استخدام در بانک ملی امروزه آرزوی بسیاری از جوانان جویای کار است، برخی از مزایا مانند: دریافتی ثابت متعارف، ساعات کاری مناسب، امنیت شغلی، امکان ارتقاء شغل و دسترسی به انواع تسهیلات بانکی و دریافت وام های بانکی از جمله دلایلی است که باعث می شود تا فارغ التحصیلان به دنبال استخدام در بانک ملی باشند.

بانک ملی با بیشترین دارایی در بین همه بانک های ایران، از جمله بانک های دولتی کشور است که پس از بانک سپه دومین بانک بزرگ جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدمت و وسعت به شمار می رود. این بانک تا پیش از ادغام بانک های نظامی کشور عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه داشت و در سال ۱۳۹۵ با درامدی بالغ بر ۳۶۴۶۵۷ میلیارد ریال، از نظر میزان درآمد سالانه به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی معرفی شد.

شرایط استخدام در بانک ملی

استخدام در هر یک از ارگان های دولتی و خصوصی همواره مستلزم برخورداری از یک سری شرایط است و در نهایت افرادی می توانند برای استخدام در این ارگان ها اقدام کنند که شرایط لازم را داشته باشند.

بانک ملی هر زمان نیاز به نیروی جدید داشته باشد، فراخوان استخدام را منتشر می کند. بیش از دو سال است که بانک ملی استخدامی نداشته است و تا کنون اطلاعیه جدیدی در رابطه با استخدام در سال جدید از این بانک منتشر نشده است. البته شرایط استخدام در بانک ملی تا کنون به این صورت بود که: فرد علاقمند به استخدام در بانک ملی باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشد تا بتواند در آزمون بانک شرکت کند.

بانک ملی

مهم ترین شرایط عمومی استخدام در بانک ملی برای علاقمندان به کار در این بانک در دوره های قبل عبارت بود از:

_ شرط سنی، اولین و مهم ترین بخش از شرایط عمومی استخدام در بانک ملی است.

شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دیپلم حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۵ سال است. البته شرط سنی برای داوطلبان با مدرک کاردانی حداکثر ۳۰ سال و داوطلبان با مدرک کارشناسی حداکثر ۳۵ سال است. برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد شرط سنی حداکثر ۴۰ سال و داوطلبانی که مدرک دکتری دارند با حداکثر ۴۵ سال سن هم می توانند در آزمون استخدامی بانک ملی شرکت کنند.

_ داوطلبان آزاده، جانباز، فرزندان شهید، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر همچنین فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، از شرط حداکثر سن معاف می شوند و به میزان حداکثر سن پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهدا ۵ سال اضافه می شود. توجه نمایید، آن دسته از متقاضیانی که داوطلبانه در جبهه ها خدمت کرده اند، به میزان زمان حضور در جبهه یا مدت زمان بستری و استراحت پزشکی بر اثر مجروحیت در جبهه ها به شرط حداکثر سن آن ها اضافه می شود.

_ شرکت کنندگان در آزمون استخدام بانک باید از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشند که پزشک معتمد بانک هم تایید کرده باشد.

_ شرط معدل شرکت در آزمون استخدام بانک ملی برای همه داوطلبان با مدارک تحصیلی مقاطع مختلف حداقل ۱۴ است.

_ محل خدمت داوطلبان پذیرفته شده در آزمون استخدامی به وسیله بانک ملی در شهر انتخابی آنها مشخص می شود و افرادی که پذیرفته شده اند باید تعهد نامه محضری امضاء کنند که تا ۱۰ سال محل خدمت خود را جا به جا نمی کنند.

_ داوطلبانی که موقعیت شغلی همیار حفاظت ( نگهبان) را انتخاب می کنند توجه کنند باید از شرط قد ۱۷۰ سانتی متر به بالا برخوردار باشند، همچنین کارت پایان خدمت یا معافیت غیرپزشکی داشته باشند. کسانی که کارت معافیت غیرپزشکی دارند باید کارت بسیج هم داشته و دوره آموزش نظامی جهت حمل سلاح را سپری کرده باشند.

_ افرادی که شغل همیار حفاظت بانک ملی ( نگهبان) را انتخاب می کنند دقت کنند در طول دوره خدمت امکان تغییر سمت شغلی با ارائه مدرک تحصیلی بالاتر را ندارند.

شرایط عمومی استخدام در بانک ملی: اما شرایط عمومی بانک ملی برای استخدام به این شرح است:

_ افراد علاقمند به استخدام در بانک ملی باید تابعیت ایرانی داشته باشند و به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور معتقد باشند.

_ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت برای داوطلبان آقا الزامی است.

_ داوطلبان باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار بوده و توانایی لازم برای انجام کار مورد تقاضا را داشته باشند.

_ عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

_ عدم ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی، افرادی که جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی هستند و بازنشستگان اجازه ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی را ندارند.

