چه دیوارهای شما گچ، دیوار خشک یا بتنی باشد، رفع ترک‌‎های کوچک تا متوسط ​​معمولاً فقط به چند ابزار و دستورالعمل‌های ساده نیاز دارد.

ترک‌ها هنگام حرکت دیوار ایجاد می‌شوند و معمولاً به دلیل ته نشین شدن خانه هستند. مصالح ساختمانی در یک خانه به دلیل تغییرات دما منبسط و منقبض می‌شود و خاک زیر خانه می‌تواند جابجا شود که هر دو باعث ایجاد ترک می‌شوند. بیشتر مشکلات زیبایی هستند که می‌توانید با استفاده از بتونه یا فیلر اپوکسی آن را تعمیر کنید. ترک‌هایی که به ویژه گسترده هستند یا دوباره ظاهر می‌شوند، باید توسط پیمانکاران حرفه ای تشخیص و تعمیر شوند، زیرا ممکن است نشان دهنده آسیب جدی سازه باشد.

نوع دیوار را تعیین کنید

اولین قدم برای ترمیم ترک‌های دیوار این است که مشخص کنیم دیوار ترک خورده از چه چیزی ساخته شده است. این که آیا شما با یک دیوار بتنی، یک دیوار گچی یا دیوار خشک – که به آن ورق، گچ تخته یا تخته دیواری نیز گفته می‌شود – روی روشی که باید برای رفع ترک انجام دهید تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، تنها خانه‌های قدیمی‌تر با گچ تمام می‌شوند، ماده‌ای رنگ‌آلود که با دقت روی تخته‌های با فاصله نزدیک و افقی به نام تراش پخش می‌شود. دیوارهای خشک معمولاً از گچ گچی ساخته می‌شود که بین دو تکه کاغذ قرار گرفته است و در سرتاسر خانه یافت می‌شود. شما معمولاً دیوارهای بتنی را در زیرزمین‌ها خواهید یافت. یکی از راه‌هایی که ممکن است تفاوت را مشاهده کنید این است که گچ و بتن اغلب خرد می‌شوند و اگر بخواهید میخ را به آن‌ها بکوبید، فرو می‌ریزند، اما دیوار خشک معمولاً این کار را نمی‌کند.

رفع ترک در گچ

ترک در دیوار گچی اغلب در نتیجه دور شدن گچ از ماشین تراش است. برای رفع ترک، باید گچ را مجدداً به تخته‌های چوبی زیرین بچسبانید. این کار معمولا با تزریق چسب در پشت گچ انجام می شود. برای رفع ترک در این نوع دیوار به مواردی همچون چسب گچ، یک مته با یک بیت سنگ تراشی، جارو برقی مغازه، نرم کننده مایع، یک تفنگ درزگیر، حلقه‌های گچی تخت با پیچ، یک چاقوی بتونه، ترکیب مشترک، سمباده و آستر و رنگ نیاز است.

اولین قدم این است که سوراخ‌های کم عمق را در هر طرف ترک با استفاده از یک بیت سنگ تراشی سوراخ کنید. مهم است که فقط گچ را سوراخ کنید و نه از لت‌های چوبی زیر یا فضای بین آنها. اگر بین لت‌ها مته می‌کنید، به سادگی آن سوراخ‌ها را علامت بزنید و آنها را با چسب پر نکنید. هنگامی که سوراخ ها سوراخ شد، گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی پاک کنید. سپس نرم کننده مایع – اغلب با چسب گچ بسته بندی شده – را به داخل سوراخ‌ها اسپری کنید.

با استفاده از تفنگ درزگیر سوراخ ها را با چسب پر کنید. حلقه‌های پلاستیکی گچ را داخل شکاف و از طریق تراش‌های زیر آن بپیچانید تا گچ و تراش را محکم به هم بچسبانید و اجازه دهید چسب یک شبه بماند. روز بعد، حلقه‌ها را بردارید و با استفاده از یک چاقوی بتونه، تگ‌ها یا نقاط بلند را خراش دهید. سپس یک لایه نازک از ترکیب مفصل را برای پر کردن ترک‌ها و هر فرورفتگی بمالید. اجازه دهید ترکیب خشک شود، سپس سنباده بزنید، آستر بزنید و رنگ کنید.

ترک‌های سطحی در دیوارهای گچی را اغلب می‌توان با قلاب یا ترکیب درز رفع کرد. پس از تمیز کردن گرد و غبار از ترک، می‌توان از چاقوی بتونه برای پر کردن آن با ترکیب استفاده کرد، حتماً لبه‌ها را با دیواره اطراف مخلوط کنید. سپس می‌توان آن را سمباده زد، آستر زد و رنگ کرد. در حالی که این روش برای ترک‌های کوچک کار می‌کند، اما اگر گچ در حال جدا شدن از تخته‌ها باشد، ممکن است راه حلی طولانی مدت ارائه نکند.

