در صورتی که دارای مدرک آرایشگری از سازمان فنی و حرفه ای هستید کافی است با حضور در یک دوره کارآموزی، به کسب درآمد در این حوزه به پردازید.

اهمیت به زیبایی پوست و مو و پوشاندن عیب‌های موجود در ظواهر به منظور ارتباطات اجتماعی موثر شرایطی را رقم زده است تا فعالیت آرایشگرها نیز متناسب با آن رونق پیدا کند. بدین منظور بسیاری صاحبان مشاغل این حوزه، با استخدام آرایشگر، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا علاوه بر پیشی گرفتن از رقبا، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند و درآمد بیشتری نیز کسب کنند. با توجه به اهمیت شغل آرایشگری در کشور، ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل این شغل را مورد بررسی قرار داده‌ایم که درادامه می‌خوانید.

چطور آرایشگر شویم؟

علاقمندان به این حرفه ابتدا باید در دوره‌های آموزش آرایشگری زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور شرکت کنند. پس از موفقیت در آزمون وزارت کار و دریافت مدرک مربوطه، به صورت کارآموزی زیر نظر یکی از آرایشگرهای ماهر طی چند ماه فعالیت کنند. آرایشگرهایی می‌توانند در زمینه کاری‌شان موفق باشند که تمامی مهارت‌های لازم را در طول دوره کارآموزی بدست آورده و تجربیات لازم را برای فعالیت مستقل در این زمینه کسب کنند.

وضعیت درآمد آرایشگر 

یکی از مشاغل زود بازه که می‌توان در مدت زمان کوتاهی با کسب مهارت و تجربیات لازم به درآمد رسید، آرایشگری است. البته میزان درآمد آرایشگرها با یکدیگر بر اساس عوامل مختلف، متفاوت است. میزان توانمندی و مهارت، آشنایی با مدل‌های روز دنیا، رضایت مشتریان و خدمات مناسب و مطلوب از جمله عوامل مختلفی است که میزان درآمد را مشخص می‌کند. البته آرایشگاه‌های زنانه با توجه به اینکه خدمات دیگری از جمله زیبایی و پوستی به مشتریان ارائه می‌دهند، درآمد بیشتری نسبت به آرایشگاه‌های مردانه دارند.

فرصت‌های شغلی آرایشگر 

در صورتی که مدرک مربوط به دوره‌های آرایشگری را دریافت کرده‌اید و زیر نظر یکی از آرایشگرهای با تجربه دوره‌های کارآموزی را پشت سر گذاشته‌اید، می‌توانید به صورت توافقی و یا درصدی با صاحب یکی از آرایشگاه‌ها فعالیت کنید و به کسب درآمد بپردازید. البته در صورت برخورداری از سرمایه لازم می‌توانید به طور مستقل نیز فعالیت کرده و آرایشگاه خود را راه اندازی کنید. شغل آرایشگری از آن دسته مشاغلی است که بازار کاری خوبی دارد و به عنوان مشاغل مورد نیاز کشور به شمار می‌آید. بر اساس آمار، شغل آرایشگری در کشورهایی از جمله آمریکا و استرالیا همه ساله میزان استخدام آرایشگرها در حال افزایش است و از این حیث این شغل در جایگاه برتری نیز در سایر کشورهای جهان برخوردار است.

نحوه استخدام آرایشگر

علاقمندان به شغل آرایشگری به منظور استخدام در یکی از آرایشگاه‌ها می‌توانند کوتاه‌ترین روش را انتخاب کنند و با ورود به سایت و اپلیکیشن نیازمندی‌های همشهری شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

مهارت‌های مورد نیاز استخدام آرایشگر

افرادی که قصد دارد به عنوان آرایشگر در یکی از سالن‌ها استخدام شوند، بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی نیز می‌توانند فعالیت کنند. اما لازمه فعالیت آنها برخورداری از یکسری مهارت‌هاست که معمولا در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای و کارآموزی بدست می‌آید. به طور کلی مهارت‌های مورد نیاز یک آرایشگر شامل موارد زیر است.

  • علاقمند به دنیای زیبایی و دنبال کردن جدیدترین مدل‌های آرایش
  • برخورداری از حساسیت بالا در خصوص مسائل بهداشتی
  • برخورداری از روحیه همکاری انعطاف پذیر و بالا
  • توانایی ارتباط اجتماعی بالا در برخورد با مشتریان
  • اهمیت به نظر مشتریان پیش از شروع اصلاح مو
  • برخورداری از تکنیک‌های آرایشگری و ظرافت و دقت بالا
  • توانایی فعالیت با فشار بالا و ایستادن طولانی مدت
  • نداشتن هرگونه حساسیت و یا آلرژی به رنگ مو وسایل بهداشتی

شخصیت‌های مناسب شغل آرایشگر

این شغل مناسب افرادی است که نسبت به انجام کارهای خدماتی و زیبایی افراد لذت می‌برند. یکی از اصلی‌ترین لازمه موفقیت یک آرایشگر برقراری ارتباط مداوم با افراد مختلف جامعه است. آرایشگری می‌توانند مشتریان اول خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنند که علاوه بر برخورداری از مهارت‌های مورد نیاز این حرفه، از قدرت لازم برای برقراری ارتباط با افراد برخودار باشند.

چالش‌های آرایشگر

این دسته از مشاغل همانند سایر کسب و کارها با چالش ها و مشکلات متعددی روبه است. استفاده مدام از رنگ مو، مواد آرایشی، ایستادن مدام و درد مفاصل و روبه رو شدن با سلیقه‌های مختلف مشتریان از جمله چالش‌های یک آرایشگر محسوب می‌شود. البته این دسته از افراد در صورت یک اشتباه کوچک در اصلاح موی مشتریان، باید آماده برخورد با بحران‌ها داشته باشند و بتوانند با قدرت مهارت و تجربه، مشکل ایجاد شده را رفع کنند. حتی بدون آنکه مشتری متوجه شود.

وظایف و مسئولیت‌های آرایشگر

در کنار مهارت‌های مورد نیازی که هر آرایشگری باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد، مسئولیت‌هایی برای این دسته از علاقمندان به شغل آرایشگری تعریف شده است که در ادامه برخی از مهم ترین آنها را مطرح می‌کنیم.

  • ارائه مشاوره به مشتریان درباره روش‌های مراقبت از مو
  • تسلط به پیاده سازی انواع مدل مو بر اساس پیشنهاد مشتریان
  • تمیز کردن تمامی تجهیزات موجود در سالن آرایش
  • توانایی طرح و کاشت ناخن توسط آرایشگرهای خانم
  • اطمینان از تمیزی محل کار و ابزارهای مورد استفاده
  • استفاده از ماسک مناسب در طول انجام فعالیت در شرایط کرونا
  • برخورداری از یک آراستگری ظاهری بسیار مناسب
  • تعویض و نگهداری به موقع ابزار و تجهیزات موجود در آرایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code