دمای پایین می‌تواند باعث شود باتری خودروی جریان کمتری تولید کند و در نتیجه موتور خودرو در صبح خیلی سخت‌تر بچرخد.

شما باید در راه رسیدن به یک جلسه حیاتی باشید، اما با تماس با یک سرویس امداد، سفارش تاکسی اینترنتی و برقراری تماس‌های تلفنی سخت برای عذرخواهی و تلاش برای تنظیم مجدد همه قرارهای مهم خود مواجه هستید. سرما همچنین می‌تواند روغن موتور شما را به خوبی جریان ندهد که فشار بیشتری به باتری وارد می کند.

در این این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، ما به دلایل اصلی که باعث می‌شود خودروها در صبح‌های سرد مشکل استارت زدن داشته باشند، شش نکته کاربردی در مورد نحوه روشن کردن موتور ارائه می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه از استارت‌های غیر استارتی در آینده جلوگیری کنید.

۴ دلیل برای روشن نشدن خودرو در یک صبح سرد

برای جلوگیری از شروع مشکلات در هوای سرد، دانستن دلایلی که چرا خودروها اغلب در هنگام کاهش دما دچار مشکل می‌شوند، می‌تواند مفید باشد. رانندگی در هوای سرد می‌تواند خطرناک و همچنین مشکل برای خودرو شما باشد. راهنمای نکات رانندگی در زمستان ما را در مورد نحوه آماده شدن برای رانندگی در زمستان رجوع کنید. در زیر، ما چهار دلیل اصلی برای مشکلات شروع زمستان را فهرست می‌کنیم:

  • باتری‌های خودرو هنگام سرد بودن جریان الکتریکی کمتری تولید می‌کنند، زیرا واکنش شیمیایی کندتر از یک روز گرم است. باتری‌های سرد به سادگی به اندازه باتری‌های گرم انرژی تولید نمی‌کنند و این تأثیر می‌تواند منجر به مشکلات شروع شود.
  • وقتی هوا سرد است، روغن موتور غلیظ تر می‌شود و در اطراف موتور نیز جریان نمی‌یابد. این بدان معنی است که پمپاژ از طریق بلوک موتور دشوارتر است و فشار اضافی بر باتری وارد می‌کند. اگر شارژ باتری در حال حاضر کم است، این می‌تواند منجر به غیر استارت شود.
  • در موارد نادری که رطوبت در خطوط سوخت وجود داشته باشد، می‌تواند یخ بزند و باعث مسدود شدن سوخت شود، به این معنی که موتور روشن نمی‌شود. این امر به ویژه در خطوط سوخت، که نازک هستند و به راحتی توسط یخ مسدود می‌شوند، رایج است.
  • دلیل چهارم مشکلات راه اندازی در مورد همه رانندگان صدق نمی‌کند، بلکه برای کسانی که خودروهای قدیمی تر مجهز به کاربراتور دارند، صدق می‌کند. کاربراتورها به ویژه به دلیل نازل‌های کوچکشان که می‌توانند مسدود شوند و اجازه تبخیر رطوبت را ندهند و باعث تجمع یخ شوند، به ویژه در شرایط سرد حساس هستند. اکثر خودروهای مدرن کاربراتور ندارند، بنابراین اگر ماشین شما در ۲۰ سال گذشته ساخته شده است، جای نگرانی نیست. با این حال، اگر یک ماشین کلاسیک رانندگی می‌کنید، توجه داشته باشید که کاربراتور می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

نحوه راه اندازی موتور

همه چیز را خاموش کنید

تمام لوازم جانبی برقی استاندارد شما مانند چراغ‌های جلو، بخاری‌ها و رادیوها انرژی باتری را مصرف می‌کنند، بنابراین خاموش کردن همه این موارد قبل از شروع به کار خودرو، به باتری شانس بیشتری برای روشن کردن موتور می‌دهد. اگر موتور شما شروع به کار کرد، قبل از اینکه هر یک از این لوازم جانبی را دوباره روشن کنید، بگذارید مدتی کار کند یا در خطر از بین رفتن باتری دوباره قرار بگیرید.

