تماشای فیلم های فاخر در حوزه کسب و کار، صاحبان کسب و کارها را به موفقیت نزدیک تر کرده و راه را برای این دسته از افراد هموار می‌کند.

مطالعه و تماشای فیلم‌های زندگی کارآفرینان و صاحبان کسب و کاری کوچک و بزرگ، چنین برداشت می‌شود که رسیدن به موفقیت کار بسیار ساده ای نیست. مسیری که این دسته از افراد طی کرده‌اند تا بتوانند به اهداف خود برسند، راهی پرپیچ و خم بوده که اگه اراده‌ای وجود نداشت، رسیدن به مرحله موفق از کسب و کار برای آنها امکان پذیر نبود. این استدلال در برخی از افراد وجود دارد که فقط با تلاش و کوشش و برخورداری از مهارت و تخصص می‌توانند در حوزه مربوطه کارآفرینی کنند و کسب و کار موفقی را راه اندازی کنند.

 

اما عدم اطلاع از بزرگترین چالش و مشکلات و موانع موجود در مسیر موفقیت ممکن است آنها را در میانه راه خسته کرده و مسیر کارآفرینی را متوقف کنند. یکی از راه‌های شناسایی موانع رسیدن به اهداف و موفقیت، می‌توان به مطالعه کتاب و تماشای فیلم‌هایی که در حوزه کارآفرینی نوشته و یا ساخته شده اند، اشاره کرد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۲ فیلم پرطرفدار در حوزه کسب و کار را به شما معرفی می‌کنیم تا با بهره‌مندی از مسیرهای پیشنهادی توسط نویسنده، مسیر کارآفرینی را بدون ورشکستگی طی کنید و به درجات ممتاز دست پیدا کنید.

شبکه اجتماعی – The Social Network

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک، برندا سونگ، آرمی همر، مکس مینگلا، رشیدا جونز، رونی مارا
  • IMDB 7.7
  • محصول: آمریکا
  • سال ساخت: ۲۰۱۰

درباره فیلم شبکه‌های اجتماعی:

این فیلم در ژانر درام و بیوگرافی در سال ۲۰۱۰ میلادی به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شد. برای ساخت این فیلم آمریکایی ۴۰ میلیون دلار هزینه شد که در این بین ۲۲۴٫۹ میلیون دلار به توفیق فروش گیشه دست یافت و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا و جهان لقب گرفت. حتی پس از گذشت ۱۱ سال از ساخت این فیلم، در پلتفرم های نمایش فیلم‌های سینمایی، همچنان مورد استقبال بسیاری از علاقمندان قرار دارد.

داستان فیلم شبکه‌های اجتماعی در مورد نحوه شکل گیری و ایجاد شبکه اجتماعی فیس بوک (Facebook) و زندگی خالق این سرویس شبکه اجتماعی آنلاین یعنی مارک زاکربرگ است. این فیلم همچنین بر اساس “کتاب میلیاردرهای تصادفی” نوشته بن مزریک ساخته شده است؛ کتابی که پرفروش که بر اساس بر اساس چندین مصاحبه، صدها منبع و هزاران صفحه اسناد، از جمله صدای ضبط ‌شده چندین جلسۀ دادگاه است توسط بن مزریک نوشته شده است.

 

فیلم سینمایی شبکه‌های اجتماعی روایتگر شخصی به نام “مارک زاکربرگ” دانشجوی دانشگاه هاروارد است که پس از شکست در برقراری رابطه عاطفی یا یکی از دختران دانشگاه به نام اریکا، برای اینکه از میزان جذابیتش با خبر شود، وب سایت فیس مش را طراحی می کند تا اعضای سایت به جذابیت او نمره دهند. اما با توجه به اینکه مارک زاکربرگ از سرورهای سیستم پایگاه اینترنتی دانشگاه برای این سایت استفاده کرده بود، دچار اختلال شده و از دانشگاه اخراج می‌شود. این دانشجوی خجالتی اما توسط دوقلوهای وینکِلواس استخدام می‌کنند تا وب‌ سایتی مخصوص ارتباطات مجازی برای آن‌ها درست کند که در نهایت وب سایت فیس بوک خلق می‌شود. مارک زاکربرگ در حال حاضر به عنوان جوان‌ترین میلیارد جهان شناخته می شود.

