چطور در شغل خود، خوش بدرخشیم؟

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
تمام افراد شاغل در هر محیط کاری و با هر نوع شغلی بیشترین وقت شبانه روزی خود را صرف حضور در محل کار می کنند. به عبارت دیگر بهترین زمان ما طی ۲۴ ساعت با همکاران می گذرد بنابراین نیاز است که از این وقت به نحو احسن بهره مند شد و بتوان زمان را به خوبی مدیریت کرد. در واقع شغل ما علاوه بر اینکه به عنوان منبع درآمد می باشد، مشخص کننده سبک زندگی ما نیز محسوب می شود.
تا زمانی که نتوانیم در محل کار مثمرثمر نباشیم و به موفقیتی دست پیدا نکنیم، در عرصه اجتماعی نیز نمی توانیم تاثیرگذار باشیم و به توفیقی دست پیدا کنیم. ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری شما را با چند نکته بسیار مهم برای اینکه بتوانید در محل کارتان بیشترین درخشش را تجربه کنید به رشد خود و شرکت خود کمک کنید، آشنا خواهیم کرد.
۱- اطلاع از امور فعالیت شرکت
در این عصر کنونی که ارتباطات حرف اول را می زند، نباید به عنوان یک کارمند از نحوه انجام امور شرکت و یا سازمان خود بی اطلاع باشید. حتی اگر امور مورد نظر به طور مستقیم با کار شما ارتباطی ندارد باید بتوانید از آن آگاهی پیدا کنید.
۲- آشنایی با افراد مهم شرکت و نوع فعالیت آنها
پس از مدت زمان کوتاهی که در شرکت و یا سازمانی استخدام شدید باید مدیران و افراد مهم و تاثیرگذار محل کارتان را بشناسید و نسبت به فعالیت آنها آشنا شویم. در صورتی که نتوانید برای شناخت چنین امری وقت صرف کنید ممکن است در انجام اموری که به شما محول شده با کندی روبه رو شوید.
۳- به فرد یا گروهی وابسته نباشید
برای اینکه بتوانید در شرکت خود به موفقیتی دست پیدا کنید نباید بیش از حد به گروه و یا فرد خاصی وابسته شوید. شما باید تمام تلاش خود را بکار گیرید که با همه افراد شرکت ارتباط برقرار کنید ولی وابستگی بیش از اندازه نداشته باشید.
۴- نشان دادن تصویری درست از خود
به عنوان کسی که در محل کار خود قصد دارید به هدف مشخصی دست پیدا کنید توصیه می شود هیچ کاری را سر سری انجام ندهید و مطابق با برنامه و نظم فعالیت خود را دنبال کنید. تلاش خود را به کار گیرید که تصویری درست از خود به دیگران نشان دهید.
۵- بهره مندی از نظرات سازنده همکاران
برای اینکه کارتان به نحو احسن پیش برود حتما از نظرات سازنده همکارانتان بهره مند شوید و به گونه ای رفتار کنید که در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.
۶- رفتار محترمانه با همه افراد
یکی از رموز اصلی افراد موفق در هر شغلی احترام به تمام همکاران است. فردی می تواند در محل کار خود خوش بدرخشد که با همه رفتار همکاران رفتار محترمانه ای داشته باشد.
۷-راز داری
یکی از مواردی که مدیران واحدهای شرکت ها و یا سازمان نسبت به آن بسیار حساس هستند این است که پرسنل شان نسبت به حرف ها و کارهای انجام شده، رازدار باشند. شما به عنوان کسی که قصد دارید سالیان سال در محل کار خود فعالیت کنند باید اصل راز داری را حفظ کنید.
۸- درخواست نامعقول نداشته باشید
همیشه برای درخواست هایی به اتاق رئیستان بروید که قابل اجرا باشد. درخواست های نامعقول ذهن مدیرتان را نسبت به شما بدبین می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code