برای اینکه درخواست شغل شما توسط کارفرمایان دیده شود بهتر است رزومه‌تان را به صورت سفارسی و متناسب با آگهی استخدام شرکت مورد نظر تهیه و تنظیم کنید.

قطعا برای بسیاری از کارجویان پیش آمده است که رزومه‌شان را برای بسیاری از شرکت‌های متقاضی ارسال می‌کنند و به جز جواب رد از طرف کارفرمایان، جواب مثبت دریافت نمی‌کنند. این دسته از افراد تصور می‌کنند برای اینکه رزومه‌شان دیده شده و به مصاحبه شغلی دعوت شوند باید برای تهیه آن مراحل پیچیده‌ای را طی کنند. در حالی که نوشتن یک رزومه مناسب بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

یکی از موارد بسیار مهم در نوشتن رزومه که باید به آن توجه شود این است که رزومه را سفارشی سازی کنید. چرا که شرکت‌ها با عناوین و مهارت‌های مختلف آگهی استخدام خود را منتشر می‌کنند. بنابراین باید به گونه‌ای رزومه را برای شرکت متقاضی ارسال کرد که بر اساس مهارت‌ها و یا تحصیلات مورد نیاز شرکت آماده کرد. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، ۸ موارد بسیار مهمی که می‌تواند شما را برای تهیه یک رزومه سفارشی آماده کند، مطرح می‌کنیم تا امکان دیده شدن رزومه توسط کارفرما دو چندان شود.

مطالعه دقیق و کامل آگهی استخدام

شاید بسیاری از افراد جویای کار از میان آگهی‌های استخدام منتشر شده در پلتفرم‌های مختلفی از جمله سایت و اپلیکیشن نیازمندی‌های همشهری، متوجه آگهی‌هایی شده باشند که به دلیل در اختیار نداشتن رزومه بر اساس آن موقعیت شغلی، خیلی سریع از آن عبور کنند. برای اینکه شانس خود را برای استخدام در شرکت‌های متقاضی دارای شرایط ویژه امتحان کنید، با دقت بیشتری شرح شغل نوشته شده در آگهی را مطالعه و مورد بررسی قرار دهید. اگر موارد ذکر شده با شرایط تحصیلی و سابقه شغلی‌تان مطابقت داشت، پیش ارسال رزومه آن را با دقت بالایی ویرایش کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید.

تحقیقات لازم درباره شرکت متقاضی استخدام

تحقیق و بررسی از شرکت‌ها یکی از نکات بسیار مهمی است که هر یک از متقاضیان استخدام باید به آن توجه کنند. متاسفانه اکثر کارجویان بدون اینکه شرکت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند، رزومه خود را ارسال می‌کنند. در صورت استخدام، اگر اخلاق و عقاید شما با فرهنگ سازمانی شرکت مورد نظر تداخل داشته باشد، در ادامه نمی‌توانید از کار کردن در آن مجموعه لذت ببرید و در نتیجه برای جدایی از آن شرکت لحظه شماری می‌کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی

یکی از اصلی‌ترین روش‌های استخدام در سایت‌هایی کاریابی از جمله لینکدین، استفاده از کلمات کلیدی در هر یک از مشاغل است. در صورتی که کارجویان قصد دارند رزومه‌شان در سایت‌های کاریابی بهتر دیده شود، توصیه می‌شود از کلمات کلیدی به خوبی استفاده کنند. چرا که شرایط را برای دیده شدن رزومه چندین برابر می‌کند.

تهیه رزومه شفاف با ذکر سوابق و مهارت

در نوشتن رزومه برای شرکت‌های متقاضی از ذکر سوابق شغلی و مهارت‌هایی که در مشاغل قبلی بدست آورده‌اید، غافل نشوید. چرا که ممکن است کارفرما را از خواندن کامل رزومه منع کنید و در نتیجه شما یک فرصت شغلی مناسب را از دست خواهید داد. در نوشتن سوابق شغلی رعایت ترتیب مشاغل و سوابق مرتبط با عنوان آگهی استخدام امری بسیار ضروری است. حتی اگر در یکی از مشاغل غیر مرتبط با آگهی استخدام سابقه بسیار خوبی دارید به هیچ عنوان کمکی به استخدام شما در شرکت مورد نظر نخواهد کرد.

ذکر اطلاعات تماسی در حد لزوم

توصیه می‌شود اطلاعات تماسی‌تان را در حد لازم در رزومه شغلی خود وارد کنید. لزومی ندارد که شما به جز آدرس منزل، شماره تماس و آدرس ایمیل، اطلاعات تماسی دیگری در رزومه تان وارد کنید. البته با توجه به گسترش ویروس اُمیکرون Omicron در کشور بسیاری از شرکت‌ها روش آنلاین را برای مصاحبه شغلی خود انتخاب می کنند. بنابراین ذکر شماره و یا آی دی اسکایپ در این شرایط برای برقراری تماس کارفرما با شما مفید است.

نوشتن خلاصه رزومه در حد ۲ الی ۳ خط

یکی از بخش‌های اصلی و بسیار مهم رزومه نوشتن خلاصه و یا توصیف شغلی است که کارفرمایان توجه ویژه به آن دارند. بسیاری از کارفرمایان پیش از مطالعه کامل رزومه، حتما این قسمت از رزومه متقاضیان را با دقت بالایی مطالعه می‌کنند. جایگاه خلاصه رزومه معمولا در بالای رزومه و در صفحه نخست است و معمولا بین دو الی ۳ خط نوشته می‌شود.

نوشتن مهارت بر اساس موقعیت شغلی

از جمله موارد حائز اهمیت در نوشتن یک رزومه، ذکر مهارت‌های کلیدی بر اساس موقعیت شغلی است. برای هر یک از مشاغل، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که دارای مهارت ویژه در آن شغل باشند. بنابراین در صورتی که در شغل مربوطه مهارت مورد نیاز را در شرکت‌های قبلی بدست آورده‌‎اید از نوشتن آنها غافل نشوید.

ذکر تحصیلات مرتبط در جای مناسب رزومه سفارشی

اگر در آگهی استخدام داشتن مدرک تحصیلی مرتبط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید می‌شود عنوان مدرک تحصیلی خود را در بخشی از رزومه ذکر کنید تا کاملا به چشم بیاید و کارفرما حتما آن را ملاحظه کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code