موقعیت شغلی خوب و مزایای استفاده از تسهیلات، بانک اقتصاد نوین را به گزینه‌ای برای استخدام علاقمندان به اشتغال تبدیل کرده است.

اشتغال در نظام بانکداری، از جمله موقعیت‌های خوب شغلی و اجتماعی است که بسیاری از افراد جویای کار به دنبال آن هستند. معمولا برای بسیاری از این افراد تنها کارمند بانک بودن کافی است و برایشان مهم نیست که در کدام بانک استخدام می‌شوند. بانک اقتصاد نوین یکی دیگر از بانک‌های کشور است که علاقمندان به اشتغال در بانک می‌توانند در آنجا استخدام شوند. این بانک که شرکت خدمات مالی و بانکداری کشور به شمار می‌رود، در سال ۱۳۸۰ با سرمایه ۲۵۰ میلیارد ریال تاسیس شد. بانک اقتصاد نوین را می‌توان اولین بانک خصوصی کشور دانست که در طول فعالیت ۲۰ ساله خود خدمات خوبی به مشتریان داده است. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری شما را با نحوه و شرایط استخدام در بانک اقتصاد نوین آشنا می‌کنیم.

رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک اقتصاد نوین

اگر علاقمند به استخدام بانک اقتصاد نوین هستید، بهتر است بدانید برای استخدام در این بانک باید فارغ التحصیل کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های بانکداری، حسابداری، ریاضیات، آمار، مهندسی مالی، مدیریت، حقوق یا دیگر رشته‌های مرتبط باشید. این بانک نیروی مورد نیاز خود را با برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌کند.

زمان استخدام بانک اقتصاد نوین

برای اینکه بتوانید در آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین شرکت کنید، ابتدا باید مراحل ثبت نام آزمون را انجام دهید. هر زمان اطلاعیه بانک اقتصاد نوین مبنی بر استخدام و جذب نیرو در سایت این بانک قرار گرفت بدانید زمان ثبت نام فرا رسیده است. البته این را باید بگوییم که بانک اقتصاد نوین برخلاف برخی بانک‌ها هر ساله نیرو جذب نمی‌کند و هر زمان نیاز داشته باشد اطلاعیه مربوط به استخدام را منتشر می‌کند. این بانک آخرین بار سال ۱۳۹۸ اقدام به جذب نیرو کرد و تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر استخدام نیروی جدید نداشته است.

اگر چه مشخص نیست بانک اقتصاد نوین برای سال جدید استخدامی دارد یا نه، اما متقاضیان استخدام در این بانک پیگیر اطلاعیه‌های بانک باشند تا از شرکت در آزمون استخدامی جا نمانند.

 مراحل ثبت نام آزمون استخدام بانک اقتصاد نوین

نحوه شرکت در آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین به این صورت است که هر زمان اطلاعیه جذب نیرو از سوی بانک اقتصاد نوین منتشر شد، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بانک به آدرس Enbank.ir  فرایند ثبت نام را به شکل اینترنتی انجام دهند. توجه داشته باشید قبل از ثبت نام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را آماده کنید.

نحوه ثبت نام شرکت در آزمون بانک اقتصاد نوین

ابتدا باید وارد سایت بانک اقتصاد نوین شوید و روی قسمت دعوت به همکاری سایت این بانک کلیک کرده و وارد این بخش شوید. صفحه‌ای مقابل‌تان باز می‌شود که فرم ثبت نام است. در فرم ثبت نام باید تمامی اطلاعات فردی و اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و مدارک خواسته شده از سوی بانک را ارائه دهید. سپس در آخر صفحه بر روی گزینه ذخیره یا ثبت پیش نویس کلیک کنید تا کد رهگیری ثبت نام در سامانه را دریافت کنید. دقت کنید دریافت کد رهگیری نشانه درست بودن مراحل ثبت نام شما است. برای پیگیری وضعیت ثبت نام می‌توانید به قسمت دعوت به همکاری بانک اقتصاد نوین وارد شده و با وارد کردن کد پیگیری ثبت نام از آخرین وضعیت ثبت نام خود در سامانه بانک اقتصاد نوین مطلع شوید.

