هنگام ورزش، هورمون رشد در بدن بیشتر‌ از قبل آزاد می‌شود که باعث رشد بیشتر قد شما خواهد شد. گرچه تمام حرکات و تمرینات ورزشی چنین اثری دارند ولی برخی تمرینات تاثیر بیشتری در افزایش قد خواهند داشت.
آشنایی با تمرینات اثربخش افزایش قد:
حتما قبل از شروع هر ورزشی باید بدن خود را گرم کنید تا آسیبی به شما وارد نشود.
تمرین ۱: خم شدن ایستاده
تمرین ایستاده خم شدن علاوه بر افزایش قد به صورت طبیعی، باعث ریلکس شدن ماهیچه‌های کمر نیز می‌شود. این تمرین باعث درگیری عضلات پشت ران، کشاله، گردن و لگن نیز خواهد شد.
ابتدا برای شروع پاها به  اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و بدون خم شدن زانوها مچ پا را با دست لمس کنید. هدف این تمرین چسباندن سر به زانوها است ولی برای شروع نیازی نیست به خودتان فشار وارد کنید، به مرور انعطاف شما بیشتر خواهد شد. توصیه می شود این تمرین را هر روز ۳ نوبت و هر نوبت ۳۰ ثانیه انجام دهید.
تمرین ۲: V  وارونه
تمرین V وارونه، یک تمرین بر پایه حرکات یوگا، برای انعطاف پذیری بدن بسیار موثر است. برای تمرین ابتدا کف دست و زانوها را بر روی زمین قرار داده و سپس زانو را از زمین جدا کنید و وضعیتی مانند شکلV  بگیرید. در این تمرین پاها باید اندازه عرض شانه ها باز شده باشند و انگشتان پا رو به جلو قرار گرفته باشند و سر نیز نباید بالا باشد. در این تمرین تلاش کنید از نفس های عمیق استفاده کنید تا اکسیژن بیشتری به بافت ها برسد. توصیه می شود این تمرین را هر روز ۳ نوبت و هر نوبت ۳۰ ثانیه انجام دهید.
تمرین ۳: بارفیکس
فشار نیروی جاذبه‌ زمین به عنوان یکی از موانع افزایش قد به شمار می آید. چرا که این نیرو در تمام ساعات شبانه روز، روی بدن شما تاثیر گذار است. یکی از راهکار موثر اما ساده برای حل شدن چنین مشکلی آویزان شدن است. چنین حرکتی یکی از راه‌های شناخته شده‌ای است که می‌تواند به افزایش قد طبیعی بین دو تا هشت سانتی متر کمک کند.
برای این تمرین شما نیاز به یک میله بارفیکس دارید و بدن باید کاملا کشیده شده باشد، در صورتی که جای کافی ندارید و نمی‌توانید پاها را صاف و کشیده نگه دارید، زانوها را خم کنید تا بدن کاملا آویزان شود. این تمرین را ۳ بار در روز و هربار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید.
تمرین ۴: حالت شنا
تمرین حالت شنا بر عضلات پشتی و پایینی بدن تمرکز دارد و آنها را درگیر می‌کند. برای این تمرین روی شکم دراز بکشید و بدن کاملا کشیده باشد. بازوها را به سمت جلو کشیده به طوری که کف دست رو به زمین باشد و بازوی راست را بالاتر از بازوی چپ قرار بدهید. برای شروع سعی کنید این موقعیت را برای ۴ ثانیه حفظ کنید و به مرور به ۲۰ ثانیه برسانید و حتما این حرکات باید به آرامی انجام داده شوند. ۴ ثانیه در حداکثر کشش باقی بمانید و بعد آرام آرام کشش را کم کنید و بدن را به حالت طبیعی برگردانید. این کار را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید. در روز، ۸ ست این تمرین را انجام دهید.
تمرین شماره ۵: پل
تمرین پل، تمرینی بسیار ساده است ولی هنگامی که انجام می‌دهید کشش را کاملا در ستون فقرات، ماهیچه‌های پهلو و لگن احساس خواهید کرد. برای شروع این تمرین به پشت روی زمین دراز بکشید طوری که شانه ها و بازوها در تماس با زمین باشند. زانو ها را خم کنید و تا جای ممکن کف پا را که با زمین در ارتباط است به سمت لگن نزدیک کنید. سپس باسن و لگن را از زمین جدا کنید و برای ۳۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. توصیه می شود این تمرین را روزانه ۳ بار برای ۳۰ ثانیه تکرار کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code