تشریح وضعیت استخدام پرستاران

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
به گزارش مجله اینترنتی راهنمای همشهری، تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.
تقوی نژاد درباره میزان کمبود پرستار در کشور گفت: درباره پرستاران در ابتدا سعی کردیم با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اقداماتی را انجام دهیم و با جدا کردن اضافه کار از کارانه برای پرستاران قدم‌هایی برداشته شده که از اسفند ۹۸ انجام شده است، همچنین پرداخت مطالبات پرستاران انجام شد که متوسط مطالبات آنان حدود ۱۶ تا ۲۰ ماه بوده است.
او ادامه داد: در این مدت وصول مطالبات از شرکت‌های بیمه‌ای از حدود ۱۴ ماه به ۴ ماه رسیده و همچنین پرداخت مطالبات پرستاران نیز اکنون حدود ۴ ماه است.
تقوی نژاد همچنین درباره میانگین دریافتی یک پرستار در دوران کرونا، گفت: حقوق پرستاران ما در حال حاضر نسبت به پایان سال ۹۷ حدود ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و تلاش کردیم حقوق پرستاران را متناسب با شرایط فعلی افزایش دهیم که این مختص حقوق همکاران رسمی و پیمانی است.
وی افزود: با تدبیری که در وزارت بهداشت اندیشیده شد، مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد تومان سختی کار تعریف کردیم که آن دسته از دانشگاه‌هایی که درآمدهای آنها به شدت کاهش پیدا کرده است اجازه ندهند کارانه همکاران نسبت به دوران قبل کاهش پیدا کند.معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ما گروه‌های مختلف کاری از قبیل قرارداد کار معین، شرکتی و خدماتی داریم که پرداخت حقوق آنها از قوانین خاص خودش پیروی می‌کند، به عنوان مثال پرداخت نیروهای شرکتی بر اساس قانون کار است اما اینجا از اختیارات هیأت امناء و وزیر بهداشت استفاده کردیم و حقوق آنها را به درصدی از حقوق همکاران رسمی رساندیم.
تقوی نژاد با بیان اینکه ما حقوق همکاران قراردادی را به حدود ۸۰ درصد و شرکتی‌ها را هم به حدود ۷۰ درصد همکاران رسمی رساندیم، افزود: همچنین در این مدت برای تبدیل وضع همکاران شرکتی تلاش‌هایی انجام شده است.
معاون وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه ورود کارکنان به سیستم اداری با آزمون انجام می‌شود، گفت: ما ادعا می‌کنیم همکاران ما تحت عنوان شرکتی آزمون خود را در دوران کرونا پس دادند و قبول هم شده اند و اکنون زمان آن رسیده است که مجوز ساماندهی این افراد صادر شود.
او ادامه داد: همچنین ما تلاش کردیم افزایش حقوق همکاران ما در همه بخش‌ها انجام شود از جمله اینکه کارانه همکاران نه تنها نسبت به دوران قبل از کرونا کاهش پیدا نکند بلکه افزایش هم داشته باشد و در این مدت ۷۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای کارانه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادیم و کارانه مطابق با فرمول‌های تعریف شده، پرداخت می‌شود.
وی همچنین به آزمون استخدام وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تاکنون حدود ۵۲ هزار نفر استخدام کرده ایم که حدود ۱۵ هزار نفر شروع به کار کرده‌اند و آزمونی در ۲ روز گذشته برای احراز ۳۹ هزار پست سازمانی برگزار کردیم که ۲۲۰ هزار نفر رقابت داشتند و در یک ماه آینده نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.
تقوی نژاد گفت: در این آزمون امکان حضور نیروهای شرکتی هم بود که بر این اساس، افرادی که در ایام کرونا در بخش بهداشت و درمان کار کردند به ازای هر ماه فعالیت مستقیم در بخش کرونا ۲ امتیاز برای آن‌ها لحاظ شده است که در ۱۰ ماه ۲۰ امتیاز به آن‌ها افزوده خواهد شد و امیدواریم بخش عمده قبولی آزمون از همکاران با سابقه فعالیت در بخش‌های کرونایی باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code