نمایشگاه گل و گیاه در اکثر کشورهای جهان همه ساله برگزار می‌شود اما تعدادی از آنها به دلیل سوابق نحوه برگزاری بیشتر مورد استقبال علاقمندان به گل و گیاه قرار می‌گیرد.

بسیاری از پرورش دهندگان گل و گیاه در شهرهایی با آب و هوای مناسب، شرایط را مغتنم شده و به پرورش گیاهی می‌پردازند. به منظور نمایش چنین محصولاتی معمولا چنین افرادی در نمایشگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. همه ساله نمایشگاه‌های مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود که فرصتی مناسب برای پرورش دهندگان گل و گیاه به شمار می‌آید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی برخی از برترین نمایشگاه‌های گل و گیاه در جهان می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

نمایشگاه شکوفه کانادا (Canada Bloom)

یکی از برترین نمایشگاه های بین المللی گل و گیاه در جهان در کشور کانادا اجرا می‌شود. نمایشگاه شکوفه کانادا یا Canada Bloom برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و پس از گذشت ۲۴ سال هنوز به عنوان یکی از دیدنی‌ترین و بهترین نمایشگاه در حوزه گل و گیاه به شمار می‌آید. در این نمایشگاه بسیاری از شرکت‌ها و افراد در سطوح مختلف (آماتور تا حرفه ای) حضور پیدا می‌کنند و محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند. حتی شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه شکوفه را به تعطیلی نکشاند و مسئولان برگزاری آن چنین رویداری را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به صورت مجازی برگزار کردند تا صنعت گل و گیاه و صاحبان مشاغل در این حوزه به هیچ عنوان دچار افت نشود. آخرین نمایشگاه مجازی نمایشگاه شکوفه کانادا ۱۲ مارس ۲۰۲۱ با هدف جشن دوستی برگزار شد. مسئولان این رویداد اعلام کرده‌اند به زودی برگزاری این نمایشگاه به صورت حضوری و با حضور حداکثری کسب و کارهای گل و گیاه، از سر گرفته خواهد شد.

نمایشگاه گل و گیاه اپکت (EPCOT)

 

یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی گل و گیاه در آمریکا، فستیوال EPCOT است که در پارک والت دیزنی برگزار می‌شود. بیش از ۳۸ سال از برگزاری رویداد بزرگ EPCOT می‌گذرد و مسئولان برگزاری این نمایشگاه بزرگ، همه ساله قصد دارند با اجرای برنامه و نمایش گل و گیاه ناشناخته، هر مخاطبی در رده‌های سنی مختلف را جذب کنند. معمولا مدت زمان برگزاری نمایشگاه و گل اپکت همه ساله به مدت ۳ ماه  زمان می‌برد و این فرصت مناسبی است تا علاقمندان به گل و گیاه بتوانند در زمان مناسبی به تماشای زیبایی طبیعت رفته و گل و گیاه مورد علاقه خود را خریداری کنند.

نمایشگاه گل و گیاه چلسی

جشنواره گل و گیاه چلسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره‌های باغبانی و گل‌کاری جهان محسوب می‌شود که از سال ۱۹۱۳ میلادی همه ساله در این این منطق از بریتانیا برپا می‌شود. معمولا در این نمایشگاه، بیش از ۵۰۰ غرفه با حضور برترین شرکت‌های تولید کننده گل و گیاه برپا می‌شود و بیش از ۱۷۰ هزار نفر نیز در مدت زمان برگزاری، از این نمایشگاه بازدید و محصولات گیاهی مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

جدیدترین جشنواره گل و گیاه چلسی قرار است چند روز آینده از روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ برگزار شود. بر اساس آخرین اطلاعیه برگزار کنندگان این نمایشگاه، برای اولین بار قرار است گل‌های شگفت انگیز و کمیاب به معرض نمایش گذاشته شود. به طور کلی بریتانیا به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب، منطقه‌ای مناسب برای پرورش گل و گیاه به شمار می‌آید و معمولا نمایشگاه‌های داخلی و خارجی زیادی در حوزه صنعت گل و گیاه برگزار می‌شود.