هزینه ثبت نام شرکت در آزمون استخدام بانک اقتصاد نوین

بهتر است بدانید برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین باید هزینه ثبت نام را بپردازید تا بتوانید مراحل ثبت نام را انجام دهید. دقت کنید تحت هر شرایطی و در صورت انصراف از شرکت در آزمون، وجه پرداختی برای ثبت نام به شما بازگردانده نمی‌شود. پس از صحت مدارک و تصمیمی که برای استخدام در بانک اقتصاد نوین گرفته اید اطمینان حاصل کنید. همچنین عدم صحت مدارک یا اطلاعات در هر مرحله از ثبت نام موجب ممانعت از ادامه مسیر استخدام فرد می‌شود. حتی اگر این موضوع پس از استخدام مشخص شود بانک همکاری خود با داوطلب را قطع می کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون بانک اقتصاد نوین

همانطور که گفتیم هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین باید مدارک خواسته شده در ثبت نام را ارائه دهید تا بتوانید فرآیند ثبت نام را ادامه دهید. این مدارک عبارت است از:

_ فایل تصویری از عکس سه در چهار متقاضی استخدام (دقت کنید زمینه عکس باید سفید بوده و عکس برای سال جاری تمام رخ باشد، عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.)

_ تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه و در صورت داشتن توضیح صفحه توضیحات

_ عکس پشت و روی کارت ملی

_تصویر کارت پایان خدمت سربازی و کارت معافیت دائم از سربازی برای آقایان

_ اسکن آخرین مدرک تحصیلی داوطلب (تاریخ فارغ التحصیلی باید پیش از ثبت نام باشد.)

شرایط استخدام بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین هم مانند همه بانک‌ها، برای متقاضیان استخدام در این بانک شرایطی را در نظر دارد که برخورداری از همه بندهای این شرایط برای داوطلبین مهم و الزامی است. این شرایط به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌شود.

شرایط عمومی استخدام بانک اقتصاد نوین

_ داوطلبین استخدام در بانک اقتصاد نوین باید تابعیت ایرانی داشته و به قانون اساسی کشور پایبند باشند.

_ داوطلب باید معتقد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور باشد.

_ سلامت جسمی و روحی داوطلب باید مورد تایید پزشک معتمد بانک باشد. (فرد باید توانایی امور محوله از سوی بانک را داشته باشد.)

_ داوطلب نباید هیچ گونه سوء پیشینه کیفری موثر و فساد اخلاقی اجتماعی داشته باشد.

_ عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها هم یکی دیگر از شرایط عمومی استخدام در بانک اقتصاد نوین است.

_ داوطلبان مرد باید کارت پایان خدمت سربازی و کارت معافیت دائم غیر پزشکی از خدمت سربازی داشته باشند. تاریخ کارت باید قبل از زمان ثبت نام باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک اقتصاد نوین

شرایط اختصاصی استخدام در هر بانکی معمولا بر اساس نیاز بانک تغییر می‌کند. طبق آخرین دوره آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین که دو سال پیش برگزار شد پیش بینی می‌شود در صورت برگزاری آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوین شرایط اختصاصی برای جذب نیروی جدید به این شرح باشد:

_ داوطلب باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز بانک مانند: حسابداری، حقوق، بانکداری، اقتصاد، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، علوم ریاضی، آمار، مهندسی صنایع و … داشته باشد.

_ شرط سنی برای داوطلبان با مدرک کارشناسی حداکثر ۲۵ سال و برای آن دسته از داوطلبانی که کارشناس ارشد هستند ۳۰ سال است.

_ شرط معدل: داشتن حداقل معدل ۱۵ برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و معدل ۱۴ برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد.

نحوه برگزاری آزمون استخدام بانک اقتصاد نوین

معمولا استخدام در بانک‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول ثبت نام برای استخدام و مرحله دوم برگزاری آزمون و مصاحبه است.

استخدام در بانک اقتصاد نوین هم در دو مرحله مجزا انجام می‌شود.

مرحله اول برگزاری آزمون استخدام

در این مرحله ثبت نام و ارسال مدارک و تکمیل فرم درخواستی از سوی داوطلب و مرحله دوم مصاحبه حضوری و معاینه پزشک و … است. پس از ثبت نام، مدارک و اطلاعات داوطلب از سوی بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مرحله نیازی به حضور داوطلب در بانک و شعبه نیست. (بانک اقتصاد نوین برای جذب نیروی جدید آزمون کتبی برگزار نمی‌کند و با بررسی مدارک و اطلاعات فرد و موفقیت در بخش مصاحبه نیروی مورد نظر خود را جذب می‌کند.)

مرحله دوم برگزاری آزمون استخدام

در این مرحله، پس از تایید مدارک و فرم ثبت نامی داوطلب، بانک با وی تماس گرفته و از او برای انجام مصاحبه حضوری دعوت می‌کند. در صورت موفقیت در این قسمت در نهایت معاینه پزشکی و بررسی صحت مدارکی که در سامانه قرار گرفته و استخدام در بانک انجام می‌شود. برای مرحله دوم و مصاحبه ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید. برای اطلاع از سئوالات مصاحبه حضوری بانک اقتصاد نوین می‌توانید از آن دسته کارمندان بانک که در حال حاضر در بانک مشغول به کار هستند پرس و جو کنید. بهتر است بدانید نتیجه نهایی استخدام در این بانک را می‌توانید از طریق سایت و تماس بانک با داوطلب مطلع شوید.

