شاید به باور بسیاری از صاحبان خودروهای داخلی و یا خارجی، باتری خودرو تاریخ انقضا ندارد و تا زمانی که ظرفیت لازم را داشته باشد، قابل استفاده می باشد. اما در خصوص باتری خودرو باید این نکته را یاد آور شویم که این نوع اقلام به مانند دیگر اقلام شامل تاریخ تولید و تاریخ انتضا می باشد.
در صورتی که نسبت به تاریخ انقضای ذکر شده در انواع باتری های خودرو توجه نشود ممکن است هنگام رانندگی در بین راه شما را به مشکلاتی رو به رو کند و نتوانید به موقع به مقصد برسید.
ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری شما را با نحوه تشخیص تاریخ انقضای باتری خودرو آشنا کنیم تا در زمان مشخص شده بتوانید برای تعویض باتری جدید اقدام کنید.
همان طور که می دانید عمر مفیدی که شما از باتری ماشین انتظار دارید در واقع از زمان ساخت باتری ماشین شروع می شود نه از زمانی که باتری در خودرو شما برای سرویس رسانی نصب می شود. معمولا کد مربوط به تاریخ انقضای باتری ماشین بر روی لیبل باتری و یا بدنه باتری حک می شود. اما یک سوال مهم این است که چگونه کدهای درج شده بر روی باتری خودرو را بخوانیم؟
کد مد نظر ما شامل یک رشته از حروف و اعداد می باشد اما در حقیقت مهمترین اطلاعاتی را که شما نیاز دارید، تنها با چک کردن حروف های اولیه بدست می آورید.
کارکتر اول:
معمولا حرف اول نشان دهنده “ماه” می باشد. این حرف از “A” تا “L” متغییر است.  Aنشان دهنده اولین ماه از سال تولید باتری یعنی ماه ژانویه و B ماه فوریه  و L ماه دسامبر است.
کارکتر دوم:
حرف دوم مربوط به سال است. به مثال زیر توجه کنید:
A2: باتری در ماه ژانویه سال ۱۹۹۲ تولید شده است.
B2: باتری در ماه فوریه سال ۱۹۹۲ تولید شده است.
و به همین ترتیب…
البته شرکت سازنده باتری های دلکور این حروف را جابه جا نموده یعنی حرف اول مربوط به سال و حرف دوم مربوط به ماه می باشد.
C2: باتری در ماه مارچ سال ۱۹۹۲ تولید شده است.
تاریخ انقضای باتری ماشین ایرانی (باطری های ایرانی) را چگونه تشخیص دهیم:
در مورد تاریخ انقضای باتری های تولید شده توسط شرکت های ایرانی باید بگویم تاریخ انقضا اکثرا به صورت زیر است.
۹۵۰۵۱۸ :باتری در روز ۱۸ در ماه مرداد سال ۹۵ تولید شده است. که اکثرا تاریخ انقضا ۶ ماه پس از تولید می باشد.
با توضیحات ارائه شده براحتی می توانید زمان تولید باتری ها و تاریخ انقضای باتری ماشین ها را چک کنید. بنابراین هنگام خرید باطری ماشین اطمینان خواهید داشت که باتری پیشنهاد شده به شما تازه و نو است یا اینکه برای مدت طولانی در قفسه فروشگاه خاک خورده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code