روانشناسی یک حوزه گسترده و متنوع است که بر مطالعه نحوه رفتار و تفکر افراد، از جمله شما، متمرکز است و احساسات، شخصیت و خیلی چیزهای دیگر را پوشش می‌دهد.

وقتی روانشناسی را درک کنید، خود و اطرافیانتان را درک خواهید کرد. همچنین تصمیمات بهتری می‌گیرید، موقعیت‌های سخت را راحت‌تر مدیریت می‌کنید و خیلی سریعتر از آنچه تصورش را می‌کردید به دستیابی به پتانسیل کامل خود نزدیک می‌شوید. این علم شگفت‌انگیز حتی به شما کمک می‌کند بفهمید که چرا شما و کسانی که به آنها نزدیک‌تر هستید، طوری رفتار کنید که انجام می‌دهید و چگونه می‌توانید برای بهتر شدن تغییر کنید. اگر می‌خواهید سطوح جدیدی از بهره‌وری، سرسختی ذهنی، شادی و موارد دیگر را کشف کنید، این کتاب‌ها همان چیزی هستند که به دنبالش بوده‌اید.

کتاب تفکر سریع و کند

نویسنده: دانیل کانمن

نقل قول مورد علاقه

“هیچ چیز در زندگی به اندازه ای که فکر می کنید مهم نیست، در حالی که به آن فکر می کنید.” – دانیل کانمن

کتاب در یک جمله

فکر کردن سریع و آهسته به شما نشان می‌دهد که چگونه دو سیستم در مغز شما دائماً بر سر کنترل رفتار و اعمال شما با هم می‌جنگند و راه‌های بسیاری را به شما می‌آموزد که از طریق آنها منجر به خطا در حافظه، قضاوت و تصمیم گیری می‌شود، و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

چرا باید آن را بخوانید؟

ذهن ما توسط دو سیستم هدایت می‌شود که بر نحوه تفکر ما تأثیر می‌گذارد. یک سیستم سریع است و در جنبه احساسی کار می‌کند، در حالی که سیستم دیگر کمی کندتر است و بیشتر از منطق استفاده می‌کند. این دو سیستم با هم کار می‌کنند تا طرز تفکر ما را شکل دهند و بر تصمیمات ما تأثیر بگذارند و کانمن می خواهد در این کتاب نشان دهد که چگونه با مغز خود کنار بیاییم.

خوراکی‌های کلیدی

  • رفتار شما توسط ۲ سیستم در ذهن شما تعیین می‌شود – یکی خودآگاه و دیگری خودکار.
  • مغز شما تنبل است و بنابراین شما را از استفاده کامل از قدرت هوش خود باز می‌دارد.
  • وقتی در مورد پول تصمیم می‌گیرید، احساسات خود را در خانه رها کنید.

کتاب انگیزه

نویسنده: دانیل اچ پینک

نقل قول مورد علاقه

“کنترل منجر به انطباق می‌شود. استقلال منجر به تعامل می‌شود.» – دنیل پینک

کتاب در یک جمله

این کتاب به بررسی آنچه در طول تاریخ انسان‌ها را برانگیخته است می پردازد و توضیح می‌دهد که چگونه ما از بقای صرف به رویکرد هویج و چوب که هنوز هم استفاده می‌شود – و چرا منسوخ شده است تغییر مکان دادیم.

چرا باید آن را بخوانید؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای ایجاد انگیزه استفاده کرد، اما برخی از آنها ممکن است اشتباه باشند. دانیل پینک این کتاب متقاعدکننده را گردآوری کرده است تا به ما کمک کند تا با استفاده از نیاز به هدایت زندگی خود، در هر زمینه ای از زندگی خود عملکرد بالایی داشته باشیم. این کتاب به شما کمک می‌کند دیدگاه خود را در مورد انگیزه تغییر دهید.

خوراکی‌های کلیدی

  • رویکرد هویج و چوب مرده است.
  • انگیزه بیرونی انگیزه درونی را از بین می‌برد.
  • در هر کاری که انجام می‌دهید برای وضعیت جریان تلاش کنید.

کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر

نویسنده: دن آریلی

نقل قول مورد علاقه

“خطر انتظار هیچ چیز این است که در نهایت، این تنها چیزی است که به دست می آوریم.” – دن آریلی

کتاب در یک جمله

پیش‌بینی‌پذیر غیرمنطقی، نیروهای پنهانی را توضیح می‌دهد که واقعاً نحوه تصمیم‌گیری ما را هدایت می‌کنند، تصمیم‌هایی که بسیار کمتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم منطقی هستند، اما می‌توانند به ما کمک کنند تا در امور مالی خود باقی بمانیم، با دیگران تعامل بهتری داشته باشیم و زندگی شادتری داشته باشیم، پس از اطلاع از آنها.

