در اولین روزهای پاییز، همراه با سردتر شدن هوا، نوشیدن یک چای یا دم نوش گرم، می‌تواند حس تازگی و طراوت را به روح خسته و خواب آلود برگرداند و روحی دوباره ببخشد. در این مطلب از مجله اینترنتی راهنمای همشهری به معرفی و آماده سازی تعدادی دم نوش دلچسب می‌پردازیم.
۱- دم نوش آویشن
دم نوش آویشن به همراه عسل پای ثابت فصل زمستان است. این دم نوش برای بهبود سرما خوردگی و آنفولانزا و جلوگیری از بروز عفونت‌های تنفسی استفاده می‌شود و باعث ایجاد آرامش می‌شود. برای آماده سازی این دمنوش، کافیست یک قاشق مربا خوری آویشن آسیاب شده یا (۴ الی ۵ برگ آویشن تازه) را با یک و نیم قاشق غذا خوری عسل و ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش مخلوط کنید. برای دم کشیدن آویشن می‌توانید از برگرداندن یک نعلبکی برروی لیوان استفاده کنید.
۲- دم نوش بابونه
این دم نوش باعث حفظ لطافت پوست در روزهای زمستان می‌شود و حس طراوت و شادابی را با خود به همراه می‌آورد. دم کرده بابونه طعم میوه‌ای دارد و پس از یک روز کاری پر مشغله و کسب آرامش، مصرف آن توصیه می‌شود. دم نوش آویشن به همراه عسل نیز از نوشیدنی‌های پر طرفدار این فصل، به ویژه قبل از خواب است. برای آماده کردن دم نوش بابونه بهتر است چند تکه سیب را با ۲۵۰ میلی لیتر آب گرم کنید. سپس تکه‌های سیب را له کرده و تعدادی گل بابونه به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه به همان صورت دم بکشد. دم نوش شما آماده شد. شما می‌توانید برای طعم دار کردن دم نوش به آن مقداری عسل یا آبلیمو اضافه کنید.
۳- دم نوش زنجبیل و دارچین
این دم نوش جهت بالا بردن میزان گردش خون و افزایش گرمای بدن بسیار مناسب است. البته ذکر این نکته لازم است که افراد دارای فشار خون می‌توانند این دم نوش را همراه با مقداری لیمو امانی استفاده کنند. برای تهیه این دم نوش می‌توان از دو الی سه تکه چیپس زنجبیل (زنجبیل‌های خرد شده یا رنده شده) یا پودر زنجبیل به مقدار یک قاشق مربا خوری استفاده کرد. دارچین را نیز می‌توان به صورت چوب دارچین یا به صورت دارچین آسیاب شده به مقدار نصف قاشق چای خوری استفاده کرد. این مقدار برای ۱۵۰ میلی لیتر آب می باشد.
۴- دم نوش نعنا (چای نعنا)
دم نوش نعنا جهت پاکسازی مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از سرما خوردگی و حساسیت‌های فصلی بسیار مفید است. دم نوش نعنا حس سبکی و تازگی به کالبد آدمی می‌بخشد. دم نوش نعنا را می‌توان با سه الی چهار برگ نعنای تازه یا دو برگ نعنای کوهی به همراه یک شاخه نبات متوسط برای مقدار ۲۵۰ میلی لیتر آب، دم کرد. همچنین می‌توان از نعنای خشک به مقدار یک قاشق چای خوری استفاده کرد.
۵- دم نوش چای سبز
از سوی متخصصان تغذیه، چای سبز یکی از دمنوش‌های بسیار موثر در کاهش وزن به شمار می‌آید. این دم نوش علاوه بر لاغری، برای جلوگیری از بیماری‌های ویروسی بسیار اثر بخش می‌باشد. برای تهیه چای سبز به میزان دو قاشق چای خوری چای سبز را در ۲۵۰ میلی لیتر آب، دم می‌کنیم که همراه آن از عسل و نبات نیز می‌توان استفاده کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code