نگهداری از گیاهان آپارتمانی در خانه و یا محل کار علاوه بر ایجاد طراوت در محیط مورد نظر، اثرات بسیار مثبتی در روح و روان افراد ایجاد می‌کند.

رشد صنعت و رواج شهرنشینی در کشور باعث شده است تا ارتباط بسیاری از هموطنان با طبیعت بسیار کمرنگ شود. چنین مسئله‌ای قطعا در روح و روان افراد اثر منفی خواهد گذاشت. به خصوص در زمانه‌ای که زندگی مدرن اولویت جوامع می‌باشد، دور شدن از طبیعت تغییرات هنگفتی در خلق و خوی افراد ایجاد خواهد کرد. از این رو نگهداری یک یا چند گیاه آپارتمانی در خانه یا محل کار شرایطی فراهم می‌کند تا بتوان بخش بسیار کوچکی از طراوت طبیعت را در محیط خانه، اتاق‌خواب، آشپزخانه و حتی محیط کارمان به وجود آورد. خرید و نگهداری از گیاهان آپارتمانی رونق زیادی پیدا کرده است اما با این وجود برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کامل از گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری آنها، از خرید آن صرف نظر می‌کنند. ما در مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی ۱۰ گل پرطرفدار و محبوب آپارتمانی می‌پردازیم تا علاقمندان به طبیعت با اطلاعات بیشتری برای خرید و نگهداری اقدام کنند.

گیاه آپارتمانی پتوس

اگر به دنبال گیاهی هستید که هم رشد خوبی داشته باشد (بالاروند باشد)، هم در هر شرایطی قادر به رشد و حفظ تازگی‌اش باشد، به شما گیاه پتوس را پیشنهاد می‌کنیم. گیاه پتوس با برگ‌های قلبی‌شکل انواع مختلفی دارد که متناسب با سلیقه یا نوع دکوراسیون خانه یا محیط نگهداری می‌توانید نوع موردپسندتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید. از انواع پتوس می‌توان به پتوس بلک، پتوس جید، پتوس ارتشی، پتوس مرمری، پشتوس حصیری و… اشاره کرد.

گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه گندمی همان‌طور که از نامش معلوم است، شبیه گندم در زمان سبز بودن است، البته با نام‌های دیگری نظیر سجافی یا عنکبوتی هم شناخته می‌شود. نگهداری از گیاه گندمی راحت است، زیرا قادر به رشد در نور متوسط است و زمان آبیاری آن وقتی است که خاک سطح گلدانش کاملا خشک شده باشد.

گیاه آپارتمانی سانسوریا

گیاه سانسوریا همان گیاهی است که با نام‌های زبان مادر شوهر، ماری، سوزنی یا شمشیری نیز شناخته می‌شود و انواع مختلفی دارد. گیاه سانسوریا به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی کم‌دردسر و مقاوم شناخته می‌شود که به راحتی رشد می‌کند. با این‌که سرعت این گیاه بسیار کم است و باید سال‌های سال بگذرد که ارتفاع آن به ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر برسد، اما نگهداری آن لذت‌بخش است. طبق تحقیقات ناسا گیاه سانسوریا خاصیت تصفیه‌کنندگی هم دارد.

گل آپارتمانی شمعدانی

گل شمعدانی یکی از گل‌های پرطرفدار و محبوب است که افراد زیادی به‌خاطر شکل ظاهری آن مشتاق به خرید و نگهداری از آن هستند. اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی هستید که گل‌های رنگارنگش طراوت و تازگی متفاوتی به محیط شما بدهد، اگر در محل درنظرگرفته‌شده برای نگهداری از گلدان نور کافی وجود دارد، به شما گل شمعدانی را پیشنهاد می‌کنیم.

