متقاضیان استخدام بانک دی با فراخوان‌هایی که این بانک از طریق وب سایت خود اعلام می‌کند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

تاریخچه بانک دی

این بانک را می‌توان از زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نامید که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. بانک دی با ۹۱ شعبه در سراسر کشور و ۱۱۰۰ کارمند فعالیت خود را در سطح خاورمیانه گسترش داده است. این بانک در دی ماه ۱۳۹۴ به شبکه جهانی سوئیفت پیوست و در همان سال نشان مسئولیت پذیری اجتماعی را در کنفرانس ملی برند پایدار دریافت کرد. این بانک در کنار ارائه خدمات نوین بانکی، انواع کارت الکترونیکی را هم ارائه می‌دهد.

فراخوان استخدام بانک دی

انتشار فراخوان جذب نیرو از سوی این بانک در سال‌های گذشته باعث شده تا بسیاری از داوطلبان به دنبال کسب اطلاعات درباره شرایط استخدام بانک دی باشند. این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به داوطلبان استخدام در بانک کمک می‌کند تا با شرایط استخدام در بانک دی آشنا شوند.

راهنمای ثبت نام استخدام بانک دی

بانک دی همانند بسیاری از بانک‌ها نیروی مورد نیاز خود را از طریق انتشار اطلاعیه و فراخوان برگزاری آزمون استخدامی انتخاب می‌کند. آخرین بار این بانک در سال ۱۳۹۳ اقدام به استخدام نیروی جدید نمود و در طول ۷ سال گذشته استخدامی نداشته است. از آنجا که تاکنون اطلاعیه‌ای از سوی بانک دی مبنی بر استخدام و جذب نیروی جدید منتشر نشده است، مطابق با زمان ثبت نام آزمون استخدامی سال ۹۳ که در پاییز بود، پیش بینی می‌شود در صورت اعلام نیاز ثبت نام آزمون استخدامی این بانک در اواخر پاییز باشد.

معمولا ثبت نام استخدامی بانک دی اینترنتی بوده و طی فراخوانی از طریق سایت این بانک Bank-day.ir امکان پذیر است. داوطلبان استخدامی در بانک دی با مراجعه به این سایت اطلاعیه فراخوان را مطالعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط لازم می‌توانند برای آزمون استخدامی ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدام بانک دی

برای اینکه بتوانید در آزمون استخدام بانک دی شرکت کنید باید شرایط ثبت نام استخدامی مورد نظر را داشته باشید. شرایط استخدام در بانک دی مانند همه ارگان‌های دولتی و بانک‌ها از دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تشکیل می‌شود. اگر چه تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر جذب نیرو از سوی بانک دی منتشر نشده است تا شرایط لازم برای استخدام را هم اعلام کند اما در سال‌های گذشته شرایط لازم برای استخدام در بانک دی به شرح زیر است.

شرایط عمومی استخدام بانک دی

  • _تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای داوطلب
  • التزام به قانون اساسی کشور
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر که باعث محرومیت از حقوق اجتماعی افراد می‌شود.
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و روانگردان‌ها
  • عدم اشتهار و محکوم بودن به فسادهای اخلاقی
  • داشتن سلامت روحی و جسمی مناسب
  • عدم اشتغال در هر یک از ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی یا داشتن تعهد خدمتی در یکی از این ارگان‌ها
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت دائم غیرپزشکی (معافیت پزشکی مورد قبول نیست.)

شرایط اختصاصی استخدام بانک دی

علاوه بر شرایط عمومی داشتن شرایط اختصاصی در هر دوره از استخدام که معمولا متناسب با نوع نیروی استخدامی ممکن است متفاوت باشد هم برای داوطلب الزامی است.

  • داشتن شرط سنی مورد نیاز (شرط سنی بستگی به نیروی مورد نیاز در فراخوان دارد.)
  • شرط معدل مدرک تحصیلی برای داوطلبان (در سال‌های گذشته حداقل معدل داوطلبان با مدرک کارشناسی ۱۴ و حداقل معدل برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد ۱۵ بود.)
  • داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز در مقطع تحصیلی مورد تایید بانک دی
  • بومی بودن داوطلب در استان مورد تقاضای بانک دی (شرط بومی بودن سکونت داوطلب یا متقاضی باید فارغ التحصیل آن شهر باشد.)

