متقاضیان خرید خانه در تهران و شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات مسکن بانک ملی اقدام کرده و بخشی از هزینه‌های خرید خانه را از این طریق بدست آوردند.

بانک‌های مختلف کشور به عناوین مختلفی به مشتریان خود تسهیلات مختلفی پرداخت می‌کنند. یکی از وام‌هایی که این روزها به نسبت سایر تسهیلات، بیشتر مورد استقبال متقاضیان به خصوص زوج‌های جوان قرار دارد، وام مسکن است. بانک ملی ایران به عنوان از بانک‌های عامل، با ارائه تسهیلات شرایط را برای متقاضیان خرید خانه فراهم کرده است. در صورتی که متقاضی دریافت وام مسکن از بانک ملی می‌باشید، ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل شرایط و نحوه دریافت تسهیلات مسکن از بانک ملی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و که در ادامه می‌خوانید.

چطور از بانک ملی وام مسکن دریافت کنیم؟

به منظور دریافت تسهیلات بانک ملی باید نسبت به افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن اقدام کنید. این حساب مانند سایر حساب‌های کوتاه مدت سرمایه گذاری است که از میان ۳ طرح می‌توان اقدام به افتتاح حساب نمود. مبنای تفاوت هر یک از طرح‌های فوق بر اساس مدت ماندگاری سرمایه و مبلغ سرمایه گذاری است.

طرح اول وام مسکن بانک ملی

در طرح نخست وام مسکن بانک ملی شما باید حداقل ۱۶ میلیون تومان در سپرده سرمایه گذاری، افتتاح حساب نمایید. حداقل مدت سپرده گذاری در طرح فوق یک ماه در نظر گرفته شده است. در طرح اول شما به ازای هر ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سپرده گذاری، می‌توانید یک سهام اوراق به صورت ماهانه دریافت کنید. سود در نظر گرفته شده در این طرح ماهیانه ۱۰ درصد است.

طرح دوم وام مسکن بانک ملی

در دومین طرح بانک ملی برای پرداخت تسهیلات مسکن، همانند طرح اول حداقل میزان سپرده گذاری ۱۶ میلیون است. با این تفاوت که مبلغ فوق باید ظرف ۳ ماه در سپرده شما باقی بماند. در این طرح پس از گذشت ۳ ماه به ازای هر ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه، برگه تسهیلات تعلق می‌گیرد. سود در نظر گرفته برای طرح دوم تسهیلات مسکن بانک ملی، ۱۲ درصد است. لازم به ذکر است در صورت به حداقل رسیدن مانده حساب در هر زمانی، تخصیص اوراق تا زمانی که موجودی افزایش پیدا نکند، به صورت کامل متوقف می‌شود.

طرح سوم وام مسکن بانک ملی

شما با افتتاح فقط ۵ هزار تومان می‌توانید وارد طرح سوم تسهیلات مسکن بانک ملی شوید. سود در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۰ درصد است. مدت زمان ماندگاری حساب و میزان سپرده گذاری در میزان کسب امتیاز لازم برای دریافت تسهیلات اثر گذار است. بر اساس طرح سوم، حداقل مدت زمان انتظار برای دریافت حداقل سقف اوراق با مبلغ ۳۶ میلیون، ۶ ماه در نظر گرفته شده است. همچنین برای دریافت سقف تسهیلات با ۵۰ میلیون تومان، دوره انتظار حداقل ۳۶ ماهه، در نظر گرفته شده است.

سود وام مسکن بانک ملی چقدر است؟

بر اساس آخرین اطلاعیه بانک ملی، سود تسهیلات مسکن بانک ملی، ۱۷.۵ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام نیز ۱۲ سال است.

سقف اعطای وام مسکن بانک ملی

اعطای وام مسکن بانک ملی در تهران و شهرستان‌ها متفاوت است. متقاضی خرید خانه در تهران برای خرید یک واحد مسکونی می‌تواند ۶۰ میلیون تومان، وام دریافت کند. همچنین زوج‌های تهرانی نیز می‌توانند حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان از بانک ملی تسهیلات دریافت کنند. در شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به هر فرد مجرد ۵۰ میلیون تومان و هر زوج ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن اعطا می‌شود. برای شهرهای کوچک تسهیلاتی پرداختی کمتر از شهر تهران و شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر است. در شهرهای زیر ۲۰۰ نفر، برای زوج های جوان ۶۰ میلیون و افراد مجرد ۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

وام جعاله بانک ملی

همان طور که می‌دانید خانه‌ها پس از چند سال نیاز به تعمیرات داشته تا برای ساکنان قابل سکونت باشد. در این بین بانک ملی همانند بانک مسکن به منظور جبران هزینه‌های ناشی از تعمیرات، تسهیلاتی در قالب وام جعاله برای تعمیر مسکن در نظر گرفته است. معمولا متقاضیان وام مسکن از بانک ملی می‌توانند از بانک مربوطه درخواست خود را برای دریافت وام جعاله و یا تعمیر مسکن اعلام کنند. بر اساس آخرین اطلاعیه بانک ملی، حداکثر وام جعاله برای مجردها و زوجین به ترتیب ۱۰ و ۲۰ میلیون در نظر گرفته شده است. این وام با نرخ سود ۱۷.۵ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه محاسبه می‌شود.

در بانک ملی دو نوع وام جعاله به متقضیان پرداخت می‌شود.

وام جعاله تعمیر

حفر یا ترمیم چاه، سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی، ترمیم یا آسفالت پشت‌بام، کاشی‌کاری، جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها، لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش، تعمیرات جزئی داخل ساختمان، رنگ و نقاشی، خرید انشعاب آب و برق، لوله‌کشی آب و گاز و پترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان از جمله مواردی است که بانک ملی به متقاضیان تسهیلات در قالب وام جعاله  پرداخت می‌کند.

وام جعاله تکمیل

بانک ملی نوع دیگری از وام جعاله را در نظر گرفته است که به منظور تکمیل بخشی از خانه که به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است، پرداخت می‌شود.

مواردی که به مربوط به وام جعاله تکمیل بانک ملی است شامل موارد زیر است:

حیاط ‌سازی، نرده  ‌کشی، کاشی ‌کاری، موزاییک ‌کاری، لوله‌کشی گاز و آب، نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش، کابینت‌ گذاری، تکمیل زیرزمین، حفر چاه، نصب موکت، پارکت، سرامیک و تغییرات داخلی ساختمان

ضمانت مورد نیاز برای دریافت وام مسکن بانک ملی

متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن و وام جعاله بانک ملی نیازمند چند ضامن معتبر می‌باشند. در برخی از موارد در صورتی که مبلغ تسهیلات بالای ۵۰ میلیون باشد، متقاضی وام باید سند خانه را در رهن بانک قرار دهد.

مدارک لازم برای دریافت وام جعاله بانک ملی

متقاضیان دریافت وام جعله از بانک ملی باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، آماده کرده و در زمان درخواست به بانک ارائه کنند.

۱- تکمیل فرم مربوط به درخواست وام جعاله بانک ملی

۲- تصویر و اصل پایان‌ کار ساختمان

۳- فتوکپی برابر اصل و اصل اسناد مدارک مالکیت متقاضی

۴- صورت برآورد هزینه‌های معامله شامل تهیه مصالح و قیمت زمین و دیگر هزینه‌های قابل قبول شعبه

۵- در اختیار گذاشتن فرم‌های ارزیابی ملک و تاییدیه کارشناس عمرانی

۶- رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک

۷- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی وام و ضامن‌ها

۸- فیش برق، آب یا گاز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code