هنگام روشن کردن اشتعال، کلاچ را فرو ببرید

یکی دیگر از ترفندهای یواشکی که گاهی اوقات می تواند کارساز باشد این است که هنگام چرخاندن جرقه، کلاچ را کمی فرو کنید. این در واقع میزان کاری که باتری باید انجام دهد را کاهش می‌دهد و به موتور شانس روشن شدن حتی در یک ماشین سرد می‌دهد.

بررسی کنید که سیم‌های باتری تمیز و سفت شده باشند

باتری ماشین خود را زیر کاپوت قرار دهید و به کابل ها نگاهی بیندازید. اگر می‌توانید نشانه‌هایی از خوردگی را ببینید – یک ماده شور و پوسته‌دار – پس باید آن را تمیز کنید تا باتری بتواند به درستی کار کند. با اطمینان از اینکه از عینک و دستکش محافظ استفاده می‌کنید، کابل‌های باتری را جدا کنید (اول منفی است) و با مسواک و مخلوط قوی جوش شیرین و آب تمیز کنید. هنگامی که کابل ها را تعویض می‌کنید، همیشه منفی را برای جلوگیری از برق گرفتگی وصل کنید. اگر کابل‌های شما بدون خوردگی هستند، باز هم بهتر است میزان سفت بودن آن‌ها را بررسی کنید، زیرا کابل‌های شل می‌توانند جریان را به درستی جریان ندهند. اگر گیره‌ها شل هستند، قبل از اینکه دوباره احتراق را امتحان کنید، آنها را سفت کنید.

روغن موتور خود را پر کنید

آیا وقتی موتور شما را امتحان می‌کنید به نظر می‌رسد که واقعاً در حال چرخیدن است؟ ممکن است به این دلیل باشد که روغن موتور کم است. اگر روغن شما کم باشد، فشار زیادی به باتری وارد می‌کند تا موتور روشن شود، و اگر باتری سرد باشد یا از ابتدا در شرایط عالی قرار نداشته باشد، هرگز از حالت اولیه خارج نخواهید شد. برای بررسی سطح روغن از یک میله اندازه گیری استفاده کنید و اگر کم به نظر می رسد، قبل از شروع مجدد موتور آن را پر کنید.

باتری خود را تعویض کنید

اگر باتری شما اخیراً شارژ شده است، ممکن است بخواهید آن را برای تعویض باتری به گاراژ ببرید. مطمئناً این یک فشار ناخواسته بر کیف پول است، اما برای جلوگیری از پیامدهای خرابی بالقوه پرهزینه‌تر هر بار که باتری خسته شما در یک صبح سرد از کار می‌افتد، ارزشش را دارد. انجام یک بررسی منظم سلامت باتری و اطمینان از تمیز بودن پایانه‌ها و ایمن بودن سرنخ‌ها منطقی است .

باک بنزین خود را پر نگه دارید

همه ما می‌دانیم که باک خالی بنزین به معنای یک ماشین ساکن است، اما آیا می‌دانستید که روشن کردن یک ماشین سرد در اول صبح ۴۰ درصد بیشتر از حد معمول سوخت مصرف می‌کند؟ به عبارت دیگر، اگر فردا عصر از سر کار به خانه می‌روید و متوجه شدید که باک بنزین‌تان کمی کم به نظر می‌رسد، بهتر است قبل از اینکه آن را برای شب پارک کنید، آن را پر کنید، در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که باک بنزینتان کم است. صبح روز بعد.

از روغن مناسب استفاده کنید

گاهی اوقات روغن موتورهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به خصوص برای هوای سرد از آنها استفاده کنید. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا از روغن مناسب برای شرایط آب و هوای سرد استفاده می‌کنید یا خیر و اگر این کار را نمی‌کنید، روی مقداری روغن جدید سرمایه‌گذاری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code