بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۵ دقیقه

 
برای ادیت فیلم در کامپیوتر نیاز به صرف وقت زیاد و RAM بالا و قطعات سخت افزاری مناسب و چندین گیگ حافظه می باشد. اما ادیت ویدیو و ساخت آن در گوشی های همراه، ساده تر و کم هزینه تر است. البته ذکر این نکته ضروری است که ساخت ویدیو با دانش اندک و گوشی همراه شاید به کیفیت و ظرافت ادیت ویدیو با کامپیوتر نرسد اما ساده ترین راه و سریع ترین راه ممکن است و نیاز های ابتدایی به ادیت ویدیو را برطرف می کند. در ادامه به معرفی تعدادی از اپلیکیشن هایی که برای ادیت فیلم و عکس بهترین کارایی را ارائه داده اند می پردازیم.
·         ActionDirector Video Editor
یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ادیت فیلم و عکس در کامپیوتر است که امکان ادیت فیلم و عکس در تلفن های همراه را نیز برای مخاطبان اندرویدی فراهم کرده است. در این اپلیکیشن شما می توانید کارهای ابتدایی و ساده ادیت فیلم را به راحتی انجام دهید. با ActionDirector Video Editor می‌توانید یک کلیپ را وارد برنامه کنید، ادیت کنید و رندرینگ ویدیو را روی آن انجام بدهید. از معدود اپلیکیشن هایی است که از کیفیت ۴k پشتیبانی می کند. در این نرم افزار شما امکان اضافه کردن متن، موسیقی، حرکت آهسته، قطعه بندی یا بریدن فیلم و امکانات دیگری را در اختیار شما قرار داده است.
·         Adobe Premiere Rush
این اپلیکیشن به نسبت سایر اپلیکیشن های این حوزه قدرتمندتر وارد بازار شده است. این اپلیکیشن نسخه دیگری با نام نسخه Adobe Premiere Clip   دارد که نسبت به این نسخه، استانداردتر و با امکانات متوسط‌تر است. به هر حال، این اپلیکیشن به تازگی وارد مارکت شده و موارد خوبی نیز از خود نشان داده به همین دلیل هم در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید پولی قرار می‌گیرد. در این اپلیکیشن بسیاری از امکانات ضروری قرار دارند. از جمله ویژگی‌های خوبی که در این اپ ادیت فیلم دیده می‌شود می‌توان به تایم لاین‌های چندتِرکی اشاره کرد. همچنین کلاود سینکینگ یا یکپارچه‌سازی ابری نیز در آن وجود دارد. البته این اپلیکیشن نیاز به کمی تغییرات در رابط کاربری UI دارد و همچنین شمار زیادی باگ در آن است که باید برطرف شود. با این حال پتانسیل بسیار بالایی در آن قرار گرفته است. نکته دیگر این است که اگر عضو Adobe Creative Cloud باشید، بد نیست که این اپلیکیشن را دانلود کنید چرا که از آن بهره‌مند خواهد شد. این اپلیکیشن به صورت رایگان هم در دسترس است، اما اگر امکانات کامل را می‌خواهید باید ۵۳ دلار در ماه بابت آن بپردازید.
·         Quik
Quik اپلیکیشنی است که توسعه‌دهندگان GoPro آن را طراحی و عرضه کرده‌اند. Quik راهی آسان برای ساخت ویدئوهای بسیار زیبا است. شما می‌توانید ویدئوها، عکس‌ها و موسیقی مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس، برنامه به‌صورت خودکار ویدئو خروجی را تحویل می‌دهد. برنامه‌ی کویک را می‌توان به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های برتر تدوین ویدئو نام برد. به‌کمک این برنامه می‌توانید ویدئوهای خود را به اندازه‌ی دلخواه کوتاه کنید و اندازه بگیرید. برنامه‌ی کویک امکان گرفتن خروجی در فرمت‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌سازد و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانید برای پلتفرم‌ها و بسترهای مختلف از ویدئوهای خود خروجی بگیرید. کویک چندین جلوه‌ تصویری مختلف را در این برنامه قرار داده است که به‌کمک آن می‌توانید به جذابیت ظاهری محتوای ویدئویی خود بیفزایید.
·         InShot
این اپلیکیشن یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های موجود برای ادیت ویدیو می‌باشد که تقریبا تمامی ویژگی‌های لازم را در قالب یک برنامه در اختیار کاربران اندرویدی قرار می‌دهد. این برنامه به شما امکان ساخت ویدیو، ادیت عکس و ساخت عکس‌های قالبی و کنارهم را می‌دهد. همچنین InShot بسیاری از ویژگی‌های دیگر را نیز دارد شما در این برنامه می‌توانید ویدیو مورد نظر خود را کوتاه کرده، سرعت پخش آن را تغییر دهید، فیلتر اعمال کرده و همچنین موسیقی و متن اضافه کنید. همچنین این اپلیکیشن به شما امکان چرخش ویدیو را می‌دهد که یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که بیشتر اپلیکیشن‌ها از آن برخوردار نمی‌باشند.
تنها نکته‌ مهم این است که شما باید مبلغ ۲.۹۹ دلار پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید تا بتوانید تبلیغاتی که حین استفاده از اپلیکیشن روی صفحه ظاهر می‌شوند را حذف نمایید. این برنامه بهترین انتخاب برای سازندهایی است که تمایل به استفاده از یک اپلیکیشن همه‌کاره را دارند که خیلی پیچیده و افراطی نباشد.
·         KineMaster
یکی از اپلیکیشن‌ های ساده که به راحتی به شما امکان ادیت ویدیو هایتان را می‌دهد. این برنامه در حال حاضر برای کاربران اندروید قابل دسترس می‌ باشد. در KineMaster شما می‌ توانید علاوه‌ بر ادیت ویدیو، روی کلیپ‌ های موردنظرتان افکت، متن و موزیک نیز بگذارید. همچنین این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا صدای مورد نظرتان را ضبط و سپس روی ویدیو قرار دهید. همچنین جالب است بدانید افکت‌ های صدایی زیادی در KineMaster Asset Store وجود دارد. یکی از ایراداتی که می‌‌توان بر این برنامه وارد کرد وجود watermark یا همان لوگوی تبلیغاتی برنامه در نسخه‌ رایگان است. البته شما می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ ای و ماهانه‌ مبلغی معادل ۴.۹۹ دلار این watermark را از بین برده که البته ناگفته نماند این مبلغ زیادی نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها می‌باشد. البته باید این را نیز در نظر گرفته که این برنامه ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی دارد که برای افراد متخصص در زمینه‌ی ادیت ویدیو کافی بوده و به راحتی این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا به ساده‌ترین شکل ممکن ویدیوئی کاملا حرفه‌ای خلق کنند. این اپلیکیشن در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیشن ‌های موجود ویرایش ویدیو برای کاربران سیستم عامل اندروید می‌باشد. KineMaster برای افرادی که به صورت جدی و حرفه‌ای روی سیستم عامل اندروید به ویرایش ویدیو می‌پردازند، توصیه می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code