مبل مناسب خانه‌های کوچک

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

استفاده از مبلمان مناسب برای خانه‌هایی با متراژ پایین باعث می‌شود فضای کمتری اشتغال شود و شاهد فضای دلنشینی در محیط خواهید بود.

امروزه با توجه به کوچک‌تر شدن متراژ خانه‌ها به دنبال کاهش قدرت خرید مردم نسبت به برخورداری از آپارتمان‌هایی با متراژ مناسب، افراد به دنبال خرید وسایل متناسب با ابعاد و متراژ خانه و البته بودجه محدود خود هستند. در گذشته بسیاری از مردم در انتخاب مبلمان منزل از سبک‌های مورد استفاده قرار می‌گرفت که هیچ گونه تناسبی در خانه‌ها ایجاد نمی‌کرد و کاملا به ذوق ساکنان خانه می‌زد. مبلمان استیل از جمله سبک مورد استفاده در سال‌های گذشته بود که در دهه ۸۰ مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گرفت و محال بود که وارد یک خانه شوید و مبلمان استیل به چشم شما نخورد. با گذر زمان و افزایش تعداد مدل‌ها و سبک‌های مبلمان، شاهد استفاده کمتری از مبلمان استیل در خانه‌ها هستیم.

چرا مبلمان استیل مناسب نیست؟

مبلمان استیل برای خانه‌هایی با متراژ بالا مناسب است؛ چرا که این مبلمان به دلیل طرح‌های شلوغ و کار شده، از نظر نمایشی منجر به کوچک‌تر دیده شدن خانه می‌شود و فضای بیشتری از سالن پذیرایی را اشغال می‌کند. البته موارد مطرح شده نظرات تعدادی از متخصصان چیدمان منزل است چرا که چیدمان خانه بر اساس سلایق افراد خانواده بوده و هرکس می‌تواند با توجه به سلایق خود در دکوراسیون خانه اظهار نظر کند.

چه مبلمانی برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

مبلمان ساده اسپرت، نئو کلاسیک و مدرن برای خانه‌های امروزی که متراژ کمتری دارند، بهتر و مناسب‌تر است. این سبک مبلمان محل کمتری از خانه را اشغال کرده و باعث بزرگتر دیده شدن خانه نیز می‌شوند. همچنین به علت طرح‌های ساده و معمولا تک رنگ باعث ایجاد حس آرامش در خانه نیز می‌شود. این سبک مبلمان نیز قیمت پایین‌تری نسبت به سبک‌های کلاسیک و سبک های استیل دارند.

جنس مبلمان ساده اسپرت، نئو کلاسیک و مدرن

جنس پارچه این دسته از مبلمان مخمل پرز کوتاه است و اصطلاحا خواب پارچه از بین نمی‌رود و مقاومت خوبی در برابر رطوبت و شستشو دارند. جنس زیره این مبلمان از ابر و چوب است و در مواردی از کائوچو برای سبکی نیز استفاده می‌شود. به نسبت مبلمان استیل سبک‌تر بوده و جابه جایی آنها نیز آسانتر است و آسیب کمتری به فرش و پارکت وارد می‌کند.

عمر مفید مبلمان ساده اسپرت، نئو کلاسیک و مدرن

با توجه به جنس ابر و مقاومت به طور متوسط عمر این مبلمان بین ۳ تا ۵ سال است. پس از گذشت عمر ابر می‌توان ابرهای مبل را عوض کرد و چند سال دیگر نیز این مبلمان استفاده نمود. همچنین حداقل عمر چوب و پارچه این نوع مبلمان نیز آن ۸ تا ۱۰ سال است.

از چه رنگ مبلمان استفاده کنیم؟

این سبک مبلمان را می‌توان بر اساس سلایق و با مدل‌های مختلف چیدمان کرد و دکوراسیون را تغییر داد. در استفاده از این سبک مبلمان، پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های گرم استفاده کنید. البته رنگ‌های سرد و خنثی نیز به هر مدل سبک دکوراسیون و هارمونی دیوار رنگ خانه سازگار هستند. اگر هارمونی رنگ‌ها برایتان اهمیت بخصوصی ندارد، رنگ‌های شاد و گرم گزینه مناسبی در انتخاب رنگ است، چرا که طراوت محیط را هم حفظ کرده و منجر به ایجاد حس آرامش می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code