ثبت نام در آزمون استخدام بانک ملی

اگر شرایط لازم برای استخدام در بانک ملی را دارید بهتر است بدانید اولین شرط استخدام در بانک ملی موفقیت در آزمون استخدامی بانک است. پس از اینکه بانک ملی فراخوان ثبت نام در آزمون استخدامی را اعلام کرد، می توانید به دو روش در آزمون ثبت نام کنید.

روش اول ثبت نام از طریق سایت سنجش است. اگر بانک ملی جزء دستگاه های برگزار کننده آزمون استخدامی باشد، علاقمندان به استخدام در بانک ملی می توانند در زمان مشخص شده برای ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش، از میان موقعیت های شغلی مورد نیاز بانک ملی، عنوان شغلی مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و ثبت نام کنند. علاقمندان به استخدام در بانک ملی توجه داشته باشند در این روش باید در روز تعیین شده در آزمون کتبی شرکت کنند و نمره حد نصاب و لازم را برای موفقیت در استخدام کسب کنند.

در روش دوم، بانک ملی فرم استخدام را در سایت رسمی خود به نشانی Bmi.ir

قرار می دهد و داوطلبان می توانند به سایت بانک ملی مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

بهتر است بدانید آخرین آزمون بانک ملی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ برگزار شده است.

فارغ التحصیلان چه رشته هایی می‌توانند در بانک ملی استخدام شوند؟

معمولا فارغ التحصیلان رشته بانکداری در الویت استخدام بانک قرار دارند و دلیل آن این است که این افراد درس های مختلف حوزه بانکداری مانند: مدیریت شعب، سرمایه گذاری، اعتبارات، روابط عمومی را خوانده اند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حسابداری دومین گروهی هستند که مورد توجه بانک ها جهت استخدام قرار دارند. گذراندن دروسی همچون حسابداری دولتی، تئوری حسابداری، سیستم اطلاعاتی حسابداری و مدیریت تکمیلی و مباحثی در دانشگاه باعث می شود تا اگر فارغ التحصیل حسابداری باشید بتوانید به استخدام در بانک فکر کنید.

فارغ التحصیلان مهندسی مالی که ترکیبی از علوم ریاضی کاربردی، علوم کامپیوتر، آمار، فناوری اطلاعات، علم اقتصاد و مدیریت مالی است هم گروه دیگری هستند که معمولا بانک ها هنگام استخدام به آنها توجه می کنند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مدیریت با گرایش های مدیریت اموربانکی، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت اجرایی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت بازاریابی هم از کسانی هستند که مورد توجه بیشتر بانک ها هنگام استخدام قرار دارند.

رشته علوم اقتصادی هم از محبوب ترین رشته ها هنگام استخدام بانک ها است.

مزایای کار در بانک

دریافت درآمد ثابت و ساعات کاری مناسب: معمولا بیشتر کسانی که علاقمند به کار در بانک هستند، با این تفکر که با ساعت کاری مناسب می توانند ماهانه درآمد ثابتی داشته باشند به دنبال استخدام در بانک هستند.

دریافت وام و امکانات رفاهی: اغلب دریافت وام برای مردم سختی های خودش را دارد، از آماده کردن مدارک، ضامن تا تهیه وثیقه و … از جمله مشکلات دریافت وام از بانک ها است. حال آنکه کارمندان بانک به راحتی می توانند وام دریافت کنند و برخی وام های خاص هم برای کارمندان بانک ها در نظر گرفته شده است که این موضوع باعث می شود تا بسیاری از افراد جویای کار علاقمند به استخدام در بانک باشند. امکانات رفاهی در شهرستان های مختلفی که شعب بانک ملی در آنجا قرار دارد از دیگر مزیت های استخدام در بانک ملی است چرا که کارمندان با مراجعه به این استان ها می توانند از امکانات رفاهی آنها بهره مند شوند.

امنیت و ارتقاء شغل: داوطلبان استخدام در بانک ملی معمولا با این تصور که تا ۳۰ سال امنیت شغلی دارند و می توانند بدون دغدغه در بانک مشغول به کار باشند یا پس از چند سال به سمت های بالاتر در بانک دست پیدا کنند متقاضی اشتغال در بانک هستند.

مشکلات و معایب کارمند بانک بودن

در کنار مزیت هایی که کارمند بانک بودن دارد، فراموش نکنید که این کار هم مانند بسیاری از مشاغل سختی ها و معایبی دارد:

سر و کار داشتن با اسکناس های کثیف، کارشناسان بهداشت معتقدند اسکناس کثیف هزاران نوع میکروب دارد، حال آنکه کارمندان بانک باید روزانه اسکناس های بسیاری را از مشتری تحویل بگیرند و به طور مرتب با این اسکناس ها سر و کار دارند.

