دریاچه خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر یکی از جذابیت‌های تهران است. دریاچه‌ای که در مرکز انواع تفریحات قرار دارد و می‌توان یک روز پرنشاط را در کنار آن گذراند. قایق سواری، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، خرید و رستوران‌گردی.

تهران دریاچه دارد. دلتنگ که شدی می‌توانی کنار آن قدم بزنی. سکوت شب را کنار آن حس کنی و حال خوب تک پرنده‌های مهاجر اطراف آن را ببینی. دریاچه‌ای بدون موج و بدون صدف. اما با نسیم مالیم که هرگز در آن غرق نمی‌شوی. می‌توانی کنار دریاچه بنشینی، چشم‌هایت را ببندی و قلبت را چون دریاچه‌ای بزرگ ببینی. می‌توانی با دوست خودت حرف بزنی، به کلامت موج بدهی و نجواهایت را به دریا بدل کنی. انگار که دل به دریا زده‌ای

چیتگر؛ جاذبه‌ای چند منظوره

بسیاری از تهرانی‌ها وقتی مقصدی را برای گردشگری در نظر می‌گیرند تنها یک منظور ندارند، بلکه جایی را انتخاب می‌کنند که چند هدف را درون خود داشته باشد. مثلا بتوانند خوش بگذرانند، خرید کنند، جاذبه‌های هنری را مشاهده کنند، غذا بخورند و در عین حال پیاده روی کنند و گپ بزنند. مجموعه دریاچه چیتگر با مرکز تجاری بام لند در کنار آن، یکی از فضاهای چند منظوره شهر تهران است. محدودهای لوکس و چشم نواز با انواع کافه‌ها، رستورا‌ن‌ها، فروشگاه‌ها، برندها و البته مکانی برای تفریح و خوشگذرانی. دریاچه خلیج فارس تهران، در شمال پارک جنگلی چیتگر، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی ایران قرار دارد که از قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت نیز قلمداد می‌شود.

جنوب دریاچه، آزادراه تهران – کرج است و شمال آن نیز، بزرگراه همت و غربش نیز، بافت مسکونی شهرداری منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده ‌است. با وجود پارک‌های جنگلی چیتگر، خرگوش دره، لتمال کن و جهت وزش باد در تهران که عموما غربی – شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوبتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.

قابلیت‌های دریاچه چیتگر

یکی از قابلیت‌های دریاچه چیتگر، نزدیکی با مراکز تفریحی غرب تهران از جمله مجموعه ورزشی آزادی، پردیس اسب سواری، آبشار مصنوعی تهران، پارک جنگلی چیتگر و پارک ارم است که فرصت‌های گردشگری شهری متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در واقع این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده است تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد. بر همین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهار باغ، بوستان جوانمردان ایران، شهربازی هزار و یک شهر (تهران‌لند)، تهران مال، پارک آبی چیتگر، پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است. دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، شاهد یک مجموعه تفریحی منحصربه فرد به نام «سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر» است که دارای مدرن‌ترین و مهیج‌ترین دستگاه‌های تفریحی است.

دریاچه چیتگر و جزیره‌هایش

شاید برایتان جالب باشد بدانید که دریاچه چیتگر سه جزیره هم دارد. نام‌ها هم شاید برایتان آشنا باشد. شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی که البته برای هرکدام از این جزایر فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری تعریف شده است. این جزایر مجهز به اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایق‌های تفریحی و پدالی هستند. دریاچه چیتگر اما دارای جذابیت‌های فراوان دیگری نیز هست. پیست پرش در آسمان، برج هیجان، هرم هیجان، ماشین کوبنده، سافاری پارک وحشت، اسکیت یو، سوله بازی و جایزه کارتینگ غرب و…. است. پیست پرش در آسمان در واقع نوعی سرسره بادی است و نخستین پیست پرش در ایران محسوب می‌شود. برای تفریح در پیست پرواز می‌توان تیوپ یا تشکچه را برای زیر خود انتخاب کنید. پس از سر خوردن بر روی سرسره، در نهایت به روی تشک بادی بزرگی خواهید افتاد.

چیتگر؛ مرکزی برای انواع تفریحات

دریاچه خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر یکی از جذابیت‌های تهران است. دریاچه‌ای که در مرکز انواع تفریحات قرار دارد و می‌توان یک روز پرنشاط را در کنار آن گذراند. قایق سواری، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، خرید و رستورانگردی. بسیاری از تهرانی‌ها وقتی مقصدی را برای گردشگری در نظر می‌گیرند تنها یک منظور ندارند، بلکه جایی را انتخاب می‌کنند که چند هدف را درون خود داشته باشد. مثلا بتوانند خوش بگذرانند، خرید کنند، جاذبه‌های هنری را مشاهده کنند، غذا بخورند و در عین حال پیاده‌روی کنند و گپ بزنند. مجموعه دریاچه چیتگر با مرکز تجاری بام لند در کنار آن، یکی از فضاهای چندمنظوره شهر تهران است. محدودهای لوکس و چشم نواز با انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، برندها و البته مکانی برای تفریح و خوش گذرانی

چیتگر؛ بزرگترین پارک جنگی ایران

دریاچه خلیج فارس تهران، در شمال پارک جنگلی چیتگر، یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی ایران قرار دارد که از قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت نیز قلمداد می‌شود. جنوب دریاچه، آزادراه تهران کرج است و شمال آن نیز، بزرگراه همت و غربش نیز، بافت مسکونی شهرداری منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده است. با وجود پارک‌های جنگلی چیتگر، خرگوش دره، لتمال کن و جهت وزش باد در تهران که عموما غربی – شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوب‌تری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.

یکی از قابلیت‌های دریاچه چیتگر، نزدیکی با مراکز تفریحی غرب تهران از جمله مجموعه ورزشی آزادی، پردیس اسب سواری، آبشار مصنوعی تهران، پارک جنگلی چیتگر و پارک ارم است که فرصت‌های گردشگری شهری متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در واقع این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده است تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد. بر همین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهار باغ، بوستان جوانمردان ایران، شهربازی هزار و یک شهر (تهران لند)، تهران مال، پارک آبی چیتگر، پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است.

دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، شاهد یک مجموعه تفریحی منحصربه فرد به نام «سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر» است که دارای مدرن‌ترین و مهیج‌ترین دستگاه‌های تفریحی است. چیتگر و سایر جذابیت‌هایش دریاچه چیتگر اما دارای جذابیت‌های فراوان دیگری نیز هست. پیست پرش در آسمان، برج هیجان، هرم هیجان، ماشین کوبنده، سافاری پارک وحشت، اسکیت یو، سوله بازی و جایزه کارتینگ غرب و…. است. پیست پرش در آسمان در واقع نوعی سرسره بادی است و نخستین پیست پرش در ایران محسوب می‌شود. برای تفریح در پیست پرواز می‌توان تیوپ یا تشکچه را برای زیر خود انتخاب کنید. پس از سر خوردن بر روی سرسره، در نهایت به روی تشک بادی بزرگی خواهید افتاد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code