بانک سرمایه با برگزاری آزمون و بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی اعلامی از سوی بانک، اقدام به استخدام نیروی انسانی می‌نماید.

این بانک همانند سایر بانک‌ها برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز طی اطلاعیه‌ای فراخوان داده و از علاقمندان به استخدام در بانک دعوت می‌کند تا با ثبت نام در آزمون استخدامی شانس خود را برای قبول شدن در این بانک امتحان کنند. البته به غیر از برگزاری آزمون کتبی، گاهی اوقات هم ممکن است نیروی مورد نیاز شعب خود را از بین افرادی که فرم دعوت به همکاری بانک را تکمیل نموده اند، انتخاب کند.

بهتر است بدانید زمان استخدام بانک سرمایه متغیر است و معمولا در دوره‌های مختلف اقدام به جذب نیرو می‌کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد جویای کار علاقمند به استخدام در بانک‌های خصوصی هستند، این مقاله کمک می‌کند تا با نحوه و شرایط استخدام در بانک سرمایه آشنا شوید.

آشنایی با بانک سرمایه

بانک سرمایه ششمین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ شروع کرد. این بانک را می‌توان شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی دانست که در حال حاضر ۱۶۵ شعبه و بیش از ۱۵۰۰ کارمند در سراسر کشور دارد. بانک سرمایه با سرمایه‌ای به مبلغ ۳۵۳۵ میلیارد ریال، در ابتدای شروع فعالیت خود عنوان بانک خصوصی با بیشترین سرمایه را از آن خود کرد. سهام این بانک در همان سال تاسیس (۱۳۸۴) در بازار بورس و اوراق بهادار تهران عرضه شد و هم اکنون بیشترین سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

شرایط استخدام بانک سرمایه

این بانک آخرین بار سال ۹۹ برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در شعب خود در مشهد طی فراخوانی از علاقمندان به استخدام دعوت کرده بود تا از ۱۱ تا ۱۷ مرداد با مراجعه به سایت بانک سرمایه جهت استخدام ثبت نام کنند. تاکنون هیچ اطلاعیه ای از سوی این بانک برای استخدام در سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است. البته در سال‌های گذشته ثبت نام از طریق سایت بانک سرمایه انجام می‌شد.

اگر علاقمند به استخدام در بانک سرمایه هستید، لازم است از زمان ثبت نام مطلع باشید تا با مراجعه به سایت بانک سرمایه بتوانید شرایط و نحوه ثبت نام در این بانک را مطالعه نموده و در صورتی که شرایط لازم را داشتید برای شرکت در آزمون استخدامی ثبت نام نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک سرمایه

همان طور که گفتیم برای استخدام بانک سرمایه باید ابتدا در آزمون استخدامی شرکت نموده و پس از موفقیت در آزمون به مرحله مصاحبه و تاییدیه سلامت و در نهایت استخدام بانک درآیید. در سال گذشته مراحل ثبت نام برای استخدام به این صورت بود که داوطلبان بدون آن که هزینه‌ای را پرداخت کنند به سایت بانک سرمایه SBANK.IR مراجعه نموده و در لینک مربوط به درخواست استخدام، مشخصات خود را وارد کرده و برای استخدام در بانک سرمایه ثبت نام می‌کردند. البته تنها ثبت اطلاعات برای استخدام کافی بود و نیاز نبود برای صحت ثبت نام خود کد رهگیری دریافت کنند. طبق مراحل ثبت نام در سال گذشته پیش بینی می‌شود که امسال هم نحوه ثبت نام در بانک سرمایه مانند گذشته باشد.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام بانک سرمایه

  1. در فیلد جستجو یکی از مرورگرهای خود جمله “درخواست استخدام بانک سرمایه” را جستجو کرده و بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.
  2. در فرم اطلاعاتی همه اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و مدارک خواسته شده را که از قبل آماده نموده اید بارگذاری کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

دقت داشته باشید اطلاعات خود را به درستی وارد نموده و مدارک ارسالی تان کامل باشد. چرا که در غیر این صورت ثبت نام شما تایید نشده و نمی توانید در آزمون شرکت کنید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدام بانک سرمایه

تمامی بانک‌ها برای استخدام نیروی مورد نیاز خود شرایطی را در نظر می‌گیرند. این شرایط شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است.

