آشنایی با منطقه ۵ برای خرید مسکن

۳ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۵ دقیقه

منطقه ۵، در شمال غربی شهر تهران قرار دارد و از جنوب به جاده مخصوص کرج، از شمال به دامنه کوه های البرز و از غرب به رودخانه کن و از شرق به بزرگراه محمدعلی جناح و اشرفی اصفهانی محدود می شود.
این منطقه که به پهنه منطقه توسعه تهران معروف شده است پس از انقلاب اسلامی به دلیل سرریز شدن جمعیت از مناطق مرکزی و جنوبی با افزایش جمعیت و توسعه روبه رو بوده است و همین امر نشان دهنده میل مردم به سکونت در این منطقه جوان می باشد. پونک، شهران، آریا شهر، مهران، فرحزاد، شهر زیبا، جنت آباد،  باغ فیض، سردارجنگل، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و اشرقی اصفهانی از محله های منطقه ۵ به شمار می آید.
موقعیت جغرافیایی
منطقه ۵ تهران به دلیل قرارگرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای سرد کوهستانی می باشد و همچنین دارای سرانه فضای سبز ۱۷ متر بدون در نظر گرفتن پارک جنگلی کوهسار است و از نظر تنوع گیاهی غنی و انواع گیاهان در آن پرورش می یابد.
مراکز تفریحی
پارک ارم در اتوبان کرج، سرزمین عجایب، باغ وحش و استادیوم آزادی در بلوار اشرقی اصفهانی از جمله مراکز تفریحی این منطقه می توان نام برد. همچنین مراکز خرید چون هایپر استار (بلوار فردوس)، تیراژه (اشرفی اصفهانی)، مجتمع تجاری و فرهنگی کوروش (بزرگراه شهید ستاری)، مرکز خرید مگامال (شهرک اکباتان) و فروشگاه شهروند پونک می توان اشاره کرد.
معرفی محل های مناسب برای خرید خانه
منطقه ۵ تهران همواره به دلیل آب و هوایی مناسب برای زندگی در لیست پرمعامله ترین ها قرار دارد و کارشناسان املاک همواره مناطق غرب و شمال غرب را برای زندگی و سرمایه گذاری در این کلانشهر پیشنهاد می دهند.
۱جنت آباد
اگر به دنبال محله ای آرام، بدون شلوغی و سرو صدا هستید جنت آباد بهترین محل در منطقه ۵ تهران برای زندگی است چرا که درکوچه پس کوچه های این محله همیشه جای پارک وجود دارد و همین امر باعث آرام بودن این منطقه شده است.
۲شهرک اکباتان
شهرک اکباتان در غرب تهران واقع شده است. نزدیکی به میدان آزادی، خطوط مستقیم تاکسی و اتوبوس درون شهری و دسترسی به نقاط مختلف شهر تهران از جمله مزیت های مهم این شهرک محسوب می شود و همین مزایا در قیمت اجاره و خرید خانه بی تاثیر نیست.
۳حصارک
حصارک جزو محله های قدیمی تهران به شمار می آید و طبق آمر در سالهای اخیر ساخت و ساز در آن افزایش چشم گیری داشته است.
۴صادقیه
بخشی از صادقیه (آریا شهر سابق) در منطقه دو و بخشی از آن در منطقه ۵ می باشد. این محل دارای دو فلکه اول و دوم بوده و بین این دو فلکه مراکز آموزشی و تجاری زیادی قرار دارد.
۵پونک
از ویژگی های محله پونک می توان به آب و هوای مطلوب و دسترسی راحت به تمام نقاط تهران و نزدیکی به مراکز خرید نام برد اشاره کرد. این محل از محبوب ترین مناطق پایتخت برای زندگی می باشد.
۶شهران
شهران همواره جزو پرفروش ترین ها برای خرید مسکن در منطقه ۵ می باشد. از گرانترین خیابان های این محله می توان به خیابان وسک و طوقانی اشاره کرد.
۷باغ فیض
قدمت این محله به حدود ۷۰۰ سال می رسد که در جنوب پونک قرار گرفته است. در شمال شرقی باغ فیض مرکز خرید تیراژه، در جنوب غربی آن مرکز خرید کوروش در قسمت شمالی آن امام زاده حمیده خاتون و جعفر قرار گرفته است.
۸شهرک کوهسار
شهرک کوهسار محله ای کوچک و نوساز در شمال پونک و با آب و هوای مناسب که از جنوب به بلوار سیمون و بزرگراه اشرفی اصفهانی مرتبط است.
۹شهرک نفت
ساکنان شهرک نفت را بیشتر کارکنان شرکت نفت تشکیل می دهند. این شهرک با وجود بزرگراه های یادگار امام و اشرفی اصفهانی در جنوب غربی و شرقی آن دسترسی خوبی به سایر مناطق تهران دارند.
۱۰شهرک پرواز
بافت شهری و ساختمان های این شهرک نوساز و منظم می باشد. در قسمت جنوبی این محله ایستگاه مترو و ارم سبز قرار دارد.
۱۱شهرک آپادانا
شهرک آپادانا توسط دیواری محصور شده و دارای ۶ فاز است. دورتادور شهرک یک خیابان اصلی وجود دارد و خیابان های فرعی برای دسترسی به بلوک های آن منشعب شده است.
۱۲کوی بیمه
کوی بیمه محله ای کوچک بین شهرک آپادانا و اکباتان که از جنوب به بزرگراه لشکری منتهی می شود.
نرخ قیمت خرید خانه
نرخ خرید ملک در این منطقه بسته به محله های متفاوت آن از متری ۳۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۶۰ میلیون تومان ادامه می یابد و ممکن است این ارقام با توجه به سال ساخت ساختمان موقیت و متراژ آن بیشتر یا کمتر شود.
مزیت های سکونتی
۱- بافت ساختمانی نو و مدرن
۲- امکان دسترسی راحت و سریع به بزرگراه های اصلی
۳- آب و هوای کوهپایه ای و تمیز
۴- خیابان های پهن
۵- وجود مراکز تفریحی و تجاری گسترده
۶- دسترسی آسان به وسیله نقلیه عمومی
مراکز درمانی
۱- بیمارستان ابن سینا (فلکه دوم صادقیه ابتدای بلوار آیت الله کاشانی)
۲- بیمارستان صارم(شهرک اکباتان-انتهای فاز ۳)
۳- بیمارستان پیامبران (میدان دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی، بلوار اباذر)
شما می توانید با مراجعه به سایت راهنما از آخرین آگهی خرید و فروش املاک مطلع شوید و یک خرید مطمئن را تجربه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code