توجه نمایید تاریخ اخذ مدرک تحصیلی داوطلب برای شرکت در آزمون باید قبل از ثبت نام باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام استخدام بانک دی

برای اینکه داوطلب بتواند در آزمون استخدامی بانک دی ثبت نام کند باید مدارک خواسته شده را ارسال کند. آماده بودن داوطلب می‌تواند در زمان ثبت نام موجب کاهش استرس و آرامش وی شود. داوطلب باید قبل از ثبت نام مدارک مورد نیاز را آماده کند.

  • اسکن تصویر عکس سه در چهار داوطلب با پس زمینه سفید با حداکثر حجم ۱۰۰ کیلوبایت (عکس اثری از مهر یا منگنه نباشد و عکس همان سال داوطلب باشد. همچنین بانوان توجه نمایند عکس شان باید با حجاب کامل اسلامی باشد.)
  • اسکن تصویر از آخرین مدرک تحصیلی داوطلب
  • تصویر پشت و روی کارت ملی داوطلب
  • اسکن از تصویر صفحه اول و در صورت توضیح صفحه توضیحات شناسنامه داوطلب
  • تصویر پشت و روی کارت پایان خدمت داوطلبان آقا

مراحل ثبت نام استخدام بانک دی

در صورتی که اطلاعیه‌ای از سوی بانک دی برای ثبت نام استخدام این بانک منتشر شد باید مراحل ثبت نام را طی کنید.

مراحل ثبت نام استخدامی بانک دی به این صورت است که در مرحله ابتدایی داوطلب از طریق سایت بانک دی Hr.bank-day.ir می‌تواند وارد سامانه بانک شده و با ارسال مدارک و تکمیل اطلاعات خواسته شده از سوی بانک برای آزمون استخدامی ثبت نام نموده و در نهایت کد رهگیری ثبت نام را دریافت کند. دقت نمایید کد رهگیری را یادداشت نموده و حفظ نمایید. دریافت کد رهگیری به منزله ثبت نام داوطلب است و در مراحل بعدی مانند برگزاری آزمون و اطلاع از نتایج یا ثبت نام، مورد نیاز می‌شود. پس از ثبت نام با مراجعه به سایت بانک دی روی لینک پیگیری ثبت نام کلیک کرده و با دادن کد از اعلام نتایج استخدام مطلع شوید.

مراحل ثبت نام در بانک دی مانند بسیاری از بانک‌ها ممکن است شامل دو مرحله باشد. افرادی که در مرحله اول پذیرفته شده اند به مرحله دوم که مصاحبه حضوری و تایید وضعیت سلامت است دعوت می‌شوند. این افراد با در دست داشتن مدارک شناسی خود باید به محل برگزاری آزمون شفاهی یا مصاحبه حضوری رفته و به سئوالات مصاحبه کنندگان پاسخ دهند. در صورت موفقیت در این مرحله در نهایت به پزشک معتمد بانک جهت تایید سلامت معرفی می‌شوند. برای آشنایی از نمونه سئوالات بخش مصاحبه می‌توانید از آن دسته کارمندان بانک دی که در حال حاضر در این بانک مشغول به کار هستند کمک بگیرید.

معمولا در زمان کوتاهی پس از ارسال مدارک، نتیجه بررسی مدارک از طریق سایت اعلام می‌شود و شما می‌توانید برای آزمون کتبی آماده شوید.

چگونه در سایت بانک دی ثبت نام کنید؟

هر زمان بانک دی اطلاعیه‌ای مبنی بر ثبت نام استخدامی بانک را منتشر کرد شما می‌توانید مراحل ثبت نام را انجام دهید. در اینجا قدم به قدم نحوه ثبت نام را به شما آموزش می‌دهیم.

