تجربه و صلاحیت شما برای ایجاد یک تاثیر خوب در مصاحبه کافی نیست. وقتی به مصاحبه دعوت می‌شوید، معمولاً به این معنی است که شرکت فکر می‌کند مهارت‌های شما برای این شغل مناسب است.

اما صرف داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های شغلی مناسب برای مصاحبه کافی نیست. شما همچنین به مهارت‌های مصاحبه نیاز دارید تا بتوانید بیشتر نشان دهید که چرا بهترین نامزد هستید. به همین دلیل است که ما فهرستی از مهارت‌های برتری را که باید در طول مصاحبه شغلی خود نشان دهید و کار را به دست آورید، گردآوری کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

ارتباطات

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در مصاحبه، برقراری ارتباط است. اگرچه انواع مختلفی از مهارت‌های ارتباطی وجود دارد، اما دو مورد از مهم‌ترین آنها برای مصاحبه، ارتباط کلامی و غیرکلامی است. برای توسعه مهارت‌‎های ارتباط کلامی خود قبل از مصاحبه، پاسخ دادن به سوالات رایج مصاحبه را به شیوه ای واضح و روشن تمرین کنید. از استفاده از کلمات پرکننده یا زبانی که ممکن است برای مصاحبه بیش از حد غیر رسمی باشد خودداری کنید.

یکی از راه‌های بهبود مهارت‌های ارتباط غیرکلامی خود در طول مصاحبه، تقلید از مصاحبه‌کنندگان است. هماهنگ کردن خود با زبان بدن و رسمی بودن آنها باعث می‌شود که ارتباط راحت تری داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا نشان دهید که در شرکت مناسب هستید.

تحقیق

یکی از بزرگترین علائم قرمز استخدام زمانی است که یک نامزد از آنچه شرکت انجام می‌دهد آگاهی نداشته باشد. به طور معمول، مصاحبه‌کنندگان این را با پرسش از نامزدها ارزیابی می‌کنند که در مورد شرکت چه چیزی یاد گرفته‌اند. بنابراین، برای اینکه نشان دهید که برای مصاحبه آماده شده‌اید، مهم است که از قبل تحقیق کنید.

یادگیری در مورد محصولات، ماموریت و فرهنگ شرکت به مصاحبه کنندگان نشان می‌دهد که تکالیف خود را انجام داده‌اید و مشتاق کار هستید. می‌توانید از طریق مرور وب‌سایت آن‌ها، جستجو در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها و دیدن اینکه آیا شرکت اخیراً این خبر را منتشر کرده است، درباره شرکت تحقیق کنید.

وقت شناسی

دیر حاضر شدن یک راه مطمئن برای شروع بد مصاحبه است. این می‌‎تواند به مصاحبه کنندگان نشان دهد که شما از قبل برنامه ریزی نکرده اید، به اندازه کافی برای حضور به موقع اهمیتی ندارید یا بدتر از آن، قابل اعتماد نیستید. بنابراین، ایجاد عادت به موقع بودن، یا وقت شناسی، یک مهارت کلیدی برای مصاحبه است.

یکی از راه‌های آسان برای ایجاد وقت‌شناسی، برنامه‌ریزی برای زمان بیشتری از آنچه انتظار دارید نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر نقشه روی تلفن شما می گوید که ۲۰ دقیقه طول می کشد تا به محل مصاحبه برسید، طوری رفتار کنید که انگار ۳۰ دقیقه طول می کشد. به این ترتیب، در صورت وجود ترافیک یا تاخیرهای غیرمنتظره دیگر، یک بافر خواهید داشت.

حرفه‌ای بودن

حرفه گرایی به رفتار و نگرش‌هایی اطلاق می‌شود که از یک کارگر انتظار می‌رود. این شامل طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها است که می‌تواند تقریباً در هر زمینه‌ای از شغل شما به شما کمک کند. با این حال، این یک مهارت بسیار مهم برای مصاحبه است، زمانی که شما نیاز دارید اولین تاثیر خوبی داشته باشید .

اگرچه جنبه‌های زیادی از حرفه‌ای بودن وجود دارد، اما وقتی صحبت از نشان دادن این مهارت در مصاحبه می‌شود، باید بر نحوه ارائه خود و رفتار با مصاحبه کنندگان تمرکز کنید. آراسته بودن، لباس پوشیدن برای نقش و نشان دادن احترام، همگی به نشان دادن حرفه‌ای بودن شما کمک زیادی می‌کنند.

قصه گویی

داستان‌ها راهی برای تحریک ذهن ما، ایجاد ارتباط و درگیر کردن احساسات ما دارند. بنابراین، برای انجام مصاحبه بعدی، باید بتوانید یک داستان خوب بگویید.

اکنون لازم نیست برای مصاحبه بعدی خود مهارت‌های داستان سرایی هومری را توسعه دهید. با این حال، شما باید بتوانید داستانی را به شیوه‌ای جذاب، جالب و حرفه ای بگویید.

