حالی خوش در کوچه باغ‌‍‌های کن

۲۰ آبان ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۲ دقیقه ,

درختان کهنسال چند صد ساله چنار، امامزادگان مدفون در کن، آداب و سنن خاص و زبان محلی باستانی دلالت بر تاریخ کهن این محله دارد که در روزگاران قبل به محلی برای اسکان زائران امامزادگان شمال غرب پایتخت شهرت داشت.

از مهم‌ترین نشانه‌های هویتی این محله می‌توان به کوچه باغ‌هایی دل انگیز با نماهایی رویایی، گل، درخت و دیوارهای کوتاه کاه گلی خانه‌ها و باغ‌ها اشاره کرد. نماهایی که کمتر در میان بافت شهری یافت می‌شود. بوی نم باران بر کاه گل و خاک کوچه، سرریز میوه‌ها و شکوفه‌ها از دیوار، گردشگران بسیاری را بی‌تاب حضور در تورهای تفریحی کوچه باغ‌های کن می‌کند. با مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری همراه باشید تا سری به کوچه باغ‌های کن بزنیم.

طراوت ساده کوچه‌ها

کوچه باغ‌های زیبای کن که تورهای کن‌گردی یا کوچه‌‎گردی در آنها برگزار می‌شود از پل تاریخی چوبی آغاز می‌شود و تا امامزاده‌ها ادامه دارد. کوچه‌هایی که اغلب شاهد حضور گردشگران، عکاسان و علاقه‌مندان به فضاهای روستایی و طبیعی بکر هستند. مسیرهای باریکی که در بهار و تابستان، آفتاب لطیفی از میان شاخه و برگ‌های باغها خود را به کف خاکی کوچه می‌رساند و در پاییز و زمستان نور بر برگ‌های خزان زده و برف‌های نیمه جان می‌تابد. گشت وگذار در این کوچه‌های قدیمی، انرژی بخش است.

رینگ اول؛ تفریح

تورهای گردشگری کوچه باغ‌های کن در ۲ رینگ یا همان مسیر تفریحی برگزار می‌شود. رینگ اول از پل آجری آغاز می‌شود و با طی مسیر در کوچه باغ‌های کن، امامزاده شعیب (ع)، زورخانه «جوانمردان»، حمام قدیمی و «سازستان هنر» به محوطه بالای کن ختم می‌شود. پیاده روی و گردش در این رینگ در هر فصل از سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد. در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی، برنامه‌های تور کوچه باغ‌های کن تدوین و اجرا می‌شود.

رینگ دوم؛ زیارتی

رینگ یا مسیر تفریحی دوم معروف به مسیر امامزادگان (ع) از آستان امامزاده شعیب (ع) آغاز می‌شود و تا امامزاده کابل الحسین (ع)، امامزاده سید محمدرضا (ع) و امامزاده علی بن جعفر (ع) ادامه دارد. مسیر خوش آب و هوایی که گردشگران را به وجد می‌آورد. در طول مسیر می‌توانید از امکانات مختلف مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های فروش محصوالت ارگانیک (میوه‌های مخصوص کن) بهره‌مند شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code