البته معمولا پس از موفقیت در آزمون استخدامی باید مدتی (معمولا ۶ ماه) دوره بانکداری را سپری کنید تا بتوانید بانکدار شوید تا بخشی را در پشت باجه به شما اختصاص بدهند.

چرا جوانان دوست دارند در بانک استخدام شوند؟

اشتغال در بانک، رویایی است که بیشتر فارغ التحصیلان به دنبال آن هستند. شاید یکی از دلایل علاقه افراد جویای کار به اشتغال در بانک این باشد که نه تنها از موقعیت شغلی خوبی برخوردار می‌شوند بلکه می‌توانند از مزایای تسهیلات بانک هم استفاده کنند. مشاغل بانکی از جمله مشاغلی به شمار می‌رود که جای پیشرفت زیادی دارد. وقتی شما به عنوان کارمند بانکداری در بانکی مانند اقتصاد نوین مشغول به کار شوید با گذشت چند سال و ادامه تحصیلات می‌توانید امیدوار باشید که به عنوان معاون یا رئیس شعبه هم انتخاب شوید. چرا که در بانک اقتصاد نوین همانند بسیاری از بانک‌ها رئیس و معاون شعبه از بین کارمندان باسابقه انتخاب می‌شوند. بهتر است بدانید هر چه جایگاه شغلی فرد در بانک بالاتر برود، مسئولیت‌هایش سنگین‌تر شده و ممکن است بر ساعات کاری اش افزوده شود. البته حقوق و مزایای بالاتری دریافت می کنید.

نگاهی به افتخارات بانک اقتصاد نوین

اگر چه حدود دو دهه از فعالیت بانک اقتصاد نوین می‌ گذرد، اما این بانک در دهه نخست فعالیت خود توانست سه سال پیاپی در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از سوی نشریه معتبر یورومانی به عنوان بانک برتر کشور معرفی شود. در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز از سوی همین نشریه عنوان بانک برگزیده جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرد.

بانک اقتصاد نوین که عنوان نخستین بانک خصوصی کشور را هم دارد، تنها بانک کشور به شمار می‌رود که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ سه دوره متوالی توانسته رتبه عالی موسسه اعتبار سنجی کپیتال اینتلیجنس را به عنوان بانک باثبات کسب کند. کسب این رتبه در عرصه بانکداری بین المللی بسیار موثر و تعیین کننده است. این بانک همچنین در سال ۲۱۰ موفق شد برای اولین بار به عضویت هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی که از تشکل‌های تاثیر گذار صنعت بانکداری در آسیا است درآید. بانک اقتصاد نوین در بحث داخلی هم موفقیت‌هایی به دست آورده است.

کسب عنوان بانک برگزیده خلاقیت و نوآوری در ششمین سمپوزیوم روابط عمومی، قرار گرفتن در فهرست صد شرکت برتر کشور برای چند سال متوالی (رتبه ۳۷ را بین صد شرکت برتر کسب کرده است)، کسب تندیس طلایی جشنواره ستاره های فناوری، اولین بانک کشور که دارای سایت پشتیبان است و کسب لوح تقدیر در شاخص بهره‌وری سرمایه در جشنواره ملی بهره وری از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران همچنین برگزیده شدن به عنوان یکی از ۱۰ شرکت پیشرو ایران در شاخص رقابت پذیری را می‌توان از افتخارات بانک اقتصاد نوین دانست.

نقش موثر بانک اقتصاد نوین در پروژه ملی خط لوله جاسک

خط لوله گوره به جاسک از جمله مهم‌ترین پروژه های ملی و راهبردی کشور است. این خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری که با تولید ۳۶۶ هزار تن لوله با موفقیت اجرا شد، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی و راهبردی کشور به شمار می‌رود. خط لوله گوره به جاسک از منطقه گوره در استان بوشهر شروع و به بندر جاسک در سواحل دریای عمان بعد از تنگه هرمز می‌رسد. اجرای این پروژه کمک می‌کند تا ایران بتواند برای نخستین بار نفت خام خود را از آب های آزاد دریای عمان صادر کند.  در این پروژه، بانک اقتصاد نوین با تامین مالی شرکت‌های صنعتی مشارکت کننده در تولید لوله‌های مورد استفاده نقش موثری داشته است. بانک اقتصاد نوین در این پروژه بیش از ۶۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تولید این لوله‌ها را تامین کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code