آموزش تعویض گلس گوشی

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۵ دقیقه

قصد دارید گلس گوشی خود را عوض کنید اما ممکن است از پس از این کار بر نیایید و مجبور شوید برای نصب و یا تعویض آن هزینه ای صرف کنید. نگران نباشید حتی اگر در هنگام نصب گلس گوشی تان دچار مشکل شدید می توانید مشکل آن را به راحتی حل و فصل کنید. با مجله راهنمای همشهری همراه باشد تا شما را با آموزش نصب گلس گوشی آشنا کنیم.
چرا به محافظ صفحه گوشی احتیاج داریم؟
همانطور که از اسم آن معلوم است ما برای محافظت از صفحه گوشی هوشمند خود، از گلس استفاده می کنیم تا میزان مقاومت صفحه را در برابر خش و ضربه افزایش دهیم. همانطور که می دانید صفحات گوشی های هوشمند از مقاومت کمتری برخوردار هستند و برای بالابردن طول عمر صفحه نمایش ملزم به استفاده از گلس های محافظ هستیم. گلس ها از نظر سختی انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی ها، مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع گلس ها می پردازیم.
گلس های نرم
گلس های نرم عموما از جنس پلاستیکی با نام وینیل (Vinyl) هستند که انعطاف‌پذیری خوبی داشته و سختی کمی دارند. این امر سبب می‌شود تا گلس های نرم در برابر ضربه و فشار مقاومت کمتری داشته باشند، اما این گلس ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم باشند.
گلس های سخت
این گلس ها در برابر خش و ضربه مقاوم هستند و خمیده نمی شوند. گلس های سخت مقاومت بالایی دارند و نسبت به گلس نرم کمی ضخامت بیشتری دارند.
گلس های نیمه سخت
این گلس ها کمی انعطاف پذیر هستند اما مقاومت متوسط رو به بالایی در برابر خش و شکستگی دارند و نسبت به گلس نرم مقاوم تر عمل می کنند.
گلس های ضخیم
گلس های ضخیم از نوعی پلاستیک به اسم هیدروکربنات ساخته می شود. ضخامت بیشتری دارند و مقاومت آنها در برابر خش و ضربه نیز خوب است. اما این ضخامت بالا ممکن است در مواردی منجر به اختلال در حسگر های لمسی گوشی شود.
مراحل نصب گلس گوشی های هوشمند
برای تعویض گلس گوشی یا الصاق گلس روی صفحه گوشی، مراحل زیر را باید طی کنید:
مرحله اول: برداشتن محافظ صفحه قدیمی
برای تعویض گلس، باید ابتدا محافظ صفحه قبلی را بردارید. برای این کار دو راه وجود دارد:
اگر گلس شکستگی ریز داشته باشد:
شما باید با مقداری پنبه یا دستمال آغشته به آب قسمت های شکسته را به آرامی لمس کنید. تا مقداری از آب دستمال یا پنبه به قسمت های شکسته برود و به راحتی، گلس و تکه های شکسته ی آن را جدا کرد.
اگر گلس شکستگی های بزرگ داشته باشد:
در این صورت می توان به آرامی گلس را به صورت مورب و رو به پایین جدا کرد. برای این حالت نیز می توان از پنبه آغشته به آب نیز استفاده کرد. اما فقط در قسمت ترک های وسط گلس می توان استفاده کرد. زیرا امکان نفوذ آب به داخل دستگاه وجود دارد.
مرحله دوم: تمیزی صفحه گلس
در این مرحله، پس از جدا کردن گلس قبلی، حتما صفحه ال سی دی گوشی را با پد الکلی که معمولا همراه گلس هست تمیز کنید. در صورتی که همراه گلس پد الکل نبود می توانید از پنبه الکلی یا پارچه ی نمدی آغشته به الکل استفاده کنید و صفحه را به خوبی تمیز کنید تا چسب های باقی مانده و حالت چرب گوشی از بین بروند و پرز ها برداشته شوند.
در انتها دست های خود را شسته و کاملا خشک کنید و مطمئن شوید که محلی که برای چسباندن گلس انتخاب می کنید کاملا تمیز باشد.
مرحله سوم: چسباندن گلس گوشی
در این مرحله لایه پلاستیکی چسبیده به گلس را کم کم باید جدا کنید. برای راحتی کار بهتر است ابتدا گوشه های بالای گلس را جدا کنید و روی صفحه گوشی فیکس کنید. پس از چسباندن قسمت بالایی و اطمینان از صاف بودن گلس به آرامی ادامه جلد گلس را جدا کرده و روی صفحه بچسبانید. البته ذکر این نکته ضروری است که برای این که اصطلاحا گلس هوا نگیرد و حباب تشکیل نشود بهتر است برای چسباندن گلس از یک وسیله مثل کارت عابر بانک استفاده کنید تا در هنگام چسباندن حباب هوا تشکیل نشود.
مرحله آخر: اطمینان از درست تمام شدن کار
اگر گلس شما هوا گرفته بود می توانید به وسیله ی کارت عابر بانک کم کم حباب را به یک سمت هدایت کنید تا از زیر گلس برطرف شود. اگر حباب ناشی از افتادن گرد و غبار یا پرز بود نگران نباشید، می توانید برای خارج کردن پرز از چسب نواری استفاده کنید. به این صورت که گلس را به آرامی کمی جدا کنید. به اندازه ای که لایه ی نازک چسب نواری تا محل پرز برسد و پرز را بگیرد. اگر گلس کج چسبیده شده بود هرگز کل گلس را جدا نکنید بلکه با کمی برداشتن گلس و چرخاندن آن می توان این مشکل رانیز حل کرد. گلس ها حالت چسبندگی زیادی ندارند برای همین درصورتی که چند بار بردارید و بچسبانید ممکن است خاصیت خودش را از دست بدهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code