با رعایت چندین نکات ساده در دکوراسیون و طراحی داخلی، خانه های کوچک در بازار املاک با سرعت بالایی توسط مشتریان جذب می‌شوند.

یکی از ویژگی‌هایی که خریداران و مستاجران ملک به دنبال آن هستند فضای آن است. خانه‌های کوچک در مقایسه با فضاهای بزرگ، معمولاً در لحظه بازدید مورد پسند قرار نمی‌گیرند، زیرا ممکن است در نگاه اول غیر قابل سکونت به نظر برسد. حتی ممکن است تعدادی از خانواده‌هایی که بودجه کافی برای خرید و یا حتی اجاره چنین خانه‌هایی را نداشته باشند، ترجیع می‌دهند محله دیگری برای سکونت انتخاب کنند ولی از فضای بزرگتری برخوردار باشند. بنابراین چنین صاحبان خانه‌های کوچک ممکن است برای فروش و یا اجاره ملک مورد نظرشان با مشکلاتی مواجه شوند. حتی ممکن است به دلیل نیاز مالی مجبور شوند خانه خود را زیر قیمت بازار به فروش برسانند.

اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان خانه با متراژ پایین را هم با قیمت مناسب به فروش رساند و یا برای اجاره آماده کرد. مدیریت فضای خانه از آن دسته از کارهایی می‌باشد که می‌تواند نزد مشتریان بسیار خوب جلوه کند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به بررسی ۷ ایده بسیار اثرگذار دکوراسیون برای خانه‌های کوچک می‌پردازیم تا خانه جمع و جور شما بزرگ به نظر برسد.

رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

ظاهر یک خانه عمدتاً به رنگ دیوار آن بستگی دارد. رنگ‌های تیره دیوار حداکثر پرتوهای نور را جذب می‌کنند و اتاق را کسل کننده و فشرده نشان می‌دهند. از سوی دیگر، رنگ‌های روشن‌تر، پرتوهای نور را منعکس می‌کنند و اتاق‌ها را روشن و جادار نشان می‌دهند. هنگام رنگ آمیزی دیوارها، باید رنگ‌های روشنی مانند سفید برفی، خاکستری یا مرجانی را انتخاب کنید تا خانه شما جادار به نظر برسد. همین نکته هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک نیز توصیه می شود.

پرده‌های صحیح را انتخاب کنید

هنگام تزئین یک خانه کوچک با پرده، انتخاب رنگ و پارچه مناسب اهمیت زیادی دارد. اگرچه پرده‌های پارچه‌ای تیره و ضخیم برای ایجاد حس دنج در اتاق شناخته شده‌اند، اما می‌توانند اتاق‌های شما را تاریک و شلوغ نشان دهند. توصیه می‌کنیم خانه خود را با پرده‌های رنگ روشن ساخته شده از پارچه شفاف تزئین کنید تا نور خورشید را در اختیار داشته باشید و جلوه‌ای جادار ایجاد کنید.

از آینه‌ها استفاده کنید

استفاده از آینه برای تزئین دیوارها می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. آینه‌ها تمایل دارند نور را منعکس کنند و توهم فضای بزرگتری را ایجاد کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم آینه‌های بلند را به صورت استراتژیک در اطراف خانه قرار دهید تا جادار و جذاب به نظر برسد.

سازماندهی با فضای ذخیره سازی خلاق

مرتب نگه داشتن وسایلی مانند کتاب، لباس، کفش و غیره باعث می‌شود مکان تمیز و جادار به نظر برسد. واحدهای ذخیره سازی با طرح‌های خلاقانه و قفسه‌های متعدد بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف هستند. آنها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و فضای زیادی برای ذخیره و سازماندهی وسایل در اطراف خانه ارائه می‌دهند.

مبلمان ساده

اگرچه مبلمان با طرح‌های مجلل به زیبایی خانه می‌افزاید، اما می‌تواند فضای کوچک را حتی فشرده‌تر جلوه دهد. مبلمانی را انتخاب کنید که ساده و کم فضا باشد. به سراغ مبل‌های سکشنال و صندلی‌های تاشو بروید تا فضای خانه شما بزرگتر به نظر برسد.

مرتب کردن

هرچه اقلام غیر ضروری کمتر باشد، فضای بیشتری در اختیار دارید. از نگهداری مبلمان یا وسایل تزئینی که دیگر کاربردی ندارند خودداری کنید.

از نورهای روشن استفاده کنید

اتاق‌هایی که نور کافی دارند نسبت به اتاق‌هایی که نور کم دارند بزرگ‌تر و بازتر به نظر می‌رسند. از این رو، نصب نور روشن در اطراف خانه می‌تواند آن را جادار جلوه دهد. در کنار ایجاد فضا، می‌تواند خانه را سرزنده و مستاجران بالقوه را جذب کند.

نتیجه گیری

تمرکز بر زیبایی‌شناسی خانه‌های کم‌فضا می‌تواند نقشی حیاتی در جذب مستاجران به ملک اجاره‌ای فضای کوچک شما داشته باشد. توصیه می‌کنیم خانه خود را روشن و منظم با مبلمان مناسب نگه دارید تا تقاضا و ارزش بازار آن افزایش یابد.

اینفوگرافیک دکوراسیون خانه‌های کوچک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code