شرایط عمومی آزمون استخدام بانک سرمایه

  • داوطلبین استخدام در بانک سرمایه باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • داوطلب باید به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید قانون اساسی معتقد باشد.
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی و عمل به آن از دیگر شرایط عمومی است.
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت غیرپزشکی دائم برای داوطلبان آقا الزامی است.
  • داوطلب نباید هنگام ثبت نام مشغول تحصیل باشد یا تعهد اشتغال به کار به سازمان‌های دولتی و خصوصی داشته باشد.
  • تایید سلامت کامل جسمی و روانی و توانایی انجام امور محوله توسط پزشک معتمد بانک.
  • داوطلب نباید سوء پیشینه کیفری یا محکومیت داشته باشد.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان‌ها و دخانیات.

شرایط اختصاصی آزمون استخدام بانک سرمایه

  • داشتن مدرک کارشناسی در رشته مورد نیاز (به عنوان مثال سال گذشته برای رشته‌های حسابداری و علوم بانکی شرط سنی ۲۷ سال بود.)
  • شرط معدل برای استخدام در بانک سرمایه معمولا حداقل معدل ۱۶ سال است.
  • شرط سنی مورد تایید بانک (در صورتی که داوطلب دوره سربازی را سپری کرده باشد به شرط سنی وی دو سال اضافه می‌شود.)
  • متقاضی استخدام باید بومی شهر مورد تقاضا باشد. (شرط بومی بودن فرد دو سال سکونت وی در آن شهر یا داوطلب فارغ التحصیل آن شهر باشد.)

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام استخدام بانک سرمایه

معمولا برای ثبت نام استخدامی، هر بانک مدارکی را از داوطلب درخواست می‌کند. هنگام تکمیل فرم درخواست استخدام در بانک سرمایه، داوطلب باید مدارک خواسته شده از سوی بانک را آپلود کند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام استخدام در بانک سرمایه عبارت است از:

  • فایل اسکن شده عکس رنگی داوطلب با زمینه سفید (توجه داشته باشید عکس واضح و برای همان سال باشد. عکس بانوان باید از حجاب کامل اسلامی برخوردار باشد. حجم عکس ارسالی باید حداکثر یک مگابایت باشد.)
  • صفحه اول و دوم شناسنامه و در صورت داشتن توضیح از صفحه توضیحات
  • پشت و روی کارت ملی داوطلب
  • پشت و روی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی داوطلبان آقا
  • در صورت داشتن رزومه کاری، فایل مربوط به رزومه کاری داوطلب
  • فایل اسکن از آخرین مدرک تحصیلی داوطلب

نکات مهم آزمون استخدام بانک سرمایه

استخدام در بانک سرمایه از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی یا ارسال مدارک و تکمیل فرم اطلاعاتی در سایت ثبت نام بانک امکان پذیر است. با توجه به اینکه هنگام ثبت نام برای آزمون کتبی استخدام بانک سرمایه کد رهگیری داده نمی‌شود، تنها افرادی می توانند در آزمون کتبی استخدام شرکت کنند که مدارکشان کامل بوده و اسم‌شان در لیست افراد واجد شرایط باشد. داوطلبین با مراجعه به سایت بانک سرمایه می‌توانند از نتیجه آزمون کتبی مطلع شوند، معمولا آزمون یک ماه پس از ثبت نام برگزار می‌شود.

افرادی که در مرحله آزمون کتبی پذیرفته می‌شوند و نمره حد نصاب را کسب می‌کنند به مرحله بعد یعنی آزمون شفاهی یا مصاحبه تخصصی و حضوری معرفی می‌شوند. با موفقیت در این مرحله داوطلب برای معاینه‌های پزشکی و سلامت جسم و روان معرفی می‌شود. توجه داشته باشین مدارک و اطلاعاتی که هنگام ثبت نام ارائه می‌دهید با شرایط استخدام بانک منطبق باشد. در صورتی که عدم صحت مدارک ارسالی به بانک محرز شود در هر مرحله باشید از استخدام شما جلوگیری می‌شود.

مشاغل مورد نیاز بانک سرمایه

بانک سرمایه مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. این بانک از ابتدای شروع فعالیت خود با برگزاری آزمون کتبی اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود کرد. بانک سرمایه مانند دیگر بانک‌ها در فصول مختلف سال در شغل‌های بانکداری، متصدی اموراداری، متصدی امور باجه و حسابرسی و … با برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می‌کند. همواره عده بسیاری از داوطلبان اشتغال به کار با شرکت در آزمون کتبی این بانک تلاش می‌کنند تا با موفقیت در آزمون کتبی گامی در جهت استخدام در بانک سرمایه بردارند.

