کنترلتان خارج شوند، بتوانید تمام آنها را در روز به صورت مرتب انجام دهید.
۱- برنامه ریزی پیش از شروع فعالیت
برنامه ‌ریزی شروع مدیریت زمان است. پیشنهاد می‌شود ساعات فعالیت خود را از قبل تنظیم کنید تا برای خودتان و خانواده زمان مورد نظر مشخص باشد. این کار برای دورکارها ممکن است بسیار آسان باشد، اما برای صاحبان مشاغل خانگی، نیاز به سامان‌دهی بیشتری دارد.
۲- انجام همزمان چند کار
این واقعیت وجود دارد که مدیریت زمان در دورکاری، شامل انجام‌دادن هم‌زمان چند کار است. مهم‌ است بدانید که این روش، درست مثل شمشیر دو‌لبه‌ای است که می‌تواند باعث پربازده‌‌شدن روزتان یا رهاکردن نیمه‌کاره چند پروژه شود. بخشی از مدیریت زمان، این است که بتوانید به‌طور موثر این کار را انجام دهید.
۳- فعالیت با یک روال ثابت
اگر قصد برقراری تعادل بین شغل‌ و خانواده‌تان را دارید یک روال کاری ثابت را در نظر بگیرید. اگر فرزندانتان هر روز صبح، مانند وقتی که به مدرسه می‌روند، ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شوند، برای عادت‌کردن آنها به یک روال منظم گام موثری برداشته‌اید. این روال منظم، به دیگر کارهای روزانه‌‌ آنها، مثل ساعات خواب روزانه و شبانه، ساعات خوردن وعده‌های غذایی و انجام‌دادن تکالیفشان نیز نظم می‌دهد.
۴- شناخت شخصیت خود
ارزیابی شخصیت خود در انجام فعالیت‌ها به صورت دورکاری، اولین قدم برای شناخت نقاط ضعف و اصلاح آنها است. می‌توانید مجموعه‌ای از کارها را در خانه تنظیم کنید تا در بهبود ویژگی‌های شخصیتی خود و نیازهای خانواده‌تان نقش مؤثری داشته باشید. برای مدیریت زمان در دورکاری، هیچ توصیه‌ای نیست که به درد تمام افراد بخورد، زیرا همه ما در این مورد سبک‌ها و ضعف‌های مخصوص به‌ خودمان را داریم. بنابراین درست کردن لیستی برای انجام فعالیت ها، می‌تواند موثر باشد.
۵- استفاده موثر از ابزار دورکاری
ابزارهایی از جمله اینترنت، کامپویتر، ایمیل و تلفن و…، شرایط را برای انجام کارها بصورت دورکاری برای ما امکان‌پذیر کرده‌اند. اگر از این ابزارها به‌درستی استفاده نشود مانع تلاش‌هایمان برای مدیریت زمان در دورکاری می‌شوند. فهمیدن اینکه بیشترین اتلاف وقت ما در کدام کار است، کارایی ما را بیشتر کرده، همچنین می‌تواند به ما کمک کند تا تعیین کنیم کدام ابزار در کارآمدترکردن هم‌زمان کار و زندگی،‌ برایمان مفیدتر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code