توسعه و بازسازی خانه‌های فرسوده در منطقه ۱۵ تهران باعث شده است تا این منطقه مورد توجه بسیاری از خریداران خانه قرار گیرد.

منطقه ۱۵ در جنوب شرق تهران قرار دارد و طی چند سال اخیر به نسبت سایر مناطق، بیشترین توسعه را تجربه کرده است. با توجه به افزایش قیمت ملک در تهران طی چند سال اخیر، این منطقه مناسب آن دسته از افرادی است که با بودجه کمتر قصد دارند در تهران صاحب ملک شوند. افسریه شمالی، ابوذر، اسلام آباد – والفجر و افسریه جنوبی به عنوان گران‌ترین محله‌های منطقه ۱۵ است. همچنین از محله‌های ارزان این منطقه نیز می‌توان به مسگر آباد، خاورشهر، قیام دشت و مطهری نام برد. در صورتی که قصد دارید منطقه ۱۵ را به منظور سکونت خریداری کرده و یا سرمایه گذاری کنید، این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را تا پایان دنبال کنید.

آشنایی با منطقه ۱۵ تهران

این منطقه از شمال به بزرگراه ده حقی، خاوران و خیابان شوش، از غرب به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به اتوبان آزادگان و از شرق به حد حریم کوهی شرق تهران و حد شرقی افسریه محدود می‌شود. منطقه ۱۵ از هشت ناحیه تشکیل شده است که در مجموع ۲۰ محله را در خود جای داده است. این منطقه در گذشته به عنوان یکی از دروازه‌های ورودی شهر تهران شناخته می‌شد. لازم به ذکر است فرهنگسرای خاوران یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مرکز تفریحی آموزشی در منطقه ۱۵ نیز به شمار می‌آید.

مسیرهای دسترسی منطقه ۱۵ تهران

منطقه ۱۵ از جمله مناطقی از تهران به شمار می‌آید که به لحاظ مسیرهای دسترسی و حمل و نقل عمومی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. چرا که اتوبوس‌های تندرو، ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های تاکسیرانی برای رسیدن به این منطقه و خارج شدن از آن همواره در دسترس همشهریان است. سه خط از اتوبوس تندرو (BRT) در این منطقه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. خط ۸ از ترمینال جنوب به سمت پایانه خاوران، مسافرین را جابجا می‌کند. خط ۲ از پایانه میدان آزادی به سمت پایانه خاوران حرکت می‌کند و همچنین خط ۳ نیز از پایانه خاوران به سمت پایانه علم و صنعت حرکت و به جابه جایی مسافران می‎‌پردازد.

اتوبان‌ امام رضا (ع) به عنوان یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی کشور و شاهراه ارتباطی غرب به شرق و بالعکس از این منطقه عبور می‌کند. همچنین اتوبان‌های آزادگان، بعثت، امام علی (ع) نیز در این منطقه باعث تردد و دسترسی مناسب اهالی به محل سکونت و یا محل کار خود شده‌اند.

امکانات منطقه ۱۵ تهران

پارک جنگلی توسکا، پردیس بانوان، پارک سرو، بوستان ارکیده، بوستان سپیدار، بوستان امیرکبیر، بوستان صنوبر، پارک آزادگان و پارک خلیج فارس (پامچال) از جمله امکانات تفریحی منطقه ۱۵ است.

از جمله امکان فرهنگی منطقه ۱۵ می‌توان به فرهنگسرای خاوران، خانه فرهنگ ولی عصر، خانه فرهنگ سرای محله کیانشهر جنوبی، خانه فرهنگ شهید ملکان، خانه فرهنگ و کتاب‌خانه هاشم آباد اشاره کرد. مجموعه‌های ورزشی شهدای مشیریه، مهرخاوران، شهدای افسریه و ورزشگاه شهید نباتی نیز از جمله اماکن ورزشی منطقه ۱۵ تهران است.

محله‌های منطقه ۱۵ تهران

این منطقه از ۸ ناحیه تشکیل شده است.

  • ناحیه یک: محله‌های شوش، مظاهری، مطهری، طیب، بی‌سیم و مینابی
  • ناحیه دو: محله‌های اتابک، بلوار ابوذر و هاشم آباد
  • ناحیه سه: محله‌های شهرک شهید بروجردی، کیانشهر شمالی و کیانشهرجنوبی
  • ناحیه چهار: محله‌های شهرک مشیریه و شهرک رضویه
  • ناحیه پنج: محله‌های افسریه شمالی، افسریه جنوبی و اسلام آباد – والفجر
  • ناحیه شش: محله‌های شهرک والفجر و شهرک مسعودیه
  • ناحیه هفت: خارج از محدوده قانونی شهر تهران و محله شهرک قیامدشت
  • ناحیه هشت: خارج از محدوده قانونی شهر تهران و محله شهرک خاورشهر

جمعیت منطقه ۱۵ تهران

بر اساس آخرین آمار صورت گرفته در کشور، منطقه ۱۵ از جمعیتی بالغ بر ۶۵۹،۰۰۰ نفر و تراکم ۲۲۲ نفر در هکتار برخوردار است.

قیمت خانه در منطقه ۱۵

این منطقه علیرغم اینکه به عنوان یکی از مناطق قدیمی تهران به شمار می‌آید، اما طی چند سال اخیر توسعه پیدا کرده و خانه‌های قدیمی و فرسوده نیز بازسازی شده است. این امر باعث شده است تا شاهد افزایش بالای قیمت ملک در برخی از محله‌های این منطقه باشیم. به منظور بررسی قیمت خانه در منطقه ۱۵، در ادامه محله‌های گران و ارزان این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

محله‌های گران منطقه ۱۵

افسریه شمالی

متوسط قیمت خرید آپارتمان محله افسریه شمالی برای یک متراژ مربع حدود بین ۲۷ الی ۳۰ میلیون تومان است. در مقابل واحدهای نوساز با قیمتی حدود ۳۰ الی ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

ابوذر

در محله ابوذر برای خرید آپارتمان‌های نوساز باید بودجه‌ای در حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان برای یک متراژ مربع در اختیار داشته باشید.

محله اسلام آباد

قیمت خرید آپارتمان در محله اسلام آباد برای واحدهای بیش از ۸ سال برای یک متراژ مربع در حدود ۲۴ تا ۲۶ میلیون تومان است. درصورتی ‌که تمایل به خرید خانه در منطقه ۱۵ با قیمت مناسب را دارید، با کمی جستجو موارد فروشی با مبلغ ۲۴ میلیون تومان نیز پیدا خواهید کرد.

محله‌های ارزان منطقه ۱۵

مسگرآباد

متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله مسگرآباد در حدود ۱۳ الی ۱۵ میلیون تومان برای خانه‌های چند سال ساخت است.

قیام دشت

در محله قیام دشت قیمت خرید واحدهای نوساز و کلید نخورده در حدود بین ۱۲ الی ۱۴ میلیون تومان می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code