 ساعت ها یک جا نشستن جهت پاسخگویی به ارباب رجوع هم یکی دیگر از مشکلات کارمندان بانک است. بیشتر این افراد همواره از دردهای استخوانی و آرتروز گردن گله مند هستند.

بهتر است بدانید وقتی کارمند بانکی هنگام شمارش اسکناس یا نقد کردن چک بی دقتی کند، عواقب این بی دقتی و کمبود مالی به عهده خود کارمند بانک است و باید این کمبود را خودش بپردازد.

ساعت ها کار یکنواخت، اگر علاقمند به کار در بانک هستید بهتر است بدانید کارمندان بانک شغل یکنواخت در یک محیط عادی دارند و برخلاف کارمندان برخی ارگان ها باید ساعتها پشت باجه پاسخگوی ارباب رجوع باشند، بی آنکه بخواهند صندلی خود را ترک کنند. متصدیان بانک تقریبا هر روز کارهای یکسان و مشابهی را انجام می دهند.

مهارت‌هایی که یک کارمند بانک باید داشته باشد

کارمندان بانک معمولا صبح ها از ساعت ۷ الی ۳۰/۷ در محل کار خود حاضر می شوند تا خود را برای حضور ارباب رجوع آماده کنند و معمولا تا یکی و دو ساعت پس از تعطیلی در بانک حضور دارند تا به حساب ها رسیدگی کنند. کارمندان بانک باید ظاهری مرتب داشته و با مشتری رفتاری مناسب داشته باشند. همواره سعی کنند با صبر پاسخ مشتریان را بدهند. یک کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل و بخش نامه ها را مطالعه کند و از آنها مطلع باشد و در واقع اطلاعات خود درباره امور بانکی را به روز کند.

دقت و توجه زیاد هنگام کار هم از مهارت هایی است که یک کارمند بانک باید داشته باشد. محاسبه اصلی ترین رکن شغل کارمند بانک است، اگر چه امروزه بیشتر محاسبات در بانک توسط کامپیوتر صورت می گیرد اما هنوز هم در بعضی مواقع لازم است کارمند بانک با سرعت عمل بالا محاسباتی را انجام دهد.

مهارت کار با کامپیوتر هم از دیگر نیازهای کارمند بانک است، امروزه با مکانیزه شدن سیستم های بانکی، بانکداری الکترونیک رایج شده است. پس یک کارمند بانک باید مهارت کافی در استفاده از کامپیوتر را داشته باشد و  همواره تلاش کند تا با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بانکی آشنا شود.

بانک ملی

درامد کارمندان بانک ملی

آمار دقیقی از درآمد کارمند بانک ملی در دست نیست. اما آنچه مسلم است این است که بانک ملی یک ارگان دولتی است و کارمندان این بانک هم همانند کارمندان دیگر ارگان ها حقوق دریافت می کنند و با توجه به امنیت شغلی و درامد متعارف، نگران گذران زندگی خود نیستند.  البته مزایا و شرایط کار در بانک ملی هم باید از دلایل محبوبیت متقاضیان برای استخدام در این بانک دانست.

موفقیت بانک ملی در مباحث اقتصادی

بهتر است بدانید بانک ملی با ۷۰ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۰ در جایگاه هفتم قرار دارد. اقدام بانک ملی در جهت پذیرش مسئولیت اجتماعی و حضور فعال در توزیع تسهیلات کرونایی و رفاهی را نباید نادیده گرفت. این بانک به دلیل گستردگی شعب در بحث یارانه، نقش قابل توجهی در جهت بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی ایفاء کرده است.

بانک ملی ایران در سال پیش رو سیاست اعتباری خود را با الویت کمک هرچه بیشتر به تولید داخلی و تقویت بنیان های اقتصادی کشور در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، مقابله و خنثی سازی با تحریم ها و حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان و صادرات محور در نظر گرفت.


2 thoughts on “چگونه در بانک ملی استخدام شوید”
  1. سلام وقت بخیر عدر میخوام اگه مثلا معدل دیپلمم کمتر ۱۴ باشه ولی معدل لیسانسم بالای ۱۴ اینا باهم جمع میشن ؟یا فقط معدل لیسانس مهمه ؟
    و اینکه بگید میتونم برای استخدامی اقدام بکنم یا خیر 🙁
    و اینکه من ۲۴ سالمه و لیسانس دارم بای. صبر کنم به سن خاصی برسم یا میتونم برم برای استخدامی؟
    ممنون میشم جواب بدین لطفا کمکم کنید🌝🌟

    1. سلام .. وقت بخیر
      اگر بانک نیاز به استخدام در مقطع کارشناسی باشه، با حداقل معدل ۱۴ می‌تونین در آزمون استخدامی بانک ملی شرکت کنید.
      برای داوطلبان با مدرک کارشناسی حداکثر ۳۵ سال است و حداقلی اعلام برای شرایط سنی نشده است. شما با سنی که اعلام کردین می‌تونین اقدام کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code