در بازار کار سخت امروز، شما باید همواره فعال باشید و خود را از سایر متقاضیان متمایز می‌کنید تا احتمال استخدام شما افزایش پیدا کند.

ممکن است درخواست شغلی خود را با اطمینان ارسال کنید و منتظر مصاحبه باشید. اما با توجه به اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند درخواست‌های متعددی را برای یک فرصت شغلی دریافت کند، همیشه این احتمال وجود دارد که درخواست شما از بین برود. اگر احساس راحتی نمی‌کنید که با کارشناس استخدام یک شرکت تماس بگیرید و در مورد درخواست خود بپرسید، می‌توانید با ایمیل پیگیری کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۵ نکته مهم برای نوشتن ایمیل تکمیلی عالی برای یک درخواست شغلی آورده شده است که توصیه می‌شود به طور کامل مطالعه کنید.

اجازه دهید زمان کافی بگذرد

اگر چندین هفته یا ماه بدون کار بوده‌اید، به طور قابل درک مشتاق پیدا کردن کار هستید. اما یک روز پس از ارسال درخواست، ایمیل بعدی ارسال نکنید. در واقع، ممکن است یک کارشناس استخدام چند روز طول بکشد تا برنامه‌ها را مرتب کند. هیچ قانون سخت یا سریعی در مورد مدت زمان انتظار وجود ندارد، اما برخی از کارشناسان حرفه‌ای توصیه می‌کنند حداقل سه تا پنج روز قبل از پیگیری صبر کنید .

مطمئن شوید که آگهی‌های شغلی را به طور کامل مطالعه کرده‌اید. برخی از مدیران استخدام به طور خاص از متقاضیان می‌خواهند که در مورد درخواست شغلی با شرکت تماس نگیرند. اگر نمی‌توانید یک درخواست ساده را دنبال کنید، کارشناس استخدام ممکن است به این نتیجه برسد که شما برای این موقعیت مناسب نیستید.

ایمیل خود را به شخص مناسب ارسال کنید

ایمیل بعدی خود را به هیچ آدرس ایمیل تصادفی نفرستید. پیام شما احتمالاً در صندوق ورودی اشتباهی قرار می‌گیرد و هیچ تضمینی وجود ندارد که به شخص مناسب منتقل شود. اگر آگهی کار دارای نام و آدرس ایمیل بود، ایمیل پیگیری خود را برای این شخص ارسال کنید. همچنین می‌توانید وب سایت شرکت را مرور کنید. ممکن است فهرستی با عناوین کارمندان و اطلاعات تماس وجود داشته باشد. صفحه لینکدین شرکت ممکن است اطلاعات تماس را نیز فهرست کند. اگر آدرس ایمیل بخش منابع انسانی را دارید، اما نمی‌توانید نامی پیدا کنید، ایمیل خود را به کارشناس جذب و استخدام ارسال کنید.

حرفه‌ای و خاص باشید

مهم است که اولین تاثیر خوبی داشته باشید. این یک ایمیل تجاری است، بنابراین معرفی و زبان شما باید حرفه‌ای باشد. کارشناس جذب و استخدام را فقط با نام کوچک خطاب نکنید و سعی کنید ایمیل خود را به زبان رسمی نوشته و ارسال نمایید.

پیام خود را مختصر نگه دارید

همه چیزهایی که قبلاً در رزومه یا درخواست خود درج کرده‌اید را دوباره تکرار نکنید. مشتاق باشید، اما آن را مختصر نگه دارید. مثلا:

با سلام خدمت آقای احمدی

کارشناس جذب و استخدام شرکت …

یک هفته پیش برای سمت کارشناس فروش که در نیازمندی‌های همشهری آگهی شده بود درخواست دادم. من پاسخی از شرکت دریافت نکرده‌ام و می‌خواهم تأیید کنم که درخواست من دریافت شده است. احساس می‌کنم مهارت‌های اداری و تجربه ۱۰ ساله‌ام به‌عنوان کارشناس فروش، من را کاندیدای عالی برای این موقعیت کرده است. من از فرصتی برای ملاقات شخصی با شما و بحث در مورد اینکه چگونه می‌توانم یک دارایی برای شرکت شما باشم، هیجان زده هستم.

قبل از ارسال تصحیح کنید

اگر هیجان زده و مشتاق هستید، ممکن است به سرعت ایمیل خود را بدون تصحیح بنویسید و ارسال کنید. با این حال، این اولین برداشت کارشناس استخدام از شما است. بنابراین ایمیل شما باید عاری از اشتباهات تایپی و گرامری باشد. ایمیل بعدی خود را بنویسید و سپس به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه از کامپیوتر فاصله بگیرید. وقتی برمی‌گردید، ممکن است تشخیص اشتباهات آسان‌تر باشد.

اگر فعال نباشید یا اگر از به دست گرفتن ابتکار می‌ترسید، می توانید فرصت‌های شغلی را از دست بدهید. ایمیل بعدی یکی از راه‌های متمایز شدن در بین مردم است و ممکن است ترفندی برای گرفتن مصاحبه باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code