مصاحبه‌های شغلی یکی از رایج‌ترین راه‌ برای بررسی متقاضیان استخدام است اما تعداد کمتری از ما می‌دانیم که پس از مصاحبه چه کاری انجام دهیم و چگونه بر شانس ما برای گرفتن شغل تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از متقاضیان پس از مصاحبه به این فکر می‌کنند که چه زمانی باید با کارفرما تماس بگیرند و یا ایمیل بزنند. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به شما در استخدام کمک کند. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، مدت زمان انتظار پس از مصاحبه و نحوه استفاده از آن برای تضمین شغل رویایی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

چرا مدت زمان بعد از مصاحبه مهم است؟

دوره بعد از مصاحبه شغلی به چند دلیل مهم است. اول، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا دوباره خود را به عنوان یک حرفه‌ای معرفی کنید. شما این شانس را دارید که در طول مصاحبه خود این کار را انجام دهید، اما می‌توانید آن را در پیگیری بعد از مصاحبه با پیروی از روش‌های ذکر شده در این مقاله تقویت کنید.

دوم، این فرصتی است که با تازه نگه داشتن نام خود در ذهن مصاحبه کننده، خود را به عنوان یک نامزد ارتقا دهید. سوم، برداشتن گام‌های درست پس از مصاحبه نشان‌دهنده اشتیاق برای کار است که می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای باشد.

کارهای متداول بعد از مصاحبه

در حالی که در این مدت فرصت‌های زیادی وجود دارد، برخی از متقاضیان استخدام ممکن است با چالش هایی نیز مواجه شوند. به عنوان مثال، برخی ممکن است در مورد زمان مناسب برای تماس با یک کارفرمای احتمالی و نحوه انجام این کار ابراز نگرانی کنند. نکات زیر به شما کمک می‌کند در پیگیری بعد از مصاحبه احساس اعتماد به نفس، حرفه‌ای و توجیه داشته باشید و ممکن است شما را در صدر فهرست نامزدها قرار دهد:

مراحل بعدی و اطلاعات تماس را بخواهید

هنگام اتمام مصاحبه شغلی، دریافت اطلاعات تماسی مصاحبه کننهد و یا کارشناس جذب و استخدام و درخواست مراحل بعدی بسیار مهم است. این ممکن است منجر به یادگیری پنجره زمانی برای تصمیم گیری شود. به جای اینکه بپرسید “مراحل بعدی چیست؟” سوالاتی را امتحان کنید که اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد. مانند “فکر می‌کنید چند روز برای تصمیم گیری نیاز دارید؟” یا “آیا مصاحبه دومی انجام خواهد شد، و اگر چنین است، چه زمانی به متقاضیان اطلاع رسانی می‌کنید؟”

عملکرد مصاحبه خود را ارزیابی کنید

برای ارزیابی عملکرد خود، سؤالاتی را که به یاد دارید و چگونه به آنها پاسخ داده‌اید را بنویسید. مهم‌تر از همه، مواردی را که نگفتید و آرزو داشتید داشته باشید را نیز درج کنید. ممکن است برخی موارد را برای پیگیری کار کنید. هدف شناسایی مسائل و علت وقوع آنهاست. می‌تواند در مصاحبه های بعدی به شما کمک کند.

هر چیزی را که می‌خواهید به خاطر بسپارید یادداشت کنید

اگر چیزی هست که می‌خواهید به خاطر بسپارید، خارج از نحوه پاسخگویی به سوالات و کارهایی که انجام داده‌اید و نگفتید، آن را نیز ثبت کنید. شاید شما با بیش از یک نفر ملاقات کرده‌اید. نام آنها را یادداشت کنید بینش‌هایی را که در مورد محیط اداری به دست آورده‌اید و سؤالات بیشتری در مورد آنها دارید، در صورت انجام مصاحبه دوم یا چیزهایی که می‌خواهید درباره مصاحبه‌کنندگان به خاطر بسپارید، بنویسید.

حتما بخوانید: 10 شغل کمیاب جهان

یک یادداشت تشکر ارسال کنید

یک یادداشت تشکر در عرض ۲۴ ساعت پس از مصاحبه، وظیفه مهمی است که باید در پنجره بعد از مصاحبه تکمیل شود. ارسال یک یادداشت از طریق ایمیل به مدیر و یا کارشناس جذب و استخدام و یا شخصی که با شما مصاحبه کرده است، مهم‌ترین اقدام بعد از مصاحبه شغلی می‌باشد.

شبکه اجتماعی شرکت مورد نظر را فالوو کنید

اگر در شرکتی که موفق به مصاحبه شغلی آن شده‌اید دارای شبکه اجتماعی از جمله اینستاگرام است، در صورت دسترسی آن را فالوو و یا دنبال کنید.

با انتظار راحت باشید

زمان انتظار پس از مصاحبه را پر کنید و ارزیابی مصاحبه خود را مرور کنید. مهارت‌های جدید را انتخاب کنید و بلافاصله برای مصاحبه‌های بعدی خود آماده شوید. آرامش خود را حفظ کنید اگر آنها ایمیل پیگیری را در عرض یک هفته مشخص کردند، به جای تماس با آنها ایمیل بزنید و فقط زمانی این کار را انجام دهید که آنها از شما درخواست کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code