نمایشگاه گل الرسلی

در سال ۱۹۸۸ جیم الرسلی، مهاجر استرالیایی به نیوزلند، اولین مغازه لوازم باغبانی خود را در شرق تاماکی، اوکلند افتتاح کرد. پنج سال بعد از موفقیت اولین فروشگاه خود، ۲ مغازه دیگر در جنوب اوکلند و تاورانگا افتتاح کرد. با افزایش تقاضا و پرسنل بالای ۲۰ نفر، جیم تصمیم گرفت با برگزاری نمایشگاه باغبانی شرایطی را فراهم کند که مردم با تماشای گل و گیاه اوقات فراغت را خود سپری کنند. پس از چندین تلاش ناموفق برای متقاعد کردن شورای محلی مبنی بر وجود تقاضا و علاقه کافی برای توجیه رویدادی از این نوع و اندازه، جیم و تیمش سرانجام موفق شدند نمایشگاه مورد نظرشان را برگزار کنند. بدین ترتیب اولین نمایشگاه گل و باغ الرسلی در سال ۱۹۹۶ با حضور ۱۵۰۰۰ نفر طی ۳ روز برگزار شد. به دلیل مشکلات مالی که جیم الرسلی با آن روبه بود این نمایشگاه در برخی از سال‌ها، برگزار نمی‌شد اما او تلاش خود را به کار گرفته است که این رویداد همچنان ادامه پیدا کند.

نمایشگاه گل‌های گلخانه‌ای هامپتون

نمایشگاه هامپتون در انگلستان به عنوان یکی از بزرگترین رویداد نمایشگاه در جهان در حوزه گل و گیاه به شمار می‌آید که از سال ۱۹۹۰ در حال برگزاری است و تعداد بسیار زیادی از افراد برای تماشای زیباترین گل‌های گلخانه به این مکان سفر می‌کنند. وسعت نمایشگاه گل و گیاه هامپتون ۳۳ هکتار را پوشش می‌دهد که در نوع خود بسیار جالب توجه است. با توجه به اینکه بخشی از نمایشگاه خارج از گلخانه برگزار می‌شود در صورت نامناسب بودن شرایط جوی و بارش باران، این بخش از نمایشگاه، تعطیل خواهد بود.

نمایشگاه گل هاروگیت

 

یکی دیگر از نمایشگاه‌های بین الملی گل و گیاه در کشور انگلستان، نمایشگاه نمایشگاه گل هاروگات در شمال این کشور است. این رویداد با هدف شکرگزاری با شروع فصل جدید کشاورزی یک بار در فصل بهار و یک بار نیز در فصل پاییز برگزار می‌شود. سال‌های گذشته این نمایشگاه فقط یک ماه در سال برگزار می‌شد اما با استقبال بازدیدکنندگان مدت برگزاری نمایشگاه گل هاروگیت افزایش پیدا کرد. جدیدترین نمایشگاه گل هاروگیت قرار است از روز ۱۷ الی ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به مدت ۲ روز در Newby Hall & Gardens برگزار شود و زیباترین گل ها به نمایش درآید.

نمایشگاه ارکیده میامی

در این نمایشگاه ۳ روزه اکثر پرورش دهندگان گل ارکیده، محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارند. در حال حاضر این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین فستیوال‌های ارکیده محسوب می‌شود که در میامی آمریکا برگزار می شود.

نمایشگاه گل و باغ ملبورن

همه ساله برترین پرورش دهندگان گل و گیاه در استرالیا در ساختمان نمایشگاه سلطنتی و باغ های کارلتون حضور پیدا می‌کنند و محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند. به منظور جذابیت نمایشگاه بین المللی گل و باغ ملبورن و افزایش حضور بازدید کننده، مسابقات مختلفی شامل طراحی غریزی دسته گل، طراحی سازه‌های گل، طراحی و دیزاین خانه با گل و .. با اهدای جوایز نفیس برگزار می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code