سوالات آزمون استخدام بانک سرمایه

در بانک سرمایه سوالات آزمون استخدامی همانند دیگر بانک‌ها به دو بخش سئوالات عمومی و سوالات اختصاصی تقسیم می‌شود. سوالات بخش تخصصی معمولا برای هر یک از رشته‌های شغلی از منابع تخصصی همان رشته مطرح می‌شود. سوالات استخدامی در بخش عمومی از دروس زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی (سوالات این درس برای داوطلبین اقلیت دینی حذف می‌شود.) زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضی و آمار، هوش و استعداد شغلی، اطلاعات عمومی و کامپیوتر و ICDL مطرح می‌شود.

سوالات بخش تخصصی از دروس حسابداری، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، حسابداری میانه، حسابداری صنعتی، حسابداری شرکت‌ها، حسابداری تئوری‌های مدیریت و حسابرسی انتخاب می‌شود.

درباره بانک سرمایه بیشتر بدانید

بانک سرمایه در چهارم دی ماه سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و در اسفند ماه سه شعبه خود را به طور همزمان در شهرهای مشهد، تهران و شیراز افتتاح کرد. بانک سرمایه با اهدافی چون: بهره مندی از تجارب و تخصص و دانش علمی و عملی ارزشمند صاحب نظران اقتصادی دست اندرکاران پولی و بانکی کشور، جذب و به کارگیری سرمایه‌های سرگردان و تخصیص بهینه آن در جهت تامین نیازهای مالی بخش های مختلف اقتصادی در چهارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و ارتقاء بانکداری اسلامی تاسیس و فعالیت خود را شروع کرد. این بانک هشتم اکتبر سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تحریم قرار گرفت.

نقش بانک سرمایه در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی

بانک سرمایه از آغاز فعالیت خود تاکنون گام‌های موثری در مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور برداشته است. این بانک فعالیت‌های متعددی در عرصه آموزش و پرورش، توسعه فرهنگی و عمرانی، حفظ محیط زیست، حوزه سلامت، حمایت از قشر آسیب دیده در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل و حتی فعالیت‌های بشر دوستانه‌ای در خارج از مرزهای کشور داشته است.

حمایت ویژه بانک سرمایه در سال‌های اخیر از ورزش عمومی و حرفه‌ای را نباید نادیده گرفت. با حمایت بانک سرمایه در ورزش توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری از جمله قهرمانی در مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران و جام باشگاه‌های والیبال آسیا دست پیدا کنیم. بانک سرمایه همچنین در سال ۱۳۹۱ حامی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و کشتی فرنگی بود. با حمایت بانک سرمایه دو نفر از جانبازان و ایثارگران قهرمان دوچرخه سواری در سال ۱۳۹۰ به منظور رساندن پیام صلح دوستی به گوش جهانیان راهی سفر دور دنیا شدند.

حمایت‌های بانک سرمایه

در سال های اخیر حمایت های بانک سرمایه از بسیاری از مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم و کم برخوردار قابل تحسین است. این بانک از آغاز تاسیس خود تا کنون همواره در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در عرصه رشد و توسعه آموزش کشور و حمایت از آموزش و پرورش در سراسر ایران اسلامی گام برداشته است. بانک سرمایه با فعالیت‌های عام المنفعه و انسان دوستانه تلاش کرده است تا در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت از معلولان ذهنی وکودکان محروم و بی‌سرپرست، کمک به زلزله زدگان و اهدای خون همچنین پرداخت دیه زندانیان گام موثری در این راستا بردارد.

در کنار فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه بانک سرمایه، نباید مشارکت این بانک در مسیر توسعه فرهنگی و عمرانی کشور را فراموش کرد. این بانک با مشارکت در طرح بازسازی عتبات و عالیات، حمایت از ستاد مردمی اربعین و اهداء کانکس به زلزله زدگان، تلاش نموده است تا مسئولیت اجتماعی خود در حوزه فرهنگ و عمران را به درستی اجرا کند.

جهت دسترسی به اخبار استخدامی بانک‌های کشور کلیک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code