تعویض روغن موقع خودرو تا حد بسیار زیادی اتومبیل شما را از خرابی‌های احتمالی در صرف هزینه‌های گزاف نجات می‌دهد.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روغن موتور خودروی خود را به موقع تعویض نمی‌کنید و یا از روغن مناسبی مصرف نمی‌کنید، خودروی شما به زودی با اتفاقات ناخوشایند هزینه‌زایی روبه رو خواهد شد. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری در مورد زمان تعویض به موقع روغن موتور آشنا خواهید شد.

سیاه شدن روغن موتور

سیاه شدن روغن، خاصیت پاک‌کنندگی روغن موتور را نشان می‌دهد به طوری که مواد افزودنی پاک کننده موجود در روغن موتور، دوده حاصل از احتراق را در خود بشکل معلق نگه می‌دارد و روغن تیره می‌شود. سیاه نشدن روغن دلیلی بر مرغوبیت آن نیست، بلکه به این معناست که روغن قابلیت جذب ناخالصی‌های موجود را نداشته است.

روشن شدن چراغ چک موتور

یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور، کم شدن روغن است که در این شرایط باید میزان روغن موتور را بررسی کنید و در صورت کم بودن آن به منظور تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه فرمایید.

صدای نامناسب موتور

روغن برای روان ‌کاری بین قطعات محرک موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و وقتی به مرور زمان، روغن موتور خاصیت خود را از دست بدهد، عملکرد موتور کاهش پیدا می‌کند و  قطعات با هم برخورد می‌کنند و صدای موتور از حات عادی بیشتر می‌شود.

شرایط سخت

در شرایط کارکرد سخت مثل طی مسافت‌های کوتاه، استارت زدن‌های مکرر، در جا کار کردن زیاد، ترافیک و یا حرکت در محیط‌های با گرد و غبار زیاد، شرایط آب و هوایی نامناسب مناطق سردسیر و گرم سیر، روغن موتور را هر ۵۰۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور

  • شرایط کار و عملکرد موتور
  • کیفیت احتراق موتور
  • کیفیت فیلترهای هوا و روغن
  • مدت زمان ماندن روغن در کارتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code