خودروی کراس‌اوور ملی «ری‌را» سرانجام با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت ایران خودرو رونمایی شد و به زودی وارد بازار کشور خواهد می‌شود.

شرکت ایران خودرو محصول جدیدی به نام ری‌را که یک نام مازنی به نام باران است را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی کرد. این محصول با نام تجاری K125 بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده است. این خودرو در دسته کراس اوورهای +B قرار دارد و هم اندازه با خودروهایی از جمله سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و یا پژو ۲۰۰۸ است. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به بررس مشخصات فنی و امکانات خودروی ریرا می‌پردازیم.

مشخصات فنی خودروی ریرا

بر اساس آخرین گزارش‌ها، این خودرو با دو پیشرانه متفاوت با نام‌های مدل پایه و مدل فول آپشن وارد بازار کشور می‌شود. مدل پایه ریرا، از موتور ۱.۷ لیتری EF7 یا همان TC7 بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰  و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. مدل پایه این خودرو نیروی مورد نیاز خود را به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT انتقال داده و چرخ‌های محور جلو را به حرکت در می‌آورد.

این کراس اوور به احتمال زیاد در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می‌شود. در مدل فول آپشن ریرا، از موتور ۱.۶۵ لیتری توربرشارژ +EF74 با حجم  CC۱۶۴۵ و فناوری توربو شارژ استفاده خواهد شد که قادر است ۲۴۵ نیوتن گشتاور و ۱۶۸ اسب بخار قدرت تولید کند. در مدل پایه این خودرو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و دیفرانسل جلو (FWD) استفاده خواهد شد.

امکانات خودروی ریرا

این خودرو قرار است با تجهیزات رفاهی و امکانات متعددی روانه بازار شود. از جمله آپشن‌‎های کراس اوور ریرا می‌توان به سیستم ترمز پارک برقی، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، سنسور نمایش فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار خطی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتالی، سنسور باران، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و سقف پانورامای برقی اشاره کرد.

قیمت خودروی ریرا

با توجه به اینکه زمان رونمایی این خودرو به دلیل عدم حضور وزیر صمت به تعویق افتاد و زمان تولید آن نیز کاملا نامشخص است، هنوز قیمت قطعی آن اطلاع رسانی نشده است. اما بر اساس شایعات به احتمال زیاد کراس اوور ایران خودرو با قیمتی معادل ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code