  1. ابتدا یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس سیستم کامپیوتر خود را باز نموده و در فیلد جستجوی گوگل عبارت استخدام بانک دی را جستجو کنید و سایت Hr.bank-day.ir را انتخاب کنید، برای ورود مستقیم می‌توانید به قسمت استخدام این بانک بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  2. حالا یکی از عناوین شغلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله پس از مطالعه شرایط لازم بر روی گزینه درخواست استخدام کلیک نمایید.
  4. اطلاعات مورد نیازی که در فرم ثبت نام خواسته شده است را وارد نمایید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  5. ثبت نام شما کامل شد می‌توانید کد رهگیری را دریافت می‌کنید. با این کد می‌توانید مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنید.

منابع و رشته‌های مورد نیاز برای آزمون استخدام بانک دی

فارغ التحصیلان رشته بانکداری، آمار، حسابداری، مدیریت و مهندسی صنایع می‌توانند در آزمون بانک دی شرکت کنند. هر بار در آزمون این بانک تنها یک سری از رشته‌های خاص می‌توانند در ثبت نام استخدامی شرکت نموده و پذیرفته شوند. البته مدارک متقاضیان باید مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار بگیرد. منابع مطالعاتی که سوالات آزمون استخدامی بانک دی از آنها طراحی می‌شود به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود.

منابع عمومی آزمون استخدام بانک دی

ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، احکام، دانش کامپیوتر و مهارت‌های هفتگانه ICDL، دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخ، هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته و آمار و ریاضی منابع عمومی می‌باشد.

منابع اختصاصی آزمون استخدام بانک دی

ریاضی: ریاضیات عمومی، آمار و احتمال، مبانی کامپیوتر و ساختمان، مبانی آنالیز عددی

بانکداری و اموربانکی: اصول حسابداری ۱و ۲، قانون تجارت، اصول بانکداری، حسابداری بانکی، بانکداری داخلی، مدیریت مالی، پول و ارز بانکداری

علوم تخصصی: برنامه نویسی پیشرفته، سیستم‌های عامل، پایگاه داده‌ها، شبکه های کامپیوتری امنیت

حسابداری: اصول حسابداری ۱و ۲، حسابداری میانی ۱و۲، حسابداری شرکت‌ها

نکات مهم درباره مصاحبه حضوری استخدام بانک دی

بعد از برگزاری آزمون کتبی و کسب نمره حد نصاب و قبولی در آزمون کتبی، نوبت به مرحله مصاحبه حضوری می‌رسد. البته باید بدانید پیگیری تمامی مراحل به صورت آنلاین و از طریق سایت بانک دی امکان پذیر است.

نحوه مصاحبه به این شکل است که داوطلب برای مصاحبه حضوری در تاریخ مشخص دعوت می‌شود. در صورت موفقیت در مصاحبه، به پزشک معتمد بانک جهت بررسی وضعیت سلامت معرفی می‌شود. اگر تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید برای طی کردن دوره آموزشی دعوت می‌شوید.

قبل از شرکت در مصاحبه حضوری سعی کنید آرامش خود را حفظ نموده و تصویر خوبی از خود هنگام مصاحبه ارائه دهید. همچنین با پرس و جو از کارمندان بانک دی که استخدام شده‌اند اطلاعاتی را درباره چگونگی آزمون مصاحبه حضوری کسب کنید.

نقش بانک دی در اقتصاد کشور

یکی از الویت‌های بانک دی در سال‌های اخیر حمایت از تولید کنندگان داخلی و تلاش برای کمک به رونق اقتصادی کشور بوده است. مدیران این بانک تلاش می‌کنند تا با حمایت از فعالان صنعتی و اقتصادی، چرخه اقتصاد را رونق دهند.

توسعه سرمایه انسانی در بانک دی

مدیرعامل بانک دی توجه به توسعه سرمایه انسانی را مسئله مهم بانک می‌داند و معتقد است بدون توسعه منابع انسانی بانک دی نمی‌توان رو به جلو حرکت کرد به همین منظور مسائل معیشتی و اخلاق حرفه ای در این بانک در الویت قرار دارد. در دوران تحریم و شرایط سخت اقتصادی بانک دی از جمله بانک‌هایی بود که توانست به چرخش اقتصاد کشور کمک کند. این بانک با تجهیز زیرساخت‌های خود به دنبال نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد کشور است. بدین منظور بانک دی حمایت از تولیدات صادرات محور و کمک مالی به صنایع و متخصصان را در برنامه کاری خود در نظر گرفته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code