پیش فروش بلیط اتوبوس و قطار مسافرتی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ (۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱) از امروز آغاز شد.

بسیاری از هموطنان معمولا برای سفر به یکی از شهرهای کشور ایام نوروز را انتخاب می‌کنند. به دلیل افزایش حجم سفرها در مسیرهای جاده‌ای و ریلی، مراکز فروش حضوری و اینترنتی بلیط اتوبوس و قطار معمولا در فاصله یک ماه قبل از آغاز تعطیلات نوروزی اقدام به فروش بلیط می‌نمایند. سال‌های گذشته روال فروش بلیط قطار و اتوبوس معمولا بهمن ماه هر سال آغاز می‌شد و در کوتاه‌ترین نیز به اتمام می‌رسید. اما پیش فروش بلیط قطار و اتوبوس در سال جاری به آخرین ماه سال کشیده شد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بلیط قطار از امروز ۸ اسفندماه آغاز شده است و قرار است از دهم ماه جاری مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) نیز پیش فروش بلیط اتوبوس برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ آغاز و در اختیار مسافران قرار گیرد.

کشور بیش از ۲ سال درگیر ویروس کرونا بوده است و بسیاری از خانواده‌ها به منظور جلوگیری از گسترش انتشار این ویروس از سفرهای درون شهری خودداری کرده‌اند. حال با توجه به واکسینه شدن حداکثری مردم ایران و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، پیش بینی می‌شود متقاضیان سفر در نوروز ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.

برنامه پیش فروش بلیط قطار برای نوروز ۱۴۰۱

پیش فروش بلیط قطارهای مسافرتی برای سفرهای نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱) از ساعت ۷ صبح امروز یکشنبه ۸ اسفندماه سال جاری آغاز شده است. بر اساس برنامه بلیط قطار تهران – تبریز و بلعکس، تهران – اهواز و بالعکس، تهران – کرمان و بلعکس و تهران – بندرعباس و بالعکس از ساعت ۷ صبح امروز آغاز شده است. بلیط قطار مسیر همدان – مشهد و بالعکس، زنجان – مشهد و بالعکس، کرمان- مشهد و بالعکس، اهواز – مشهد و بالعکس، عراق – مشهد بالعکس و قم – مشهد و بالعکس از ساعت ۱۲ ظهر امروز به صورت اینترنتی از طریق سامانه فروش بلیط قطار رجا و سایر مراکز فروش آغاز می‌شود.

پیش‌فروش بلیط قطار تهران – مشهد و بالعکس نیز از ساعت ۱۷ امروز ۸ اسفندماه آغاز می‌شود. لازم به ذکر است فروش حضوری بلیط قطارهای مسافری از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

آگهی‌های خدمات تور و گردشگری

قیمت بلیط قطار در نوروز ۱۴۰۱

عوامل مختلفی از جمله لوکس بودن قطارها، درجه قطار، سالنی یا کوپه‌ای بودن قطار، خدمات پذیرایی در قیمت بلیط اثر گذار است. بهتر است بلیط های را با یکدیگر مقایسه کنید و بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای خرید اقدام نمایید. گفتنی است قیمت بلیط قطار برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال نیم‌بها محسوب می‌شود و برای خرید بلیط کودکان ارائه کارت شناسایی الزامی است. در ادامه به بررسی قیمت برخی از مسیرهای ریلی در نوروز ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

  • قیمت بلیط قطار تهران – تبریز:
  1. رعد / ۲ ستاره ۶ تخته سهند / کوپه ای ۶ نفره: ۹۴۷,۵۰۰ ریال
  2. رعد / ۳ ستاره ۶ تخته سهند / کوپه ای ۴ نفره: ۱,۳۰۸,۰۰۰ ریال
  3. رعد / ۳ ستاره ۴ تخته طوس / کوپه ای ۴ نفره: ۱,۵۱۸,۰۰۰ ریال
  4. بن ریل / ۴ ستاره سروش / کوپه ای ۴ نفره: ۱,۷۷۳,۵۰۰ ریال
  • قیمت بلیط قطار تهران – اهواز:
  1. بن ریل / ۴ ستاره کرخه / کوپه ای ۴ نفره: ۱,۹۸۵,۵۰۰ ریال
  2. رجا / ۳ ستاره ۴ تخته البرز/ کوپه ای ۴ نفره: ۲,۰۳۰,۰۰۰ ریال
  3. ریل ترابر سبا / ۳ ستاره نگین / کوپه ای ۴ نفره: ۲,۱۹۰,۰۰۰ ریال

برنامه پیش فروش بلیط اتوبوس برای نوروز ۱۴۰۱

بر اساس اطلاعیه معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل، پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی جاده‌ای از روز سه شنبه ۱۰ اسفندماه شروع خواهد شد.

مطابق با پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۵۰ درصد از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۱ پیش فروش شود. گفتنی است متقاضیان خرید بلیط اتوبوس می‌توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری اقدام نمایند.

نویسنده: اسماعیل مرادی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code