گیاه آپارتمانی آگلونما

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی هستید که به نور کمی نیاز داشته باشد و برگ‌هایش پهن باشد، خرید و نگهداری آگلونما از خانه شیپوریان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گیاه حتی پشت پنجره جنوبی که در مواجهه غیرمستقیم نور است یا حتی با نور مصنوعی لامپ و مهتابی هم قادر به رشد است. جالب است بدانید که این گیاه دوست‌داشتنی به نام جنگل طوطی هم شناخته می‌شود.

گیاه آپارتمانی آلوئه ‌ورا

خواص و مزیت‌های آلوئه ‌ورا در رمان سوختگی، گزیدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. گیاه آلوئه ورا جز این‌که می‌تواند برای کاربردهای درمانی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند به عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم و محبوب نیز در نظر گرفته شود. اگر پنجره نورگیر دارید و آب دادن به گلدان، هفته‌ای یک یا دو بار، برایتان سخت نیست، حتما به خرید و نگهداری از گیاه آپارتمانی آلوئه ورا فکر کنید.

گیاه آپارتمانی فیلودندرون

فیلودندرون هم همچون گیاه پتوس، برگ‌های پهن و قلبی‌شکلی دارد. این گیاه که بومی مناطق آفریقا نیاز کمی به نور و آب دارد. فیلودندرون سرعت رشد خوبی هم دارد و تا ارتفاع ۲ تا ۳ متر هم رشد می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاکنون ۲۰۰ نوع از گیاه فیلودندرون شناخته شده است.

گیاه آپارتمانی ساکولنت

گیاه ساکولنت همان گیاهان گوشتی‌ای هستند که از نظر شرایط نگهداری، شباهت زیادی به کاکتوس‌ها دارد. گیاه آپارتمانی ساکولنت‌ و همه کاکتوس‌ها به‌عنوان گیاهانی مقاوم و سرسرخت شناخته می‌شوند که تحت هر شرایطی می‌شود از آن‌ها نگهداری کرد. با کاشت ساکولنت‌ها در تراریوم و نگهداری آن‌ها در محیطی خارج از گلدان‌های معمولی، می‌توان روی آن‌ها به‌عنوان بخشی از یک دکوراسیون حساب باز کرد.

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

تا اینجا بین گیاهان آپارتمانی‌ای که به شما معرفی کردیم، تعدادی از آن‌ها دارای برگ‌های پهنی بودند، اما گیاه زاموفیلیا جزو آن دسته از گیاهانی است که ساقه‌های پهن و براقی دارد و می‌تواند جذابیت بصری خاصی به دکوراسیون داخلی منزل یا محیط بسته ببخشد. شرایط نگهداری از زاموفیلیا آن‌قدر سخت نیست که شما را از صرافت خرید و نگهداری آن بیندازد. اگر محیطی که برای نگهداری از گیاه آپارتمانی زاموفیلیا درنظر گرفته‌اید، کم‌نور است؛ زیاد نگران نباشید. گیاه زاموفیلیا به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب به کم‌نوری عادت دارد.

گیاه آپارتمانی بونسای

متخصصان گل و گیاه، بونسای را یک نماد مینیاتوری از طبیعت می‌دانند که نگهداری از آن می‌تواند ارتباط ما با طبیعت را در ابعادی کوچک حفظ کند. گیاه بونسای نیازمند نور زیاد اما غیرمستقیم است. بنابراین اگر پنجره نورگیر دارید، می‌توانید به استقبال نگهداری از این گیاه بروید. شاید برایتان جالب است که بدانید پرورش دادن گیاه بونسای یک مهارت باستانی چینی با قدمتی ۷۰۰ ساله است.
«معرفی ۱۰ گیاه آپارتمانی که به راحتی رشد می‌کنند» موضوع این یادداشت از مجله راهنمای نیازمندی‌های همشهری بود. امید است بعد از خواندن این یادداشت به افزایش تعداد گلدان‌هایتان ترغیب شده و در تکاپوی خرید و راه‌اندازی یک کلکسیون کوچک سبز برای خودتان باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code