دسترسی آسان به محلات مختلف و برخورداری از امکانات مختلف تفریحی و درمانی، شرایط لازم برای خرید خانه در منطقه ۱۳ تهران را فراهم کرده است.

منطقه ۱۳ تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران شناخته می‌شود. افزایش چند برابری قیمت خانه طی چند سال اخیر باعث شده است تا بسیاری از افراد برای سکونت و یا سرمایه گذاری این منطقه را انتخاب کنند. چرا که خانه‌های منطقه ۱۳ به نسبت دیگر مناطق تهران به لحاظ قیمتی مناسب‌تر است و گزینه بسیار مناسبی برای خرید ملک نیز محسوب می‌شود.

قیمت خانه در محله‌های این منطقه متفاوت است. در این بین پیروزی، نیرو هوایی و زینبیه از محله‌های گران منطقه ۱۳ و اسدی، صفا و سرخه حصار نیز از محله‌های ارزان این منطقه نیز به شمار می‌آید. در صورتی که قصد دارید این منطقه از تهران را برای سکونت انتخاب کنید توصیه می‌شود پیش از هرگونه اقدامی برای خرید و یا اجاره، این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری را بخوانید.

آشنایی با منطقه ۱۳ تهران

این منطقه از شمال به خیابان دماوند، از غرب به خیابان هفده شهریور، از جنوب به خیابان پیروزی و از شرق به حریم شهر تهران محدود می‌شود. منطقه ۱۳ که از مساحتی ۹۲.۸ کیلومتر مربع برخوردار است، از ۴ ناحیه و ۱۳ محله تشکیل شده است. این منطقه ۱۳ با برخورداری از امکانات فرهنگی، تفریحی و پزشکی جزو یکی از مناطقی از تهران به شمار می‌آید که تمام شرایط لازم برای خرید ملک را داراست.

 

 

نحوه دسترسی به منطقه ۱۳ تهران

یکی از مسائل مهمی که در خرید ملک در شهرهای بزرگی مانند تهران باید به آن توجه داشت، مسیرهای دسترسی است. این موضوع به اندازه‌ای حائز اهمیت است که برروی افزایش و یا کاهش قیمت خانه اثرگذار است. منطقه ۱۳ تهران از جمله مناطقی از تهران به شمار می‌آید که دسترسی به تمامی محله‌های آن از طریق خودروی شخصی و ناوگان عمومی بسیار آسان است. عبور خطوط ۴ و ۶ مترو تهران از منطقه ۱۳ یکی از دلایل اصلی برای دسترسی آسان به این منطقه محسوب می‌شود. ایستگاه‌های مترو میدان شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد و نیرو هوایی در خط ۴ و همچنین ایستگاه‌های مترو میدان شهدا و امام حسین (ع) در خط ۶ در منطقه ۱۳ واقع شده است.

همچنین از این منطقه یکی از اصلی‌ترین خطوط اتوبوسرانی تهران (BRT) عبور می‌کند و روزانه تعداد نفرات زیادی را جابجا می‌کند. این خط از پایانه آزادی در غرب تهران شروع و در چهارراه تهرانپارس در شرق تهران به پایان می‌رسد. منتظری، بوعلی، فتحنایی، فرودگاه، سبلان، وحیدیه، پل نیرو هوایی، آیت غربی و آیت شرقی، ابوریحان، خاقانی، داریوش و چهارراه تهرانپارس از جمله ایستگاه‌های خط یک اتوبوس تندرو شهری در این منطقه می‌باشند.

امکانات منطقه ۱۳ تهران

منطقه ۱۳ تهران همانند دیگر مناطق مختلف تهران از امکانات مختلف تفریحی، فرهنگی، آموزشی و خدمات پزشکی برخوردار است. در ادامه به معرفی برخی از امکانات می‌پردازیم.

امکانات تفریحی منطقه ۱۳

بوستان وحدت، پارک سرخه حصار، بوستان امام علی، بوستان سیمرغ، بوستان ورزش و بوستان پیروزی از جمله امکانات تفریحی منطقه ۱۳ محسوب می‌شود.

امکان آموزشی و فرهنگی منطقه ۱۳

مکان‌های آموزشی و فرهنگی این منطقه شامل خانه فرهنگ مهرآور، خانه حافظیه، فرهنگسرای امید و خانه فرهنگ مشارکتی سفیر دانش است.

سینماهای منطقه ۱۳

سالن سینمای پیروزی، رنگین کمان و ماندانا از جمله سینماهای منطقه ۱۳ تهران است و اهالی هنر می‌توانند شاهد تماشای فیلم‌های روز ایران باشند.

مراکز درمانی منطقه ۱۳

در این منطقه دو بیمارستان به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. بیمارستان های شهید لواسانی و فجر به عنوان دو مرکز درمانی مهم منطقه ۱۳ محسوب می‌شود.