مارک زاکربرگ بارها در زمان خلق چنین وب سایتی قدرتمندی با مشکلات مختلفی مواجه بود اما در طول فعالیت خود یاد می‌گیرید که تلاش مداوم و بدون خستگی در کنار انعطاف پذیری برای درست پیش بردن یک کسب و کار چقدر براش اهمیت دارد. در صورتی که شما در طول راه اندازی کسب و کار خود با مشکلات بزرگ و کوچک و موانع بسیاری برخوررد کردید و شکست خورده‌اید، مارک زاکربرگ می‌تواند به عنوان یک الگو بسیار خوبی برای جوانانی باشد که از شکست درس می‌گیرند.

توفیق فیلم شبکه اجتماعی فقط به فروش گیشه ختم نشد و با حضور در جشنواره مختلف و معتبر سینمایی توانست جوایز ارزشمندی تصاحبت کند. این فیلم در جشنواره گلدن گلوب توانست در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم‌نامه جوایز تندیس جایزه گلدن گلوب را از آن خود کند. این فیلم همچنین در جشنواره بزرگ اسکار نیز در بخش‌های بهترین موسیقی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین موفق شد جایزه ارزشمند این جشنواره بدست آورد.

ممنون که سیگار می‌کشی – Thank You For Smoking

  • کارگردان: جیسون رایتمن
  • بازیگران: آرون اکهارت، ماریا بلو، کامرون برایت، آدام برودی، سام الیوت، کیتی هلمز، دیوید کوچنر، راب لو، ویلیام اچ میسی، جی. کی. سیمونز، رابرت دووال، ماریان مولرلایلی
  • IMDB 6.7
  • محصول: آمریکا
  • سال ساخت: ۲۰۰۵

درباره فیلم ممنون که سیگار می کشی:

فیلم سینمایی ممنون که سیگار می‌کشی و یا Thank You For Smoking بر اساس کتابی نوشته کریستوفر و با همین نام ساخته شده است. جیسن رایتمن به عنوان اولین کار سینمایی خود در مقام کارگردان فیلم “ممنون که سیگار می‌کشی” را ساخت و موفقیت‌هایی دست پیدا کرد. کارگردانی این فیلم کمدی و با محوریت موفقیت و انگیزش، پلی برای رسیدن جیسن رایتمن به نامزدی اسکار در سال ۲۰۰۷ بود. این کارگردان آمریکایی در دومین فیلم بلند خود با نام “جونو” یکی از فیلم‌های معتبر سال ۲۰۰۷ را خلق کرد. “بالا در آسمان” یکی دیگر آثار فاخر جیسن رایتمن با بازی جورج کلونی است که پس از ۱۲ سال از ساخت آن، این فیلم همچنان مورد توجه بسیاری از علاقمندان به فیلم های انگیزشی و موفقیت قرار دارد.

یکی از رازهای موفقیت فیلم ممنون که سیگار می‌کشی، نقش آفرینی آیرون آکهارت بود. این بازیگر توانست با بازی درخشان خود شرایط را برای خلق آثار بیادماندنی و اثرگذار فراهم کند.

این فیلم روایتگر یک کارآفرین بازاریابی باهوش است که در حوزه صنعت تنباکو و توتون فعالیت می کند و به عنوان سخنگو در شغل خود بسیار موفق است. آرون اکهارت بازیگر نقش نیک نیلر در این فیلم با استفاده از قدرت فنون مذاکره و مهارت‌های فردی از چالشی‌ترین شرایط این صنعت دفاع می کند. او در برنامه‌ها و سخنرانی‌های مختلف مردم را به کشیدن سیگار تشویق می‌کند و از طریق مذاکره با برترین فیلم سازان هالیوود از بازیگران می‌خواهد تا در فیلم‌ها سیگار بکشند تا صنعت تنباکو و توتون همچنان به حیات خود ادامه دهد و به سود قابل توجهی دست یابد.

خارج از جنبه‌های منفی و غیر اخلاقی اقتصادی  فیلم “ممنون که سیگار می‌کشی” که مردم برای سود آوری شرکت دخانیات به کشیدن سیگار تشویق می‌کرد، از نکات بسیار مثبتی برخوردار بود که می تواند توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کند. در این فیلم نشان داده شد که روابط عمومی، ارتباط سازمانی و مذاکره تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت بازار کار موثر باشد. سخنوری توانمند چقدر می‌تواند در متقاعد‌سازی افراد تاثیر گذار باشد.

برندینگ، مدیریت بحران، کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی از دیگر مواردی هستند که در این فیلم جای داده شده است. افرادی که قصد دارند در نقش کارآفرین فعالیت خود را آغاز کنند، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را حتما تماشا کنید و با بهره مندی از نکات مثبت لحظات فیلم، شرایط را برای موفقیت در راهی که قرار است آغاز کنید، هموارتر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code