تغییر شغل و نکات مهمی که باید بدانید

۱۱ آذر ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۲ دقیقه

 
با توجه به این تغییرات باید هنگام تغییر شغل و ورود به یک سازمان جدید، نکاتی را مد نظر قرار دهیم که در این مطلب از مجله اینترنتی راهنمای همشهری به آن ها می پردازیم.
۱علاقه به شغل مورد نظر
اگر از شغل محل کاری فعلی‌تان به دلیل عدم علاقه، رضایت ندارید و در کل از زمینه کاری تان خوش تان نمی آید، وقت آن است که به دنبال کار مورد علاقه‌تان بروید. کاری که می‌تواند آینده درخشان تری برای شما به ارمغان آورد.
۲کنار گذاشتن ترس‌های طبیعی
بعد از تغییر شغل همه چیز برای شما تجربه جدیدی خواهد بود، کارتان، همکاران جدید، عادت‌های روزانه و … بنابراین کمی نگرانی به دلیل هماهنگی با این تغییرات، طبیعی است.
۳یادگیری و حضور در کلاس های آموزشی
صرف علاقه به یک موضوع یا حرفه، به معنای آن نیست که شما در آن کار حرفه ای هستید. بنابراین گاهی اوقات ورود به یک کار جدید نیاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی، سمینارها و ورک شاپ‌های متعددی دارد که به اطلاعات بیشتر و رشد تان کمک زیادی می‌کند.
۴توجه ویژه به روابط
روابط شما با همکاران، مدیران و .. نقش مهمی را در پیشرفت شما بازی می‌کند. زمانیکه شما در شغل سابقتان روابط خوبی داشته باشید می توانید به راحتی شغلی جدید پیدا کنید یا از توصیه های همکاران فعلی برای پیشرفت بیشتر استفاده کنید.
۵به روز رسانی رزومه
زمانیکه می خواهید شرکت تان را عوض کنید، قطعا رزومه و مدارک کاری شما مثل گذشته نیست، بنابراین تغییرات جدید را در رزومه تان اعمال کنید و از موفقیت ها و توانایی هایی که فکر می کنید در جایگاه جدید مهم خواهد بود، بنویسید.
۶پذیرش تغییرات مالی
احتمالا مسائل مالی یکی از دلایل مهم شما برای تغییر شغلتان است. اما اگر کار جدیدتان دارای ویژگی هایی غیر از بحث درآمدی است، روی مسائل دیگر و پیشرفت بیشترتان تمرکز کنید و سعی کنید با کسب تجارب بیشتر شرایط را برای خودتان بهتر کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code