محله‌های منطقه ۱۳ تهران

این منطقه از ۴ ناحیه و ۱۳ محله تشکیل شده است. زاهدگیلانی، نیروی هوایی، شهید اسدی، پیروزی، صفا، اشراقی، دهقان، زینبیه، حافظیه، امامت، شورا، آشتیانی و سرخه حصار به عنوان محل‌های این منطقه از تهران به شمار می‌آیند.

محله پیروزی

این محله در محدودۀ شرقی شهر تهران قرار گرفته است و به عنوان اتصال‌دهنده چند خیابان مهم و پر رفت و آمد به شمار می‌آید. به همین دلیل پیروزی یکی از خوش ‌مسیرترین محله‌های تهران به شمار می‌رود. خیابان پیروزی از میدان شهدا (ژاله سابق) شروع شده و در شرق به بزرگراه بسیج (میدان شهید کلاهدوز) منتهی شده است. این خیابان همچنین از جنوب با بزرگراه محلاتی احاطه شده است.

محله نیرو هوایی

این محله از شمال به خیابان دماوند، در جنوب به خیابان پیروزی، در غرب به بزرگراه امام علی و در شرق نیز به سی متری نیرو هوایی منتهی می‌شود.

محله تهران نو

این محله از منطقه ۱۳ تهران از شمال به محله‌های نارمک، تهران‌پارس و خیابان دماوند می‌رسد. تهران نو از شرق به پارک جنگلی سرخه حصار و کوی زینبیه، از جنوب به دوشان‌تپه و خیابان پیروزی و از غرب به محله‌های نیروی هوایی و پل تهران نو متصل می‌شود.

محله زینبیه

در منطقه ۱۳ محله‌ای با نام زینبیه وجود دارد که مخصوص خانه‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش است و به عنوان محله دهم این منطقه ثبت شده ‌است. این محله از جنوب شرقی به محله تهران نو، از شرق به محله پیروزی و از شمال نیز به افسریه و روبروی پادگان دوشان تپه منتهی می‌‎شود.

محله زاهدگیلانی

این محله به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محلات منطقه ۱۳ به شمار می‌آید و از بافتی قدیمی برخوردار است. معمولا خانه‌های موجود در محله زاهدگیلانی قدیمی است. افرادی که تمایل به خرید خانه‌های قدیمی و نسبتا ارزان‌تر به سایر محلات دارند این محله گزینه مناسبی محسوب می‌شود. محله زاهدگیلانی از شمال به خیابان شاکری – خیابان دماوند، از جنوب به خیابان پیروزی، از شرق به بیمارستان فجر – پادگان نیروی هوایی و از غرب به بزرگراه امام علی (ع) منتهی می‌شود.

محله حافظیه

این محله در محدوده‌ی شرقی تهران واقع شده است. محله حافظیه از شمال با خیابان‌های منوچهری، شهید مستوفی و شمس و از شرق با خیابان خاقانی محدود شده است. این محله از جنوب نیز با بزرگراه‌های یاسینی، بسیج و خیابان‌های پیروزی و سی متری نیرو هوایی و از غرب با خیابان‌های محسنی و احمد زاده منتهی شده است. همچنین با محله‌های ‌نیرو هوایی، کوی زینیبه، پرستار، آشتیانی، پیروزی، شورا و امامت مجاورت دارد.

قیمت خانه در منطقه ۱۳ تهران

بازار مسکن طی چند سال اخیر با تغییر و تحولات زیادی همراه بوده است و شاهد رشد قیمت املاک در تمامی مناطق مختلف تهران بوده‌ایم. منطقه ۱۳ تهران از این قاعده مستثنا نبوده و قیمت املاک با شیب تندی در حال حرکت است. در ادامه به بررسی قیمت خانه در برخی از محلات مهم منطقه ۱۳ تهران می‌پردازیم.

  • محله پیروزی

متوسط قیمت خرید آپارتمان‌های نوساز در محله پیروزی در حدود بین ۲۸ الی ۳۳ میلیون تومان برای هر مترمربع است. درصورتی‌که تمایل به خرید خانه با قیمت مناسب‌تر در این محله را دارید، با کمی جستجو می‌توانید با مبلغی در حدود ۲۴ الی ۲۶ میلیون تومان برای هر متر مربع، ملک مورد نظر را پیدا کنید.

  • محله ‌نیرو هوایی

در محله ‌نیرو هوایی برای خرید آپارتمان نوساز باید بودجه‌ای در حدود ۴۳ تا ۴۷ میلیون تومان برای هر مترمربع در اختیار داشته باشید.

  • محله حافظیه

قیمت خرید آپارتمان نوساز در محله حافظیه برای واحدهای نوساز در حدود ۳۹ تا ۵۴ میلیون تومان برای هر متر مربع است.

  • محله امامت

متوسط قیمت خرید آپارتمان‌های نوساز در محله امامت در حدود ۳۷ الی ۳۹ میلیون تومان برای هر متر مربع است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code