ساخت محصولات تلقبی از روی برندهای برتر جهان به منظور سو استفاده از خریداران، چند سالی است که در جهان رواج یافته و متاسفانه اقدامات لازمی برای جلوگیری از آنها صورت نگرفته است.

محصولات سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و همواره توسط برخی از افراد، به صورت تقلبی ساخته و به عنوان جنس اصل به مشتریان فروخته می‌شود. اما با این وجود برای شناسایی محصولاتی از قبیل گوشی تلفن همراه راهکارهایی می‌توان به بکار برد تا نسبت به اصل و یا تقلبی بودن کالای مورد نظر آگاه شد. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

خرید از فروشگاه‌های معتبر حضوری و یا اینترنتی

اولین قدم برای خرید یک گوشی سامسونگ اصل مراجعه به مراکز معتبر و قابل اعتماد است. در این زمینه فروشگاه‌های اینترنتی معتبری نیز وجود دارند که بدون مراجعه و خرید حضوری می‌توانید یک کالای اصلی و تضمین شده را خریداری نمایید.

بررسی دقیق کد  IMEI

استفاده از کد IMEI یکی از مهم ترین راه‌های تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ است. این کد شناسه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی‌ است. کد IMEI عموما با یک برچسب بر روی جعبه چسبانده شده است، اما با این وجود توصیه می‌شود برای دستیابی به IMEI گوشی به اطلاعات این برچسب اعتماد نکرده و گوشی را روشن و سپس کد #۰۶#* را وارد و شماره گیری کنید. که با این کد دستوری  IMEI گوشی نمایش داده می‌شود. با مراجعه به سایتو imei.info و یا سایت  numberingplans.com، کد IMEI گوشی سامسونگ خود را در کارد مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه Check کلیک نمایید. که اطلاعاتی شامل برند سازنده، سال تولید، کیفیت گوشی، محل مونتاژ و غیره برای شما نمایش داده می‌شود. که اگر گوشی شما اصل نباشد، اطلاعات این قسمت با گوشی که شما قصد خرید آن را دارید تطابق ندارد. در گوشی‌های سامسونگ کدهای ثابتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کرد. به این منظور شما با شماره‌گیری این کدها می‌توانید اطلاعات را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. که اگر گوشی سامسونگ شما به این کدها پاسخی نداد احتمال اینکه اصل نباشد وجود دارد.

  • #*#۰* کد تست عمومی سامسونگ
  • #۳۲۴۸۹#*کد اطلاعات رمزنگاری
  • #۲۳۲۳۳۱#*کد تست بلوتوث
  • #۰۲۲۸#*کد مشاهده اطلاعات باتری گوشی
  • #۱۲۳۴#*کد نسخه فریمور گوشی

 

مقایسه ظاهر گوشی با نسخه اصلی

ظاهر گوشی‌های فیک بسیار شبیه به گوشی‌های اورجینال بوده و تشخیص اصل بودن از لحاظ ظاهری کاری دشوار است. زیرا عموما تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند. بعنوان مثال ممکن است در گوشی‌های تقلبی سامسونگ دکمه هوم مقداری در جایگاهش لق باشد و یا سوکت شارژ، دکمه های فیزیکی نسبت به مدل اورجینال شل‌تر بوده و یا در قسمت دیگری از بدنه تعبیه شده و یا دارای فاصله نامناسبی از  یکدیگر باشند.

تشخیص از طریق اپلیکیشن

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن یک گوشی موبایل، اپلیکیشن هایی نیز طراحی شده‌اند.که با استفاده از آن ها می‌توانید اصل یا تقلبی بود دستگاه را بررسی کنید. که یکی از آن‌ها AnTuTu Officer نام دارد و محصول شرکت معروف AnTuTu است. کافیست شما این برنامه را روی گوشی  موردنظرتان که قصد بررسی اصل یا تقلبی بودن آن را دارید نصب کنید و دستگاه را به اینترنت متصل نمایید. سپس گزینه  Start را انتخاب و منتظر بمانید تا دوربین گوشی شما فعال شود. سپس در کامپیوتر خود وارد سایت our.antutu.net شوید. یک بارکد برای شما نمایان می‌شود دوربین گوشی را مقابل بارکد بگیرید تا آن را اسکن کند. نتیجه بررسی برای‌ شما نمایش داده خواهد شد. اگر گوشی سامسونگ شما اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌شود و اگر گوشی شما کپی باشد، تصویری با عنوان High Copy خواهید دید.

بررسی قطعات با استفاده از اپلیکیشن

شما با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل AnTuTu Benchmark می‌توانید به مشخصات سخت افزاری دقیق گوشی خود دسترسی یابید. بعد از نصب و اجرای این برنامه و مقایسه  مشخصاتی که در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید از اصل بودن گوشی سامسونگ که قصد خرید آن را دارید مطلع شوید.

اصل بودن گوشی سامسونگ که قصد خرید آن را دارید مطلع شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code