یکی از موثرترین روش‌ها برای گفتن داستان در طول مصاحبه استفاده از روش STAR است. این تضمین می‌کند که وقتی درباره تجربیات قبلی خود صحبت می‌کنید، داستان‌های شما متمرکز، مختصر می‌مانند و اطلاعاتی را که به دنبال مصاحبه‌کنندگان هستند ارائه می‌کنند.

خودآگاهی

خودآگاهی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های محیط کار است. به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری با دیگران همکاری کنید، نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و روابط بهتری را تقویت کنید. از آنجایی که برای عملکرد کلیدی است، مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند شما را در نشان دادن این مهارت ببینند.

برخی از بهترین راه‌ها برای ایجاد خودآگاهی قبل از مصاحبه، تفکر عینی در گذشته و درخواست بازخورد از دیگران است. این به شما بینش بیشتری نسبت به خودتان می‌دهد، که سپس می‌توانید آن را در مصاحبه بیان کنید.

گوش دادن فعال

بالا بردن مهارت‌های گوش دادن به سطح گوش دادن فعال، مهارت بسیار خوبی است که می‌توانید برای مصاحبه بعدی خود داشته باشید. گوش دادن فعال شما را قادر می‌سازد تا کل پیامی را که در حال برقراری ارتباط است دریافت کنید. همچنین به مصاحبه کننده نشان می‌دهد که شما کاملاً به آنها علاقه دارید و افکار شما جای دیگری نیست.

اگرچه گوش دادن فعال نیاز به تمرین دارد، می‌توانید با ایجاد عادت تمرکز کامل بر آنچه که مصاحبه‌کننده می‌گوید، شروع کنید و از قبل به نحوه پاسخگویی خود فکر نکنید. تکان دادن سر راه دیگری برای نشان دادن این است که فعالانه گوش می‌دهید، زیرا نشان می‌دهد که آنچه را که مصاحبه کننده می‌گوید درک می‌کنید و دنبال می کنید.

سپاسگزاری

اگرچه قدردانی یک احساس است، اما مهارتی است که می‌توان آن را پرورش داد. و وقتی نوبت به مصاحبه می‌رسد، داشتن آن مهارت مهمی است. از آنجایی که قدردانی ارتباط تنگاتنگی با شادی دارد، به مصاحبه کننده نشان می‌دهد که شما نگرش مثبتی دارید و همکار دلپذیری برای کار با او خواهید بود.

در حالی که اکثر نامزدها می‌دانند که در پایان مصاحبه “متشکرم” بگویند، چند راه دیگر وجود دارد که می‌توانید قدردانی خود را نشان دهید. به عنوان مثال، ارسال یک ایمیل “متشکرم” پس از مصاحبه، یک راه اضافی برای نشان دادن قدردانی است. هنگامی که در مورد تجربیات حرفه‌ای شما سؤال می‌شود، این فرصتی برای ابراز قدردانی از کارفرمایان یا فرصت‌های گذشته است.

هوش تجاری

اگرچه هوش تجاری معمولاً مهارتی است که از طریق تجربه در یک صنعت یا زمینه ایجاد می‌شود، افراد شروع کننده شغلی نیز می‌توانند آن را توسعه دهند. حتی اگر برای یک نقش ابتدایی مصاحبه می‌کنید، باز هم می‌خواهید به مصاحبه‌کنندگان خود نشان دهید که از ذکاوت تجاری برخوردار هستید.

اگرچه ممکن است قبلاً در مورد شرکت تحقیق کرده باشید، هوش تجاری مستلزم ایجاد درک عمیق‌تر از صنعت و تجارت گسترده‌تر است. به عنوان مثال، اگر برای یک نقش فروش سطح ابتدایی مصاحبه می‌کنید، پرسیدن یک سوال استراتژیک (مثلاً در مورد قیف فروش آنها) به مصاحبه کننده نشان می دهد که شما درجاتی از زیرکی تجاری دارید.

اعتماد به نفس

به طور معمول، اعتماد به عنوان یک ویژگی در نظر گرفته می‌شود که یک فرد یا دارد یا ندارد. با این حال، این یک مهارت است که می‌تواند در طول زمان توسعه یابد. همچنین این مهارتی است که مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند آن را ببینند، زیرا نشان می‌دهد که شما به خودتان اعتماد دارید – که می‌تواند منجر به عملکرد شغلی بالاتر شود.

اگرچه افزایش اعتماد به نفس زمان می‌برد، اما راه هایی برای افزایش این مهارت قبل از مصاحبه وجود دارد. همانطور که اعتماد به نفس از طریق دستاوردها ایجاد می‌شود، به اهدافی که به آنها دست یافته‌اید و زمان‌هایی که احساس موفقیت می‌کردید فکر کنید. تأمل در دستاوردهای قبلی به شما اعتماد به نفسی را می‌دهد که برای تکمیل مصاحبه خود نیاز دارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code