توسان و سانتافه به عنوان دو خودروی شاسی بلند هیوندای از نظر کاربران جادار و ارزشمند هستند. اما کدام یک برای شما مناسب است؟

تا پیش از تولید توسان ۲۰۲۲ تصمیم علاقمندان به محصولات شاسی بلند هیوندای برای خرید بین توسان جمع و جور و سانتافه آشکار بود. بیشتر آنها به دلیل اهمیت فضای داخلی، مورد دوم را انتخاب می‌کردند. در حال حاضر، هیوندای توسان جدید برای سال ۲۰۲۲ دارای ظاهری زیبا، زاویه‌دار است و از لحاظ فضای داخلی شرایط ایده آلی دارد. اما خریداران خودروهای لوکس هیوندای سانتافه سایز متوسط ​​را به دلیل ویژگی‌های متمایز نادیده نمی‌گیرد. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری مزایا و معایب این دو خودرو را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با دید بهتری دست خرید بزنید.

ایمنی توسان / سانتافه

هر دو شاسی بلند هیوندای برنده جایزه ۲۰۲۲ Top Safety Pick+ هستند که بالاترین امتیازی است که IIHS می‌دهد. اما با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط  NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه)، سانتافه در صدر ایمنی به نسبت توسان قرار دارد. البته توسان ۲۰۲۲ امتیاز کلی پنج ستاره را فقط برای مدل‌های FWD ساخته شده در کره یا آمریکا را دریافت کرده است. سانتافه مدل‌های FWD AWD و هیبریدی نیز همگی امتیاز کلی پنج ستاره را کسب کرده‌اند.

طراحی و ظاهر توسان / سانتافه

به طور کلی طراحی توسان به نسبت سانتافه بی‌دردسر قلمداد می‌شود. خطوط تیز این خودرو از فاصله ۱۰۰ فوتی قابل تشخیص است، چیزی که در مورد بسیاری از SUV ها نمی‌توان گفت. به عنوان یک طراحی معمولی‌تر، قسمت جلویی سانتافه از نگاه بسیاری از کارشناسان تقریبا شلوغ است. در حالی که تا حدی این موضوع در خودرو توسان ۲۰۲۲ به دلیل داشتن چند قطعه جلو پنجره‌ای که به عنوان چراغ‌های روشنایی در روز عمل می‌کنند، پنهان مانده است.

در داخل، طرح داشبورد این دو خودرو کاملاً متفاوت است. هر دو شاسی‌بلند در مدل‌های تریم بالاتر یک دسته گیج دیجیتال ارائه می‌کنند. اما صفحه نمایش لمسی مرکزی در بالای داشبورد در سانتافه نصب شده است. اندازه صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در هر دو ۸.۰ و ۱۰.۳ اینچ است. کنترل‌های شیک در توسان آینده‌نگر به نظر می‌رسند، اما به خاطر داشته باشید که دستگیره‌ها و دکمه‌های سانتافه برای استفاده آسان‌تر هستند.

فضای داخلی توسان / سانتافه

بزرگترین تغییر عملی توسان از نسل قبلی به شاسی بلند فعلی، فضای داخلی آن است. فضای بیشتر این خودرو باعث شده است که مسافران با راحت‌تر مسیر را طی کنند. توسان ممکن است به طور کلی ۶.۱ اینچ کوتاه‌تر باشد، اما ۳۸.۷ فوت مکعب فضای بار را در مقایسه با ۳۶.۴ فوت مکعب سانتافه ارائه می‌دهد. در مقابل سانتافه به سادگی فضای داخلی کمی برای مسافران دارد. یکی از این قسمت‌ها در زیر پشته مرکزی وجود دارد و همچنین یک محفظه عمیق و بسته در زیر دسته مرکزی بین راننده و سرنشین جلو وجود دارد.

قیمت گذاری توسان / سانتافه

هیوندای توسان SE 2022 با قیمت ۲۷،۰۹۵ دلار در بازار بین المللی به فروش می‌رسد در حالی که قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۲، ۲۸،۹۹۵ دلار می باشد.

مصرف سوخت توسان / سانتافه

هیچ یک از SUV های هیوندای در مقایسه با رقبای کلیدی، در مصرف سوخت عملکرد فوق العاده‌ای ندارند. مصرف سوخت توسان ۲۰۲۲، در ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱ می‌باشد. در مقابل سانتافه ۲۰۲۲ نیز با موتور چهار سیلندر غیر توربو دارای مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در مسیر شهری و ۸ لیتر در مسیر بزرگراه می‌‎باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code