پرگویی در رزومه یا استفاده از یک سری کلمات می‌تواند نتیجه معکوسی داشته باشد و کارفرما شما را از لیست متقاضیان حذف کند.

کارفرما معمولا رزومه‌هایی که موارد غیر ضرور در آن بکار گرفته شده است را حذف می‌کند. ممکن است حتی شما به لحاظ تخصص و کارایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید، اما عدم برخورداری از یک رزومه مناسب، شما را از رسیدن به شرکت مورد نظر محروم می‌کند. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری با ۱۲ مورد از مواردی که باعث می‌شود رزومه شما حذف شود، آشنا خواهید شد.

بیکار و نیازمند شغل

در صورتی که فاقد شغل باشید، در بخش سوابق شغلی کاملا مشخص خواهد شد، بنابراین نیازی نیست مستقیما به بیکاری خود در رزومه اشاره کنید.

فعال و پرتلاش

هر یک از افرادی که در شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند برای عنوان شغلی‌شان باید همواره تلاش کنند و نسبت به مسئولیت‌های واگذار شده فعال باشند. ذکر سخت کوشی در رزومه شغلی کاملا ضرورتی ندارد.

ارسال رزومه با غلط املایی

پیش از ارسال رزومه به شرکت مورد نظر، آن را به فردی ارجاع دهید تا یکبار دیگر مطالعه شود تا بدون غلط املایی ارسال شود. غلط املایی در رزومه کاری، نشانگر عدم توجه به جزییات است و ممکن است استخدام یک نیروی حرفه‌ای را با مشکل روبه رو کند.

مهارت آفیس

در صورتی که مهارت بالایی در آفیس برخوردار هستید، دیگر نیازی نیست در بخش مهارت‌های رزومه، این مهارت را به آن اضافه کنید. چرا که آفیس جزو الزامات هر شخصی است که باید به آن مسلط باشد.

برنامه‌های آینده

به هیچ عنوان در روزمه خود اهداف شغلی و برنامه‌های آینده‌تان را عنوان نکنید. چرا که برای کارفرما عنوان چنین مطالبی ارزشی نداشته و ممکن است از نگاه فردی که رزومه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، کاملا بی معنا باشد

کلمات و عبارات غیر متعارف

ادبیات رزومه باید یک لحن رسمی باشد و شما مجاز نیستید از کلمات غیر متعارف استفاده کنید. توصیه می‌شود از کلمات ادبی و قدیمی که دیگر کاربردی ندارند، استفاده نکنید.

آپلود مدرک

فرض بر این است که اطلاعات رزومه شما صحت دارد و شما می‌توانید آن را اثبات کنید. پس نیازی نیست در فایل رزومه خود، گواهینامه یا مدرکی قرار دهید.

وقت شناس

از یک نیروی کار انتظار می‌رود که وقت شناس بوده و مدیریت زمان داشته باشد. بنابراین نوشتن این لغات هیچ مزیت رقابتی برای شما به همراه نخواهد داشت. به جای نوشتن رزومه با این کلمات، با نوشتن دستاوردهایتان و تهیه لیستی از آنچه که تا امروز انجام داده‌اید یک رزومه حرفه‌ای بسازید.

متخصص و کاربلد

در صورتی که واقعاً متخصص یک کار نیستید، از ذکر این کلمات پرهیز کنید. در صورت نوشتن این کلمات باید خود را برای سوالات پیچیده آماده کنید.

 لیست تمام مهارت

رایج ترین بخش رزومه که در آن اطلاعات خلاف واقع نوشته می‌شود، بخش مهارت‌ها است. شاید فکر کنید هر مهارتی که بدست آورده‌اید را لیست کنید می توانید به مصاحبه کاری دعوت شوید. اما به جای این کار برای اینکه یک مصاحبه کاری موفق داشته باشید، یک رزومه صادقانه تهیه کنید.

خارج از ادبیات مصاحبه کننده

دستاوردهایتان را با عدد و رقم عنوان کنید. این که روی هوا بگویید کاهش هزینه‌های شرکت یا افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت یا افزایش درآمد شرکت، ارزش کمی برای کارفرما دارد. کارفرما وقتی این عبارت‌ها را ببیند و جوابی در رزومه برای آن پیدا نمی‌کند، رزومه را کنار می‌گذارد. زبان یک کارفرما زبان پول است. پس با ادبیات او صحبت کنید تا رزومه‌تان را به طور کامل درک کند و ارزش شما را بیشتر بشناسد.

اوقات بیکاری

لزومی ندارد که درباره وقفه بین شغل‌ و زمان‌هایی که بیکار بوده‌اید را توضیح دهید. شما می‌توانید با راهکارهایی این مسئله را پوشش دهید. این فواصل خالی را با گذراندن دوره‌های آموزش و گرفتن گواهینامه پر کنید.


One thought on “۱۲ موردی که رزومه شغلی را حذف خواهد کرد”
  1. با سلام مدیریت محترم
    اینجانب هادی فاضلی نظر خود را در خصوص بعضی از اگهی های استخدام که البته نوع اگهی و درج استخدام من با توجه به تجربه ای که دارم اکتفا نمیکنم بلکه اگهی که بیشترین احتمال موافقت استخدام را دارند را تماس میگیرم .
    ولی بنظر من میبایست از افراد دارای سن بالا مثلا ۵۵ تا ۶۰ انهایی که توانایی دارند استفاده بشه
    چون بعضی از این اقایون دارای تحصیلا ت حداقل دیپلم و دارای تجربه کاری هستند.
    بنظر من باید به توانایی ادمای سن بالا توجه داشت نه فقط توجه به سن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code