چرا باید آن را بخوانید؟

ما روزانه تصمیم می‌گیریم و گاهی ممکن است حتی به مکانیسم پشت آن فکر نکنیم. به گفته آریلی، انسان‌ها موجوداتی منطقی در نظر گرفته می‌شوند، اما برخی رفتارها ممکن است آنها را غیرمنطقی کند، اما به روشی قابل پیش بینی. این کتاب به شما کمک می‌کند تا الگوهای فکری خود را بهتر درک کنید و چه کسی می‌داند، شاید حتی آنها را بشکنید.

خوراکی‌های کلیدی

  • ما هر چیزی را که می‌توانیم مقایسه می‌کنیم، بنابراین مقایسه‌های آسانی برای دیگران ارائه دهید تا شما را انتخاب کنند.
  • رایگان واقعاً فقط قیمت دیگری است، اما یک قیمت قدرتمند.
  • شما برای چیزی که دارید ارزش قائل می‌شوید.

کتاب حکمت بی‌قراری 

نویسنده: آلن واتس

نقل قول مورد علاقه

“فردا و برنامه های فردا نمی‌توانند هیچ اهمیتی داشته باشند مگر اینکه شما در تماس کامل با واقعیت حال باشید، زیرا در زمان حال و تنها در حال زندگی می کنید.” – آلن واتس

کتاب در یک جمله

حکمت برقراری یک کلاسیک خودیاری است که نیاز روانشناختی ما را به ثبات می‌شکند و توضیح می‌دهد که چگونه ما را مستقیماً به سمت مصرف‌گرایی سوق داده است، چرا مشکل ما را حل نمی‌کند و چگونه می‌توانیم واقعاً اضطراب خود را آرام کنیم.

چرا باید آن را بخوانید؟

ممکن است فکر کنید که این عصر ثبات کافی به انسان ها می دهد، اما گاهی اوقات دقیقاً برعکس به نظر می رسد: ما در عصری زندگی می کنیم که همه چیز نسبتاً ناپایدار و آسیب پذیر به نظر می رسد. آلن واتس این کتاب را گردآوری کرده است، جایی که ما این ایده را در چشم انداز قرار داده‌ایم که به همان اندازه که می‌خواهیم به یک سطح عالی از امنیت روانی برسیم، چیزهای زیادی ما را به سمت ناامنی روانی سوق می‌دهد.

خوراکی‌های کلیدی

  • بدون دین که به ما بگوید مشکلی نیست، زندگی ممکن است بسیار نامطمئن شود و این وحشتناک است.
  • خوشبختی که مصرف گرایی به ما وعده می‌دهد در واقع فقط پوچی در یک لفاف زیباست.
  • لذت و درد همیشه در یک بسته وجود دارد و در آغوش گرفتن آن شما را کمتر مضطرب می‌کند.

کتاب فرضیه خوشبختی

نویسنده: جاناتان هایت

نقل قول مورد علاقه

“عشق و کار برای مردم همان چیزی است که آب و آفتاب برای گیاهان است.” – جاناتان هایت

کتاب در یک جمله

فرضیه شادی کامل ترین تحلیلی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید شادی را در جامعه مدرن ما بیابید، با پشتوانه تحقیقات علمی فراوان، مثال‌های واقعی و حتی فرمولی برای شادی.

چرا باید آن را بخوانید؟

اگر می‌خواهید شادی را درک کنید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، این می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد. گفته‌های زیادی در مورد شادی وجود دارد که ممکن است به طور طبیعی از آنها استفاده کرده باشیم، اما آیا آنها هنوز در دسترس هستند؟ کتاب هایدت تحریک آمیز است و نحوه تعامل خرد سنتی با دنیای مدرن را مورد تحلیل قرار می دهد.

خوراکی‌های کلیدی

  • اطراف خود را با افرادی که بیش از همه دوستشان دارید محاصره کنید و بر اساس رفتار متقابل زندگی کنید.
  • کارهایی را انجام دهید که برای شما مهم است.
  • شریکی را پیدا کنید که در مقابل آفتاب و باران در کنار شما بایستد و به خودتان اجازه دهید که بخشی از چیزی بزرگتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code