نکاتی برای مصاحبه کاری از طریق اسکایپ

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از قرارهای کاری و یا مصاحبه های شغلی از طریق فضای مجازی و یا آنلاین برگزار شود. یکی از فضاهایی مناسب برای برگزاری مصاحبه آنلاین، استفاده از اسکایپ می باشد که بدون هیچ مشکلی کارفرما و مصاحبه شونده می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همانند یک مصاحبه حضوری، مصاحبه کننده می تواند نسبت به نیروی مورد نظر برای استخدام اطلاعات کامل را بدست آورد.
در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری قصد داریم به نکات کلیدی پیش از برگزاری مصاحبه از طریق اسکایپ بپردازیم که مطالعه این نکات می تواند کمک زیادی به مصاحبه شونده برای دستیابی به موقعیت شغلی مورد نظر کند.
۱- تصویر پس زمینه
پیش از آغاز مصاحبه از طریق اسکایپ، پس زمینه تصویرتان را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که در پس زمینه، تصویری از یک پوستر و یا عکسی پاره و یا تخت نامرتب دیده شود، در نظر مصاحبه کننده شما فردی تنیل و بی ادعا تلقی می شوید و ممکن است حسی خوبی در کارفرما ایجاد نشود. توصیه می شود در صورتی که پست زمینه مناسبی ندارید زمان مصاحبه را تغییر داده و به زمان دیگری موکول کنید تا فرصت مرتب سازی پس زمینه تصویر را داشته باشید.
۲- صدای اطراف
ممکن است شما با فردی زندگی کنید و یا همسایه ای در نزدیکی محل سکونت شما زندگی کند که ناراحت کننده و پر سر و صدا هستند. بنابراین پیش از آغاز مصاحبه آنلاین از وضعیت صدای اطراف محلی که قرار است برای مصاحبه در آن حضور پیدا کند مطمئن شوید تا مشکلی در حین مصاحبه برای شما ایجاد نشود.
۳- ظاهری مناسب و آراسته
با توجه به اینکه مصاحبه آنلاین تصویری همانند یک مصاحبه حضوری کاملا رسمیت دارد، حتما در شرایط بسیار مناسب و با ظاهری آراسته در این مصاحبه حضور پیدا کنید. ظاهر آراسته نقش مهمی در موفقیت شما برای رسیدن به موقعیت شغلی است. حتما یک دوش بگیرید، دندانهایتان را بشویید، موهایتان را شانه بزنید و لباسهای مناسب بپوشید.
۴- آشنایی با عملکرد اسکایپ
چند ساعت پیش از شروع مصاحبه با نحوه کار این نرم افزار به طور کامل آشنا شوید و حتی در صورت امکان با یکی دو نفر از دوستان و یا بستگان ارتباط تصویری برقرار کنید تا نسبت به عملکرد صحیح آن آگاه شوید. همچنین نسبت به وضعیت سرعت اینترنت محلی که قرار است در آن برای انجام مصاحبه حضور پیدا کنید، مطمئن شوید.
۵- وب کم مناسب
توصیه می شود پیش از آغاز مصاحبه، نسبت به موقعیت قرارگیری وب کم مطلع شوید و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. مصاحبه کننده قصد دارد در طول مصاحبه تصویر شما و حرکات دستان شما را ببیند و آنها را برای سنجش زبان بدن شما در نظر بگیرد. در صورتی که از وب کم مورد نظر تصویری واضح ای در اختیار مصاحبه کننده قرار نمی دهد حتما تا پیش از برگزاری مصاحبه، یک وب مناسب تهیه کنید.
۶- روشنایی محیط
از مهم ترین جنبه های کلیدی مصاحبه آنلاین، روشنایی محیط است. اطمینان حاصل کنید که محیط شما با نور طبیعی به اندازه کافی روشن است. لازم به ذکر است نور طبیعی در محیط اطراف شما را جذاب تر میکند و به مصاحبه گر این اطمینان را میدهد که شما از محیط بیرونی و باز فراری نیستید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code