اجازه ندهید هوای سرد شما را از کاهش وزن در این زمستان باز دارد. برای اطمینان از اینکه می‌توانید در تمام زمستان به برنامه تمرینی معمول خود پایبند باشید، قدم‌هایی بردارید.

اگر در تمام تابستان به پیاده‌روی در فضای باز عادت کرده‌اید، تغییر به فعالیت‌های متفاوت برای هوای سرد در زمستان می‌تواند کاهش وزن شما را بیشتر مشکل‌ساز کند. این به این دلیل است که پیدا کردن یک فعالیت جدید ممکن است به معنای سازماندهی متفاوت روز خود یا انجام کاری باشد که با آن راحت نیستید.

پیاده روی در زمستان می‌تواند به ویژه برای سلامتی شما مفید باشد. برای شروع، مطالعه‌‎ای در مجله آمریکایی زیست شناسی انسانی نشان داد که افراد هنگام پیاده روی در هوای سرد ۳۴ درصد بیشتر کالری می‌سوزانند تا در شرایط ملایم تر. در مورد آن فکر کنید: حرکت در میان برف یا راه رفتن در باد انرژی بیشتری می‌طلبد.

پیاده‌روی زمستانی تغییری طراوت‌بخش در سرعت ایجاد می‌کند. هوای سرد نیروبخش می‌تواند ذهن شما را پاک کند و استرس را کاهش دهد، و برای کاهش وزن مفید باشد. مهم نیست که با چه آب و هوایی روبرو هستید، این راهنما باید به شما کمک کند در تمام ماه‌های زمستان روی پای خود بمانید. ممکن است سخت باشد، اما قول می‌دهیم که ارزشش را داشته باشد. در بهار امسال فوق‌العاده به نظر خواهید رسید، از نظر ذهنی احساس خوبی خواهید داشت، استخوان‌هایتان قوی می‌مانند و ماهیچه‌های راه رفتنتان وقتی به سمت خود می‌روید جیغ نمی‌زنند.

چگونه با پیاده روی زمستانی کاهش وزن را افزایش دهیم؟

پیاده روی واقعا می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند اما باید چند نکته را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که زمان و تلاش می‌خواهد. از سوی برخی از کارشناسان توصیه می‌شود همه بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​یا حداقل ۷۵ دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته داشته باشند. با این حال، وقتی در تلاش برای کاهش وزن هستید، همه چیز نسبی است – شما باید بیشتر از آنچه دریافت می کنید کالری بسوزانید. یک فرد باید با سرعت کافی راه برود به طوری که برای آواز خواندن آنقدر تند نباشد، اما نه آنقدر سریع که نتواند.

سرعت راه رفتن خود را تغییر دهید

برای اینکه کالری سوزی خود را به سطح بعدی برسانید، فواصل سریع را به آن پیاده روی ثابت و متوسط ​​اضافه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که قرار دادن فواصل شدیدتر در تمرین به کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

افزایش آهنگ خود برای چند دقیقه در یک زمان و سپس بازگشت به یک پیاده روی عادی فواید زیادی دارد. فارغ از کالری سوزی، مشخص است که شدت آن برای سیستم قلبی تنفسی شما مفید است، بنابراین ایده خوبی است که تا زمانی که می توانید همه چیز را به همین شکل تغییر دهید.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

ورزش بیشتر واقعاً چیزی یا مقداری که باید بخورید را تغییر نمی‌دهد. یک فرد می‌تواند کالری بیشتری در پنج دقیقه بخورد که در طول روز می‌سوزاند. بنابراین اگر تنها هدف شما کاهش وزن است، باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. سعی کنید از یک برنامه ردیابی کالری برای نظارت بر میزان مصرف مواد غذایی خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هم کمیت کالری و هم کیفیت مهم است. میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات کامل را در اولویت قرار دهید و از مصرف گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

عاشق پیاده روی زمستانی شوید

هنوز متقاعد نشده‌اید که پیاده روی زمستانی برای شما مناسب است؟ در اینجا پنج راه برای فریب دادن خود برای دوست داشتن فصل وجود دارد:

  • از دنیایی جدید لذت ببرید: به صدای شاخه‌های یخی درخت که در باد صدای زنگ می‌زنند گوش کنید یا در برف تازه به دنبال ردپای حیوانات بگردید. این تغییرات که فقط در زمستان یافت می‌شوند، می‌توانند شما را مشتاق نگه دارند.
  • کمی لذت ببرید: کفش‌های برفی یا اسکی بین‌المللی ببندید – دو روش برای «پیاده‌روی» روی برف که می‌تواند کالری شما را بیش از دو برابر کند. با همه مسیرهای برگشت در سربالایی، سورتمه زدن نیز مهم است!
  • شنونده باشید: یک پادکست یا کتاب صوتی را پیدا کنید که واقعاً می‌خواهید به آن گوش دهید، و فقط به خودتان اجازه دهید در حین تمرین به آن گوش دهید.
  • ادامه دهید: به خود بگویید می‌توانید بعد از ۵ دقیقه ترک کنید. این احتمال وجود دارد که وقتی در کنار هم هستید، به راه خود ادامه دهید. (اگر هنوز می‌خواهید ترک کنید، ادامه دهید – حداقل کاری انجام دادید.)
  • با یک دوست همراه شوید: برای مثال، صبح هر چهارشنبه، یک زمان را به راه رفتن با یک دوست اختصاص دهید. اگر نمی توانید شخصاً ملاقات کنید، متعهد شوید که در طول مسیر خود تماس بگیرید.

برای تمرینات پیاده روی زمستانی چه بپوشیم

  • اگر بتوانید گرم و خشک بمانید، بسیار شادتر و پرانرژی خواهید بود. وقتی بیرون می‌روید، باید کمی سرد شوید اما نه سرد. در طول تمرین، شما می‌خواهید احساس گرما کنید، نه گرما و عرق کردن. این مراحل را دنبال کنید تا از ابتدا تا انتها احساس راحتی کنید.
  • در مورد پارچه‌ها هوشمند باشید. آن ژاکت قدیمی کالج را در کمد خود بگذارید و خودتان را با چیزهای جدید و شیک پذیرایی کنید. پارچه‌های مصنوعی با تکنولوژی بالا تفاوت زیادی در راحتی ایجاد می‌کنند. آنها ارزش سرمایه گذاری را دارند چند لایه را در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت نیاز آنها را بردارید یا بیشتر بپوشید.
  • جوراب مناسب را انتخاب کنید. جوراب‌های پشمی یا جوراب‌های زمستانی برای دویدن که دارای فتیله هستند، به خشک و گرم نگه داشتن پاهای شما کمک می‌کنند. جوراب‌های نخی نازک را برای زمستان کنار بگذارید.
  • در اصل، شما به دنبال کفشی هستید که بگوید کفش‌های تریل یا زمستانی است. اگر نمی‌توانید فقط برای زمستان برای کفش‌های جدید خرج کنید، کفی‌هایی در هوای سرد وجود دارند که به تغییر کفش‌های ورزشی معمولی شما کمک می‌کنند – آنها اغلب نمدی یا پشمی هستند.
  • روسری یا ماسک را روی بینی و دهان خود بگذارید تا از نیش هوای سرد یخی هنگام استنشاق جلوگیری کنید. اگر آسم یا مشکلات قلبی دارید این امر به ویژه مهم است.
  • اگر مسیر پیاده روی شما خائنانه است، یک جفت چوب اسکی یا پیاده روی ارزان قیمت بخرید تا تعادل خود را حفظ کنید. میله‌ها همچنین به شما کمک می کنند کالری اضافی بسوزانید زیرا بالاتنه شما نیز در حال تمرین است.
  • کلاه، دستکش، عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید!

گرد و غبار تردمیل خود را پاک کنید

بهترین شریک کاهش وزن در زمستان ممکن است تردمیل شما باشد. در مطالعه انجام شده، زنانی که در خانه خود تردمیل داشتند دو برابر زنان بدون تردمیل وزن کم کردند. ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد. اول، زمانی که طوفان برفی در حال دمیدن است، دما به طور خطرناکی پایین می‌آید، یا هوا تاریک است، پریدن روی تردمیل آسان است. حتی اگر تصمیم دارید به جای ورزش کردن، تلویزیون تماشا کنید، آگاهی از تردمیل ممکن است شما را کمتر به خوردن میان‌وعده کاهش دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code