برخی هنوز نمی‌دانند که یک خطای کوچک می‌تواند منجر به از دست رفتن موقعیت شغلی آن‌ها شود، چرا که کارفرمایان به دنبال فردی با بهترین ویژگی‌ها هستند. با اینکه افراد جویای کار از اهمیت این جلسه آگاه هستند اما باز هم برخی خطاها وجود دارند که از آن آگاهی ندارند. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با ۴ اشتباه کوچکی که ممکن است فرد را از استخدام در شرکت مورد نظر منع کند آشنا خواهید شد.
۱- تبدیل مصاحبه به جلسه بحث
در مصاحبه شغلی باید برای بدست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب، خود را فردی ماهر نشان دهیم تا بتوانیم نظر کارفرما را جلب کنیم اما این به این منظور نیست که فقط ما سخن بگوییم و نسبت به گوش دادن طفره رویم. یکی از خطاهای رایج در مصاحبه شغلی این است که افراد تصور می کنند که باید خیلی سریع جواب مصاحبه شونده را بدهند و خود را توانمند نشان دهند. اما اکیدا توصیه می شود جلسه‌ مصاحبه را به جلسه‌ بحث تبدیل نکنید. شما باید به خوبی به سوالات فرد مصاحبه کننده گوش داده و جواب‌های کوتاه و در عین حال کاملی به آن‌ها دهید.
۲- جواب‌های دروغ و تخیلی
بسیاری از افراد در مصاحبه شغلی برای پوشاندن کم و کاستی‌ها خود و ماهر نشان دادن خود، در جواب برخی از سوالات به دروغ گویی روی می آورند. اما غفلت از اینکه ممکن است فرد مصاحبه کننده هوشمندانه عمل کند و در ادامه با مطرح کردن سوالات دیگر دروغ های فرد مورد نظر لو رود. هرچند حتی اگر بتوانید تا پایان مصاحبه با دورغ گویی، جلسه را به نفع خود به پایان برسانید اما قطعا باز به ضررتان تمام خواهد شد. اگر احساس می‌کنید در حیطه‌ای مهارت کافی ندارید خود را فردی منعطف و فعال شان دهید که می‌توانید سریع آن را بیاموزید.
۳- پافشاری روی مسائل مالی
مسائل مالی و میزان حقوق برای همه مهم است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما توصیه می شود در روز مصاحبه در مورد دستمزد، و مزایا سوال نکنید و خود را فرد دلباخته پول نشان ندهید. کارفرمایان بیشتر به دنبال افرادی هستند که بتوانند مسئولیت‌های کاری خود را به خوبی انجام دهند و به شغل خود علاقه داشته باشند. اگر سوالاتی پیرامون مسائل مالی دارید به آخر جلسه موکول کنید و آن را با بهترین و مودب‌ترین حالت ممکن بپرسید.
۴- اصرار بیش از حد برای کسب شغل
زمان و وقتی که فرد مصاحبه کننده در اختیار شما قرار می‌دهد به این منظور نیست که شما بخواهید مشکلات زندگی خود را مطرح کنید و حس کنید با این کار فرد مصاحبه گیرنده احساس خواهد کرد شما نیاز بیشتری به کار دارید. همچنین نباید شما خود را به عنوان فردی نشان خواهید داد که تنها به دنبال دستمزد است و اگر شغل بهتری با دستمزد بالاتری پیدا کند شغل خود را رها خواهد کرد. در هر دو حالت شما موقعیت شغلی مورد نظر را با یک خطای کوچک از دست خواهید داد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code