رفع ترک در دیوار خشک

برای تعمیر ترک در دیوارهای ساخته شده از دیوار خشک معمولاً به ابزاری از جمله یک چاقوی کاربردی، یک قلم مو یا جاروبرقی، ترکیب مفصل، یک چاقوی بتونه، کاغذ سنباده و بلوک سنباده و آستر و رنگ

برای ترک‌های بزرگ، ممکن است نیاز به چسب نواری باشد. اگر دیواره خشک در یک طرف ترک احساس شل شدن داشته باشد، ممکن است لازم باشد با استفاده از چکش و میخ به گل میخ‌های زیرین محکم شود.

اولین قدم برای ترمیم ترک‌های دیوارهای ساخته شده از دیوار خشک، استفاده از یک چاقوی کاربردی برای باز کردن کمی ترک است. این امر باعث می‌شود که ضماد یا ترکیب مفصلی سطح بزرگتری برای چسبیدن به آن بچسبد. هنگامی که شکاف را باز کردید، گرد و غبار و سایر مواد زائد را با استفاده از یک برس یا جاروبرقی از شکاف پاک کنید.

سپس، سوراخ را تقریباً با ترکیب پر کنید، اطمینان حاصل کنید که لبه‌های آن را فراتر از ترک پر کنید تا سطحی صاف و یکدست ایجاد کنید و اجازه دهید خشک شود. منطقه را با یک کاغذ سنباده بسیار ریز که برای استفاده با دیوار خشک درجه بندی شده است سنباده بزنید. استفاده از یک بلوک سنباده یا تکه چوب ضایعاتی در زیر کاغذ سنباده باعث ایجاد سطحی صاف می‌شود و به شما کمک می‌کند از ایجاد سنگر یا فرورفتگی روی دیوار جلوگیری کنید. در صورت نیاز، لایه دوم ترکیب را بمالید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سنباده بزنید. وقتی سطح با بقیه دیوار همسطح شد، آستر و رنگ بزنید.

برای ترمیم ترک‌های بسیار گسترده در دیوارها، ممکن است به ساختار بیشتری نیاز داشته باشید تا چسب تعمیر به درستی انجام شود. این جایی است که نوار چسب، که به آن نوار مش یا نوار اتصال نیز می‌گویند ، مفید است. با استفاده از ضربات عمود بر ترک، ترک را با ترکیب پر کنید. در حالی که ترکیب هنوز مرطوب است، ترک را با نوار چسب بپوشانید، سپس یک لایه نازک دیگر از ترکیب را بمالید تا به آن کمک کنید تا در جای خود بچسبد. وقتی ترکیب خشک شد، سمباده بزنید و محل را تمام کنید.

رفع ترک در بتن

دیوارهای بتنی اغلب با استفاده از سیستم تزریق اپوکسی تعمیر می‌شوند که از رطوبت، حشرات و سایر آفات جلوگیری می‌کند. شما همچنین به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک برس سیمی
  • یک چکش و میخ
  • پورت‌های تزریق
  • خمیر آب بندی
  • یک چاقوی بتونه
  • یک تفنگ درزگیر
  • یک اره برقی

مهم است که ترک قبل از شروع، خشک و عاری از مواد زائد باشد. برس سیمی برای پاک کردن کثیفی خوب عمل می‌کند و می‌توان از سشوار برای خشک کردن آن ناحیه استفاده کرد.

ابتدا پورت‌های تزریق اپوکسی را تراز کنید. اینها لوله‌های پلاستیکی کوچکی هستند که به شما اجازه می‌دهند اپوکسی را پس از آب بندی سطح داخل ترک پمپ کنید. این کار با کوبیدن میخ‌های نازک در قسمتی از شکاف با فاصله حدود ۳۰.۴۸ سانتی متر انجام می‌شود، سپس یک پورت تزریق با مقدار کمی اپوکسی در پشت روی ناخن قرار می گیرد که آن را در جای خود نگه می‌دارد. ترک را با خمیر آب بند بپوشانید و یک مهر و موم ایجاد کنید که اپوکسی را که قرار است بعدا تزریق شود نگه می‌دارد. مطمئن شوید که اطراف پورت کاملا پوشیده شده است، اما دهانه را مسدود نکنید. اگر ترک تا انتها از دیوار عبور کرد، حتما هر دو طرف را آب بندی کنید.

هنگامی که مهر و موم خشک شد – معمولا بعد از یک یا دو روز – می‌توانید ناخن‌ها را بردارید. از یک تفنگ درزبندی برای تزریق اپوکسی به شکاف استفاده کنید و از پایین ترین درگاه تزریق شروع کنید. زمانی متوجه خواهید شد که به اندازه کافی اپوکسی تزریق کرده‌اید که بتوانید مشاهده کنید که از پورت بالا تراوش می‌کند. پورت را وصل کنید و به پورت بالای آن بروید و اپوکسی بیشتری تزریق کنید تا کل ترک پر شود. اپوکسی معمولاً به چند روز زمان نیاز دارد تا خشک شود و پس از آن می‌توانید از اره برقی برای جدا کردن قسمت‌های بالای پورت‌ها استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code